Misi Mencari Rumah....Jeng-Jeng!!!!!

Akhirnya......


Syukur alhamdulillah dengan rezeki yang Allah bagi....

Kami dapat beli rumah kat Bangi

Kami rasa ckuplah kami asyik duk menyewa je…

Lagipun bila menyewa rumah orang ni, bulan2 kita bayar sewa, last2 rumah tu bukan dapat kat kita pun kan. Jadi apa salahnya bulan2 bayar lebih sikit daripada biasa, sekurang2 ada sebijik aset masa depan kita.

Kita beli asset yang takkan jatuh nilainya bukan beli barang mewah....

Aku bukanlah billionaire yang boleh beli rumah sesuka hati je...tapi aku beli rumah yang boleh menyenangkan hati....Dengan bantuan teman lama,akhirnya kami ditemukan dengan projek perumahan dalam pembinaan di Bangi....

Syukur alhamdulillah....Kawasan perumahan ni terletak kat Bangi....kawasan ni baru nak naik sebab masa aku datang tengok masih ada kawasan yang kosong lagi,untuk buat tadika,masjid,lot2 kedai dan dengar kata nak bangunkan apartmen lak....dan ada banyak lagi kawasan perumahan yang nak dibangunkan lagi.....

Yang bagusnya rumah ni rumah baru...

Tapi takut gak sebab rumah ni dalam proses pembinaan....kira pemaju yang bina rumah ni jual rumah dalam pembinaan la...Takut gak kalau projek perumahan tak siap ke....terbengkalai ke...tak ke haru kena bayar bulan2 kat bank.....Betul tak?

Den bukan tokey balak....huhuhu....banyak sangat sekarang ni....sana sini projek terbengkalai...

Tawakkal la....nak buat mcmna....tapi takder la aku menyerah bulat-bulat jer...jadi tu yang kami mintak pandangan dan pendapat kawan lama yang bekerja sebagai ejen hartanah....Azhar lah yang membawa kami ke Rumah Contoh di Bangi...Tq yer Azhar yang merangkap kawan lama aku dan hubby.... ....Jasamu di kenang..Huhuhuhu.....



Teres 2 tingkat, 20 X 70, built up 1,658sq feet.

Gambar kat atas tu rumah contoh yang aku beli tu la....ada tiga jenis rumah bawah Dasar Beringin ni....Rossy, Lily Dan Melati.Yang aku punya Type Melati...Bukan warna Hijau tapi Warna Pink...Hehehehe...Pink pun pink la...korang nak tengok gambar dalam show house tu?
Memang cantik!!!Kalau aku ada duit banyak memang aku nak buat macam tu....Fuhhh!!!!Tapi takpe,Slow2 dulu...huhuhu...
Ooppss!!!






Hehehehe..Cantik beb!!!Tapi tu cerita rumah contoh la...Rumah aku????Tunggu.....

Dah berkenan sangat dah aku kat rumah ni.Aku bukan apa. Itu je yang aku mampu buat masa ni.Hehehe....Ayat penyedap hati...Dulu bukan main lagi.Mengimpikan rumah semi-D,corner lot dan bla..bla..bla..Dah nama impian kan..mesti la gempak skit kan...Tu jer aku dan hubby mampu.....

Dah ada rumah sendiri dah cukup bagus dah. Alhamdulillah. Berapa ramai lagi manusia yang takde rumah kat dunia ni. Tinggal dalam kotak, duduk dalam rumah yang hampir roboh. Paling tidak yang duduk dengan mak mertua lagi. Arghhhh lagi ngeri. Aku ni dah kira beruntung sangat2 dah. Syukur alhamdulillah. Ukur baju biarlah di badan sendiri.

Lagipun kami tinggal bertiga je. Buat apa rumah besar2. Yang ni pun boleh buat aku ngeri jer...Kang sorang kat dapur sorang lagi kat atas.kalau malam2 boleh buat aku kecut peruk gak ni nak trun bwh kalau sorang2...Ahhhh!!!Tak kira lah apapun andaian...aku tetap nak gak rumah ni...Aku nak jadikan rumah impian ku rumahku syurgaku...

Dan untuk pelaburan masa depan..... Sebab harga rumah makin lama makin naik.


lastly aku pun book la satu lot tengah, sekarang tinggal tunggu bank approve loan je....


Ulasan

Unknown berkata…
Salam. Kak, nak tahu lebih details la psal rumah ni.. Akak ada brochure tak?

Catatan popular daripada blog ini

RUMAH PERANGINAN PERSEKUTUAN LANGKAWI (FEDERAL VILLA)

RESEPI PES SAMBAL SERBAGUNA