Berbudi Pada Tanah.....Insyaallah

Agenda hujung minggu ........4/6/2011
Mula2 pi cari pasu2 bunga kat Sungai Buluh....Jauh?Jauh ke tak jauh ke...aku memang nak pi satu nursery tu....pasu dia cantik2...berkenan....sebab beli pasu ni bukan macam tukar baju...jadi aku pujuk ler hubby pi sana....
Cari pasu besar untuk tanam pokok2 bunga kertas yang beli kat nursery kat sepang minggu lepas....
Dan pasu sedang untuk tanam pokok2 kegunaan dapur dan herba...


Pokok Limau Kasturi....Berbuah banyak2 la yer...Nanti dapat la jiran2 merasa.....Yang best nyer pokok  yang aku beli tu dah ada  buah.....


Yang ni Hubby Cayang yang tanam......
Pokok Limau Purut tu aku tanam....adil tak?hehehhe.....Muafakat membawa berkat...Pokok limau purut tu beli kat Sepang....limau kasturi beli kat Sungai Buluh....jauh ia merantau....


Nota....Tanam pokok2 kecik dulu.....pokok2 untk kegunaan harian....

3 ulasan:

kakcik berkata...

nangti buila pokok tu dah besar, kenalah pindahkan ke atas tanah pula.. :)

Ila berkata...

sukanyer..ila takde masa nak gi cari pasu...huhuhu

zul permatang badak berkata...

limau purut tu.....daun senang sikit nak buat thomyam.....petik je tepi rumah....