Cantik Di Mataku....


Dah lama dah idea nak buat pokok jadi macamni...nampak comel sangat di mataku....dan akhirnya....akhirnya.....dapat jua aku realisasikannya....
Sebulan dua ni begitu tekun aku mengumpul kulit telur untuk kerja tangan ni.....asyik nak masak pakai telur jeww...hahaha....penangan nak kulit telur tu....muahahaaa...Dan ku cat itu kulit dengan cat merah saki baki selepas mengecat bilik tidurku....



Pokok ni begitu berharga buatku kerna banyak cerita di sebaliknya....Masa memula gi nursery kat Sepang tempoh hari...Soklan kedua selepas tanya pokok mangga kelapa adalah pokok ni la.......Tapi HAMPA.....takder...huhuhuhu....banyak la lagi tempat ku intai tapi takder....
Frust la jugak.....kulit telur dah ku simpan tapi pokok yang ku idammmm tak ku jumpa.....

Dan akhirnya....
Ku jumpa pokok ni kat opisku....ku bodek makcik tukang kebun kat opis...hehehehe....dan yang best nyer dia cakap memang pokok tu sebelum ni nak dibuang tapi dia sayang lagi....so dia simpan la...bila aku nak....dia on jew la....Muahahahhaa...hati aku berbunga salji......nah makcik....belanja makan tengahari...hehehhe...
Dari opis susah lak aku nak bawak balik....kang aku balik dengan komuter....macamna nak bawak naik komuter...tercucuk orang2 semua...huwaaaa....Last2 takder jalan lain mintak tolong abang satu opis yang duk satu taman denganku bawak balik...huhuhu....dengan tak malu....

Dan kesudahan yang mengembirakan.....pokok tu sekarang ada kat atas tiang pagar di hadapan rumahku...berbunga merah lagikkk.....dengan pasu yang cantik dari Sungai Buluh....sukerrrrrrrrrr.....riang...............gembira....

7 ulasan:

Ila berkata...

wah,rajinnya...kena jadikan motivasi ni...hehehe

kakngah berkata...

masa kecik2 dulu, kat laman rmh moyang memang dia letak kulit telur kat pokok tu... tapi takde la ontua tu cat bagai. warna asli kulit telur la...
hmm.. itu kategori pokok kaktus eh?

Iman berkata...

Ila:

Kerajinan untuk rumah baru di tahap melampau sekarang.....Muahahaaaa....

Iman berkata...

kakngah:

Aaaa kakngah...kalau kat kampung memang diorang tak cat bagai....ori punye....
sekarang nak upgrade sikit....hehehehe....
Saya pun kurang pasti pokok tu dalam golongan mana...rasa2nya kaktus jugak kot....sebab tajam bebenor ....

ummiaqeef berkata...

kreatif lah..mcm lampu pulak..hehe

Iman berkata...

ummiaqeef:

Hehehhe....tq....tapi lampu ni tak menyala waktu malam....ia menyinar waktu siang.....

kak nur berkata...

cantiknyer..rajin Iman cat telur ni, kat rumah akk ade gak pokok ni tp akk tak letak telurpun..malas la..hehe..