Pasar....Lauk...Masak....Rehat...

Pagi2 tadi ke pasar borong Selayang....cari lauk sikit...lepas raya hari tu ni baru pertama kali pergi...Boring gak asyik beli lauk dan sayur kat pasaraya dan pasar malam...
Mak oiiii....semalam baru perbentangan bajet,ari ni sayur mahal macam rimau...tapi tak tahu lah lepas raya memang sayur naik harga..Sebelum ni sayur kangkung,bayam dan sawi Rm1.00-Rm2.00 jer sekilo kat situ...Ari ni mak oiii naik sampai Rm4.oo sekilo... Aduhhhh...Tapi beli gak la...Tapi tak beli banyak sayur sebab kat dalam peti ada lagi bunga kubis,karot dan beberapa sayur lagi...
Ari ni beli ikan semua...takder ayam,takder daging,takder udang,takder sotong dan takder tulang....Kami mahu  lebihkan makan ikan...tapi dalam peti ais tu ada lagi ayam.meatball dan hati lembu...Cukup lah tu...
Tak caya semua ikan?Hehehe...
                                                             Selepas selesai....

Ikan Merah...


Ikan Selar....
Ikan Tongkol
Ikan Sardin

Dan beberapa jenis ikan lagi...
Ok lah...Nanti sambung lagi..nak gi jengjalan rumah kakak kat puchong...nak tengok anak buah baru...hehehehe...Dah siap masak dah la...dah makan pun...

4 ulasan:

Amri Rani berkata...

itu baru dengar k/tangan awam dpt RM500...klu 2 bulan gaji xtau la camne...mesti brg lagi melambung harganya....

meh singgah bc2 puisi n komen2...
tqqqqqqqqqqqqqq

sz | m.s.s berkata...

ihiksss..
cukup la stok seminggu memasak utk 3 beranak ye...

fiq berkata...

banyaknyer beli...selalu camtu ker?..bleh try ikut ni..hehe

Iman berkata...

Amri Rani:
Betol tu...Naya la kita kalau macam ni..