Hujung Minggu Yang Sibuk!!!!!



Siyes cakap hujung minggu ni adalah hujung minggu yang paling sibuk rasanya....hari minggu ni adalah hari minggu pertama aku di Kl setelah 1/2 bulan di kampung....Jadi banyak sesangat kerja rumah yang tersadai.....huwaaaaa.....
  • Lipat Kain
Kain baju memang dah siap basuh semuanya tapi tak sempat berlipat lagi.....huwaa.....menimbun tu menanti dikemaskan.....
  • Kemas rumah 
Nak kemas rumah....rumah tak berapa nak kemas sebab tuan rumah penat lagikkk!!!Sampai malam dari kampung dan esoknya dah keje.....huhuhuhu....cuti Maulidul rasul lak takder kat rumah sebab terlibat dengan Sambutan Maulidul Rasul peringkat kebangsaan di Putra Jaya....
  • Mop Rumah
Memula sampai hari tu memang dah sapu satu rumah dah....bukan sampah tapi habuk....tinggal lama berhabuk satu rumah....huhuhuhu....
Tak sempat nak mop lagi...jadi hari minggu ni kena mop satu rumah...Dapur sekali.....
  • Kemaskan Pokok Bunga
Kesan sejarah dari sepeninggalan ku ke kampung.....ada beberapa pasu pokok tanamanku kering kontang....huwaaa...yang ni takleh tahan ni...sedihnya...Pokok kari,pokok pandan,misai kucing dan pokok cili ( hanya tinggal buah jer ) semuanya kering kontang......
Tapi tak tahu mati ke hidup lagik...tetiap pagi hubby siram gak...harap2 ada keajaiban...insyaallah.....nak kemas dan gemburkan balik tanah dalam pasu tu.....

Pstttt : Malasnya nak pi kursus hari Isnin dan Selasa ni...

3 ulasan:

kakcik berkata...

Jadi ibu yang berkerjaya memang bagai tak menang tangan denga segala urusan rumah tangga... Kita kan superwoman? :)

SweetSyaza berkata...

wahhh...
peruntukkan hari minggu akak sebaik mungkin dengan membereskan kerja2 tersebut...
selamat berhujung minggu :))

LyNn HaMzAh berkata...

memang bz kan weekend...kadang2 tu rehat pun x sempat...