Ikan Oh Ikan....

Cer teka....cer teka....nak buat aper dengan ikan ni....
***Kiter bakor jer...kiter bakor jer....
***Goreng pun sodap....
***Buat Percik ke....

Hari Sabtu mata dah ok sikit...ambil kesempatan ke pasar borong selayang....dah lama rasanya tak menjejak kaki ke pasar ni....Rindu nak makan ikan segar dan menikmati segala jenis sayur mayur yang dijual di sini....semuanya ada....nak aper...cakap jer...sampaikan pucuk gajus pun ada...macam2 lagi la pucuk...kalau mati pucuk aku tak tahu...(Huhuhu...maap)

Ikan fresh dari pasar...Kalau kat kedai runcit kat bawah ni....2 ekor (saiz kecik sikit dari ni)Yang aku beli kat pasar ni cuma Rm5 lebih untuk 4 ekor...ok la tu...berbaloi2 sebab ikan ni memang segar la berbanding beli kat kedai runcit dan jugak kat pasar raya.... pun dah Rm4 lebih....

Ikan ni telah dilumur dengan garam + kunyit + cili giling....
Tu yang nampak macam nak buat percik tu....tapi yang nyata lagik bersuluh...ikan ini hanya digoreng sahaja....huhuhuhu....mulut kata nak makan ikan yang digoreng garing gitu....Ngehhh....

Woo sedap punya...makan nasi panas dengan ikan goreng garing gitu....mebelessss....
Lauk lain ada gak...Tapi sambung entry lain erk...Mata pedih lagi la...

12 ulasan:

ibuintan berkata...

Iman..

goreng garing berlada pun sodap... buh lado api.. makan pulak dengan nasi panas tak sedar habis dua pinggan

Yan berkata...

sedapnya.. kalau garing2 ratah sampai ke tulang..perrgghhh

Iman berkata...

sodap...memang terangkat la kalau makan panas2 dengan nasik panas lak tu....umphhhhh.....

Iman berkata...

Yan : kak....memang sedap...betul tu....memang licin sampai ke tulang la....hehehee

Wanzi berkata...

la sempat lagi wat suspen... ingat nak buat ikan percik tadi.... goreng pun sodap....

izahdaut berkata...

wooo sedap sedap.. sure berpeluh makan pulak kalau ada sambal tempoyak..fuhh

Iman berkata...

Wanzi :
hahaha...nampak macam nak buat percik erk...hehhee

Iman berkata...

izahdaut:

Huwaaa....tak sanggup dengar sambal tempoyak...huhuhu...stok kat rumah dah habis....kena pi cari durian la nak buat tempoyak...huhuhu

Ilhamny.com berkata...

sodapnyerr..nih yg rasa mcm balik karang nak buat ikan goreng nih...

ainnoraini berkata...

lapor la pulak tengok ikan goreng garing ni...

makan nasik panas2kan...tak pyh lauk lain pun tak pe..

Iman berkata...

Ilhamny.com:

Hahaha...jangan tak goreng..kasi garing giteww...

Iman berkata...

ainnoraini:

betul tu...memang sodap....letak kicap sikit..fuhhh...terangkat...