Semalam Yang Simple...


Sampai rumah awal sikit semalam dalam kol 6.40....(awal sikit...huhuhuhu)....terus sinsing lengan baju dan masak nasi.....lepas tu bermulalah aktiviti persilatan ku....mensasarkan impian semoga sempat aku masak untuk berbuka   
semalam bersama hubby ku sayang...Tapi maghrib awalkan sekarang ni....takper la....itu bukan isu nya....hendak seribu daya...sempat ke tak sempat....aku memang nak masak gak...nak makan yang aku masak gak...kalau dah hati kata gitew....penat ke aper ke...semua ke tepi....
*******
Keluarkan sotong....ada 3 ekor jew...tapi besar2 gak la...hari tu beli 7 ekor jew dekat sekilo....huhuhuhu....sempat lagi pikir....nak buat aper yer...sambil pikir sambil pansakan air....bukak pintu dapur....bawak pisau....dan.....dan....serai2 yang ku tanam telah menjadi mangsa kerakusan ku....huhuhuhu....
********

dan jeng...jeng....
2 jenis lauk jer sempat ku masak....dan 6 minit selepas azan maghrib berkumandang...maka nasiku pun masak...dan maka selamat lah daku  dan hubby berbuka seadanya....bersama pujian hubby.....tutttttt....

****Menu 1*****

Menu 2

Menu 3

Jom makan...simple jer....nak cepat...senang kan...1/2 jam jer...hehehehehe...

Bismillahirrahmanirrahim.......3 beranak bersedia untuk berbuka puasa....walau si anak tak pose....tapi bila bab nak bukak pose...dia pun mulalah puasa....hhahhahaa....

Nota tinggalan....Hubby dah abis puasa enam semalam....aku ada lagi satu hari pose ganti....ari ni tak pose sebab bahagian aku ada open house....esok khamis sambung lagi satu hari...insyaallah...dan maka dengan itu habislah hutang puasa aku sebanyak 9 hari pada tahun ini....alhamdulillah...hutang telah dibayar....insyaallah...

Ganti puasa awal2 tau....kita tak tahu bila kita akan dijemput Nya...entah esok...entah lusa...nauzubillah...

7 ulasan:

kakngah berkata...

tahun ni tak dpt nak buat puasa nam.
dah tak larat dah huhuhu!!
tapi, puasa ramadhan dapat penuh.
yippie!

Yan berkata...

sambal belacan ..drooling..

Zefa NorAsmara berkata...

Singgah ziarah.. ahamdulillah tahunni ibu yusuf puasa penuh.. :D

zures berkata...

Terimakasih atas ingatan yang sungguh berguna...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny berkata...

apa pun, sambal belacan ada mmg pelengkap..

Amiizaa2001 berkata...

sedapppppppp:)

ziana berkata...

Sedapnyer...Bila la boleh makan macam ni lagi