Pokok bunga ku kena penyakit...

 Pokok bunga ku kena penyakit...kena serang dek binatang putih ni..ntah orang panggil bena..

 Korang perati betul2 di pokok bunga ni...nampak sesuatu tak?Kalau tak nampak...ishhhh....kesian...:)

Meh sini aku tunjuk kasi dekat...Grrrrrrrr...geramnya aku....rasa nak picit2 jer....ermmmmmmm!!!!Marah tau!!!Nampak macam tengah marah tak?Hehehhehe....

Ni aktiviti hujung minggu lepas....Aku pun hairan...naper la pokok aku macam hidup sogan jer...lepas tu ada yang separuh pasu kering tetiba macam tu jer...kata tak buh baja..dah letak..

Belek punya belek,nampak benda alah ni...grrrrr.....geram nyer...selama ni tak pernah lak binatang ni menyinggah kat pokok JR ni....


Sekali aku tarik macam tu jer tercabut dengan akar2...dalam pasu coklat ni senang nak cabut....hahhhhh....sudah kosong pasu coklat...kosong...kosong..hati kena kental..sayang oooiii nak cabut selamba macam tu...

 Hati berbelah bagi sebenarnya....nak buang ke taknak buang..kalau aku simpan..silap2 dia jangkit kat dalam pulak..lepas tu kalau biarkan macam tu,dah tak elok juga..pasrah..redha..kental...
 
 Satu longgok dapat....sayang...sayang sangat bila tengok belonggok gitu nak buang...tp tutup mata jer...nak buat macamna...nanti jangkit dengan yang lain...

Semua pasu aku kosongkan...tp pasu putih dan pasu kecik2 tu susah sikit nak tarik...aku potong pokok tu sampai sama dengan tanah...nanti boleh amik lagi tanah dia..sayang nak buat...amik separuh kat bawah...

Amik guni, sumbat semua pokok tu dalam guni...buang....


**Sekian berita dari orang kecewa...Ermmm..Nanti aku sambung apa kejadian selepas itu...


6 ulasan:

husna berkata...

Sayangnya pokok2 tu.... dulu gambar pokok2 tulah yg jadi sumber inspirasi saya. Sekarang RJ saya pun kena serangan bena ni... tapi syg sgt nak buang. Saya try sembur racun serangga tu. Tapi xtaulah berjaya ke tidak....

Iman berkata...

husna...yer ke?terima kasih...
sayang sangat nak buang semua..tp sakit ati....terus cabut semua...kat dalam ada banyak lagi...tu yang tak sayang sangat nak buang...klau pokok ni tak banyak,mau kite kikis binatang ni semua...hehehe
* harap pokok2 husna sihat kembali...insyaallah

mia izzati berkata...

ala sayang je..tapi nak buat camne kan..takpe leh tanam lagi..

kazana berkata...

Salam kenal dan salam ramadan. Apa jadi dgn pasu beli kat daiso?

me.ronazil.ab berkata...

Sayangnye buang. Knapa x pilih yg elok. Saya rendam bunga yg jenis daun tirus tu dlm air bawang putih, cili padi, sabun cuci pinggan semalam. Tgk bena dh gugur. Ambik basuh n semai semula. Tanah ganti baru

sherlina halim berkata...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini