Air Tuak Fresh

Jom menikmati air tuak fresh dari pokok....Tapi aku tak suka minum air ni yer...rasanya yang semacam jer...tapi bagi penggemar air tuak ni,sanggup merata tempat mencarinya..Dan ayahku 'menyadap'sendiri air tuak ni...sebab pokok kelapa ni rendah jer...dapat la buat sendiri,kalau tinggi merasa la mencari kat gerai2 kat kampung...tu pun kalau ada....

Air tuak ni tak boleh dibiarkan lama kat luar...kena simpan kat peti ais...kalau lama2 kat luar,dia jadi masam...jadi cuka lak...
Inilah hasil menyadap tu..air tuak segar dari pokok...Dapatlah anak2 dan menantu merasa....

6 ulasan:

LiNda berkata...

Oooo...
macam tuh..

Bulan puasa aritu
banyak dijual disini
hubby ada beli
tapi saya merasa sikit jek

charlie N angels berkata...

Rendah nyer pokok kelapa nie...sama tinggi ngan org jek...kt kg saya pokok kelapa tinggi2...kalau nak "menyadap" kena guna kren....he3

gnesop.com berkata...

lama x minum..
best kalau dpt minum baru turun dr pokok

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

kalau utara panggil ayaq nira

MaDiHaA berkata...

lama tak merasa air tuak atau air nira ni... rindu lak rasanya... kat bandar ni manalah nak jumpakan.. nampaknya kena suruh hubby belajar menyadap sendirilah kelapa bila blk kg.. hehe..

DaRa MaNiskU berkata...

air sadap kata org sarawak.. kalau dh pggl tuak,alamatnya mabok nnti..hehehe