Langkawi (Part 5 )

Hari Pertama Di Langkawi...... 5.15 petang ..... Bayaran RM5.00


Perkampungan Makam Mahsuri .....sejarah takkan mungkin berulang...(*_*)


Selamat Datang Ke Kota Mahsuri
Generasi Mahsuri...Keturunan Ke 7
Di luar muzium


Replika rumah Mahsuri
Gambaran wajah Mahsuri
Batu nisan Mahsuri yang asal
Inilah keris yang dipercayai digunakan untuk membunuh Mahsuri....Hanya keris ini yang lut ke badan  Mahsuri....
Dekat sikit.....selama ni duk dengaq jer orang bercerita pasal Mahsuri dan sejarahnya...Sekarang aku dapat lihat dengan mata aku sendiri keris yang digunakan untuk membunuh Mahsuri....Betul atau dongengan....semua itu sudah tinggal sejarah.....
Makam Mahsuri
Batu sungai tu dikhabarkan kubur Mahsuri yang betol....




Adess....air telaga Mahsuri pun dijual di sini...kat situ tertera air telaga Mahsuri yang telah diproses....Rm2 hengget....ada ke orang beli....nak buat aper? Minum erk?
Basuh muka kat perigi ni untuk awek muda.....hehehe....aku pun try gak...nampak muda tak aku?Tapi aku basahkan muka dengan air sembahyang.....harap muda selalu...ngehngeh....
Keadaan dalam perigi....
Buaian anak Mahsuri
Dapur.....
Tetamu2 yang tak diundang.....Kenangan di atas rumah Mahsuri

18 ulasan:

Lagenda berkata...

tersedak2 mak bila ada org sebut nama mak..miahahaha.

Batu nisan mak?? Huaaa...

Iman berkata...

Lagenda:

Ayoppp tak tahu....mak!!!!saya tak terlibat dalam konspirasi ini...hahahha

cemomoi berkata...

dah banyak yang berubah nampaknya

suri solehah berkata...

salam..len kali dtg langkawi singgah umah akak

Iman berkata...

cemomoi:

Tak tahu mana yang baru mana yang lama sebab baru pertama kali sampai....huwaaa...

Iman berkata...

suri solehah:

Adess....akak nak pi lagi sekali la macamni...saya suka datang Langkawi...tak puas....hehhee

sal berkata...

memang seronok gi sini ya.selain membeli belah.bnyk tinggalan sejarah yg dpt kita lihat....

ibuintan berkata...

aduh... rindu juga nak pergi Langkawi, suka ke sana..

ieda berkata...

seronoknya .. nanti kalau gi lagi .. ingat kat akak yer ... FM satuu :)

makdara TERdiva berkata...

berkunjung ke langkawi memang tak sah kalau tak dtg galeri mahsuri ni..

fa10 berkata...

kita pun basuh muka ngan air telaga ni.. kehkehkeh, tapi skrg dah bergaris2 juga muka. hahaha

Iman berkata...

sal :

Yupp...banyak tempat menarik di Langkawi ni...Tak rugi kalau terlantun ke sini....hehehe

Iman berkata...

ibuintan:

Jom kak...kita buat rombongan cik kiah...miahahaha

Iman berkata...

ieda:

Insyaallah...hehehe

Iman berkata...

makdara TERdiva:

Betul tu....dari kecik lagi kalau sebut Langkawi mesti kita ingat Kisah Mahsuri...

Iman berkata...

fa10:

Hehehe...ngehngeh..

Melati Qistyna's Mummy berkata...

hahaha, mak neh, nama tersama plak :P

sonot yer p cuti2 malaysia :)

Iman berkata...

Melati Qistyna's Mummy:

miahahha...tersedak mak...hahhaa