Sambutan Hari Landskap Negara 2011 (Part 6)

Apa yang ku rembat di sana..............

Anak pokok orkid ni telah berjaya ku rembat dengan jayanya.....huhuuhuhhu....tetiba "terminat" dengan pokok orkid lak....pesal ehhhhh?hari tu aku tak minat pun dgn pokok orkid ni...ni beli lak anak pokok orkid yang kecik kecuit...takder bunga....takder aper...aper kes?????

Aku beli satu pasu jer....Rm25.00 satu...
Kes nyer kat sini....terpegun dengan pokok orkid yang berbunga cantik sebegini....tambah kagum tak yah pakai aper2...gantung macam tu jer....cuma perlu siram je....takyah letak arang...sabut dan sebagainya...

tapi makan bertaun gak la nak tengk hasilnya...takper la...aku sangkut jer kat tepi rumah....bukannya susah nak jaga....cuma kena siram.....

Pengembur tanah ni pun sangkut gak satu....tapi pasangannya yang tajam2 tu dah habis.....besi cantik tu..tebal...tahan lama sikit....yang kat rumah pun besi gak...tapi dah herot dah....huhuhuhu
Baja subur...cuma perlu spray jer....
Nak bayor.....nak bayor....
Yang ni dah sampai rumah.....baru nak snap...


Dua2 pokok ni harga asalnya Rm15.00 satu pasu.....tapi sebab hari last dia bagi Rm10.00 satu pasu....tapi sebabkan hari last dan pokok tu pun dah lepas dipilih2 orang.....aku mintak la kurang lagik...Rm15.00 untuk 2 pasu...ok la tu kan....
Yang ni nak letak dalam pasu IKEA pemberian kakak kat opis....lepas tu nak letak dlam bilik tidur ku...ngeeeee....orang tu ckp kalau letak kat tempat gelap lagi merah daunnya...tunggu aku buat eksperimen....hehehhee....

3 ulasan:

Ila berkata...

buat jgn tak buat..hehehe

misz h0neyz berkata...

hYe..!!
j0m t0l0ng VOTE h0neyz kat http://miszh0neyz.blogspot.com/2011/10/k0rang-baik-kan.html..
tq
;-)

zures berkata...

wah cantiknyer bunga orkid tu....zures pun suka...dulu banyak gak tanam orkid ni tp sekarang dah tak terjaga dah..