Gubahan Hantaran Pertunangan....Pening!!!!!!Huhuhuhu.....

Gambar Google

2-3 hari lepas dapat panggilan dari adik lelaki kesayangan ku....mintak tolong aku buat hantaran untuk hari pertunangannya....Adessssss!!!Ni keje last minit ni....mana aku nak cakau idea nih....Fuhhhh kanan....fuhhh kiri...idea...idea..nak bawak balik kat kampung hari sabtu nih dah...beli barang2 semua kat sini dan gubah kat kampung la nampaknya....hari tunangnya hari jumaat depan....

Memang la aku boleh buat hantaran tu....memang dah biasa dah...hantaran aku dan hubby dulu pun aku yang buat sendiri....Kakak,kedua2 abang dan adik perempuan aku tunang dan kahwin dulu pun aku yang buat...
tapi takder la bagitau last minit macam ni...mau jadi haru aku...yer la...nak pikir buat macamna....tema...nak gi survey kat kedai dan apa2 lagi la...Adessss...

Nak senangkan keje aku...terus tanya bajet dia untuk hantaran ni berapa...Bila dia bagitau bajet dia banyak mana....senang la keje aku ... 

Tengahari semalam waktu lunch keluar ke Jalan TAR.....dekat Semua House...turun naik kat Kedai Sin Yin dan Sayang You... Survey2 barang dan cari idea....
Dan dalam masa sejam aku dah dapat borong barang yang aku nak buat tu...

Step pertama beli dulu bakul ........Aku dah dapat idea...tapi pakai bakul besi la....
Hantaran 9 bekas.....tapi bakul besi beli 8 jer...satu lagi kena beli kotak yang transperan untuk letak kek...
Bila disusun macam ni nampak cantik lak...Ahhhh...kalau tak cantik pun,aku dah beli la....aku kena cakap cantik gak....huhuhu



hari ni pikir nak hias macamna lak...

kalau letak renda macam ni ok tak?Ni try je letak...warna yang aku cadangkan adalah warna pink....

Ulasan

kak long berkata…
cantik2..pandai mengubah senang jer kan?
Mar Yanie berkata…
wah akak..besi dia pun dah lawa la..:D mahal x besi tu? biasa fmily guna yg kotak plastik tu jer..
Tanpa Nama berkata…
cantik kotak tu...ms kawen ari tu kai dulang yg ade kaki then hias kai renda manik2...yg cm akak wt tu lawa gak...tambah bunga2 lak utk pelangkap hehehe....
Iman berkata…
kak long :
Tu la...senang je kalau dah dapat idea...masa nak cari idea tu yang pening...huhuhu
Iman berkata…
mar yanie:
Hehehe...yupp..sebelum ni akak gubah pun pakai kotak jer dan bakul rotan....
tu la tahun ni rasa nak tukar gaya lak...pakai bakul besi...hehhee
Takder la mahal sangat...akak dapat bawah Rm20 untuk 1 pcs...ok la tu..
Iman berkata…
sumpit:
tu la...tetiba dapat idea nak pakai bakul besi lak...Cantik kan kalau letak renda tu...

sumpit ada gambar gubahan tu tak?
hehehe...
Hezesuze berkata…
cantik bakul pilihan uols tu
alaa just letak renda jek..simple tapi yg penting hantaran haruss clust haha
Iman berkata…
Hezesuze;
Yer la kak kan...letak jer renda...kerja saya pun senang...hehehe....
tapi pening nak gubah lak barang hantaran...huhuhu
k'nur kasih berkata…
kalau dh letak hantaran dlm bakul besi berkaki so x payah letak dlm dulang hantaran lagi la kalau cm tu..cantik renda tu tp ngape nk letak color pink..adik Iman tu kan lelaki..kalau color gold ok gak..
Iman berkata…
k'nur kasih:
Terima kasih....hehehe...saya pun dah tukar warna...beli renda gold tadi....
Warna pink macam tak masuk jer dengan bakul besi tu...huhuhu

Terima di atas pandangan....pandanganmu dihargai...
berkata…
chantek bakul besi tu...
eiela berkata…
idea last minute kadang-kadang serabut tapi kadang-kadang meletup,, tak pernah lagi saya tengok orang guna bakul besi wat hantaran.
U.Y.A berkata…
akak..nk cantek...akak colorkn besi tu warna putih..cam dlm blog bisnes suria..moonbursten@yahoo.com
dia jadi suma naik if letak pe2 color..
Iman berkata…
✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿:
TQ...last minit idea...
Iman berkata…
eiela:
Tu la...idea last minit...mintak2 tuan puanya kedaun berkenan la...huhuhu...
Sebelum ni kita tengok asyik pakai kotak jer kan...
pi terjah kat kedai2,banyak jual bakul besi,tu yang timbul nak buat pakai tang tu ...hehehe
Iman berkata…
S.U.R.I.A.:
tu la...kalau putih mesti naik kan warna dia...

Catatan popular daripada blog ini

RUMAH PERANGINAN PERSEKUTUAN LANGKAWI (FEDERAL VILLA)

RESEPI PES SAMBAL SERBAGUNA