Jeruk Buah Asam Jawa


Pernah tengok pokok asam jawa tak?Ada yang tak kenal lansung kan macamna pokok asam jawa...yang selalu orang tahu asam jawa yang letak dalam masakan tu jer kan...Pernah makan buah ni tak?Mesti ada yang pernah makan buah asam jawa yang manis tu kan...ala2 sira gitu...aku tak suka...huhuhu...

Tapi aku suka yang ni...tapi takder la selalu...tidak baik untuk kesihatan.....jarang2...kadang-kadang....tu pun bila time balik kg jer...kat Kl ni mana ada.....ni import dari kampung minggu lepas...kebetulan adik dah abis bercuti...kirim jer la....
Maap gambar kabur........
Tak boleh bayang kalau jeruk jadi macamna?Meh sini dekat sikit...


tak jelas gak arr...nah dekat sikit lagi...
Uhhhh...sedap...masam2 manis....
Note : Malasnya nak masuk opis pagi tadi...rasa nak sambung cuti jer....penat la....semalam baru habis kursus kat Langkawi...Tapi takper....sok cuti lagi kan...Jap jer hari minggu...Semalam dah cuti...Tahun 2011 ni banyak cuti la...Banyak cuti umum jatuh hari kerja kan....ngehngeh....

10 ulasan:

CT berkata...

mana nk dpt...tinginnya..

NARDtheNERD berkata...

masam tak?
:))

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

ya Allah! terliurnyaaa... yg jeruk gini memang tak pernah mkn.. tapi kalau yg muda atau yg masak tu pernahlah mkn.. nitik air liur akak tau!

Mawar Merah berkata...

Cap cap cap.. Terasa air liur berderu dlm mlt bila tgk gmbr asam jawa ni

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

huihs...teliuq kakD...eeemmm..sodap tu...suka2..suka2...nk jg...

LyNn HaMzAh berkata...

terliur jer...rasanya macam mana ek? masam x?

Ilhamny.com berkata...

sedapnyee..dulu kat kampung ada larr, masa skolah2 dulu..tapi makan trus fresh2 dr pokok..xpernah lak, rendam dulu gitu..

Aduka zulkifli berkata...

Peh.....dah lama tak makan jeruk nie..dulu masa dok kat kg...selalu gak tolong mak jerukkan buah nie...lagi pedas...lagi sedap...tapi tak boleh lawan dengan yg jeruk thailand punya...makan satu nak lagi....pas tue nak lagi...nak lagi dan nak lagi...keluaq air liur den dah ehhh....macam mengidam la plak..

Nirah berkata...

Boleh jual kat saya sikit x??

Bakar Sanusi berkata...

He he baru tadi pertama kali rasa, kawan satu ofis bawak dari Kelantan... memang sedap....