Tenang Di Sini....


Bermula episod di rumah baru.....
Tidak terluah dengan kata2 dan perasaan bilamana dah pindahkan semua barang ke sini....
Walau penat sesangat....walau barang tidak berkemas.....tidurku lena sesangat.....Alhamdulillah....
Dan kini.....barang2 dah hampir dikemaskan kesemuanya.....yang tinggal hanyalah baju2 yang tidak cukup almari...

Ruang tamu kami dah disusun atur....walau tak sempurna lagi....tapi untuk sementara waktu ini....kami dah berpuas hati.....Mungkin hari esok dan seterusnya....kami boleh perlahan2 mendeconya....Dan jika ada rezeki lebih....boleh la tambahkan mana yang takder....insyaallah....

Aku lagi teruja bilamana aku terjumpa satu blog yang istimewa sesangat....blog yang banyak info pasal rumah....DIY....tentang pokok2 hiasan....dan segalanya aku suka tentang blog ini....sungguh bermanfaat...tambahan lagi dengan pemiliknya yang tak pernah kedekut dan penat untuk berkongsi ilmu dengan kengkawan semua....Semoga ilmu yang dikongsi diberkati dan dirahmati Allah selalu....
Blog azid-inspirasi-alam banyak berkongsi ilmu denganku....Tahniah saudara Azid....Blog saudara banyak memberi inspirasi kepadaku.....Blog macam inilah yang ku cari2 selama ini....Tahniah sekali lagi...

Cantik kan laman rumahnya...aku suka....

Dan yang paling teruja sesangat nak bercucuk tanam kat rumah baru ni....tak sabar nak tanam pokok2 bunga kat laman rumah walau laman sekangkang kera....tak sabar nak letak wakaf kat laman rumah walau wakaf kecik sekalipun....tak sabar nak tanam pokok mangga kat luar pagar depan rumah (nak cabut pokok yang ditanam pemaju.....hidup segan...mati tak mahu...huhuhu)....
Dan pokok dan buah mangga di blog azid-inspirasi-alam telah mempengaruhi aku untuk mempercepatkan misi mencari anak pokok mangga ini...
Jom layan buah mangga pujaan hatiku....Katanya buah mangga kelapa....Tak kira mangga aper pun....aku nak  yang macam ni gak....jelesssssssssssssss bangat....

Hah ko....besar gedabak buahnya....macam buah kelapa tak?ku terliur...huwaaaa.....


Besar woooo......

Nota .....Misi akan diteruskan satu persatu......tunggggggggggggggggggggggguu.....

3 ulasan:

~ShErA~ berkata...

best kan dah pindah masuk rumah sendiri..selamat mendeko rumah..akak pun boleh kata hari2 jenguk blog inspirasi alam..banyak info dan ilmu berguna..

Ila berkata...

bila dah ada rumah sendir,seronoknya memang lain kan

Pencinta Alam & Penciptanya berkata...

Alhamdulillah, terima kasih atas pujian tu... bak kata -SherA- & Ila, best & seronok pindah masuk rumah sendiri... semangat nak mendeko & menghias memang lain.. Lebih2 lagi kalau kita memang minat... -Tahniah berjaya memiliki rumah baru yang cantik & selamat menghias rumah...