Tragis sesangat....Kasih sayang dan ketabahan seorang isteri

Entry sedih di blogku...Tentang ketabahan dan kasih sayang seorang isteri.....walau kejadian ni beberapa hari telah berlalu,tapi aku masih lagi teringat2 lagi kejadian ni walaupun aku bukan melihat dengan mata kepala aku sendiri....cume melalui pembacaan....

Semalam dapat tahu berita ni melalui akhbar....laju jer air mata aku mengalir bila menatap gambar kejadian buat pertama kali...

Dan hari ni baca lagi berita tu kat ondscene

Pertama kali baca berita tu pun aku dah mengalir air mata...
Aku membayangkan aku di tempatnya...Aku dan hubby pun datang keje dengan motosikal gak...
Nauzubullah...Mintak dijauhkan....

Berita dan gambar penuh di ondscene

Dua komen di ondscene yang menyentuh hati naluriku sebagai seorang isteri...

 ***************************
Tak boleh nak bayangkan kesedihan yang teramat sangat bilamana isteri melihat tubuh suami kaku  di atas jalanraya....

Baru sebentar tadi, mungkin gurau senda suami isteri dan ciuman mesra dengan isteri dan anak2 dan kini menjadi yang terakhir bagi mereka....

Bayangkan seandainya berlaku perselisihan faham yang kecil atau merajuk tapi tak sempat nak memohon maaf....Agak terkilan rasanya....
********************************************
Saper sangka, malam sebelum kejadian ada gurau senda, pagi esoknya bersarapan bersama2...
membonceng motosikal sama2 dan mybe ada gelak ketawa sepanjang perjalanan itu...kemudian cium dan melambai tangan.Tidak sampai 5 minit selepas tu dapat berita suami dah takder dan malam itu dan malam2 seterusnya tiada suami di sisi menemani...Tak tertanggung rasanya kepedihan itu.


Semoga Tuhan menjauhkan segala ini dari menimpa diriku, kaum keluarga, sedara mara, sahabat handai dan orang2 yang tersayang...Amin...


Sebak tak terkata aku melihat gambar sang isteri memegang kepala arwah suaminya....Sedih sangat melihat kasih sayang seorang isteri....

Tiada perkataan mampu aku luahkan untuk mengambarkan perasaan aku bilamasa aku melihat gambar ni....Hibanya aku melihat isterinya  mencium arwah suaminya....Kasih sayang seorang isteri yang begitu tabah.......
Kepada Isteri dan keluarga arwah....diharap bebanyak bersabar kerana Allah lebih menyayanginya....Dan kepada yang hidup,inilah dugaannya....Berat mata memandang...berat lagi bahu yang memikul...
Melihat air muka isterinya terpapar dia seorang isteri yang tabah hatinya walaupun pada hakikatnya pemergian orang yang tersayang amat memilukan....
Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman

Orang sekeliling pun tak tertahan air mata melihat kejadian tu...apatah lagi yang memikulnya...aku yang tidak menyaksikan kejadian tu pun terasa trauma dengan apa yang berlaku.....


***Daripada Nya kita datang dan kepada Nya jua kita kembali...Al-Fatihah..

48 ulasan:

Makbed berkata...

Sedihnye sangat-sangat....

Ilhamny.com berkata...

saya pun pergi keja naik mota hubby hantar...eeeiii..saya xleh byg la kalau jd kat saya..

semoga allah SWT menguatkan semangat si isteri dan keluarga..

Ilhamny.com berkata...

saya pun pergi keja naik mota hubby hantar...eeeiii..saya xleh byg la kalau jd kat saya..

semoga allah SWT menguatkan semangat si isteri dan keluarga..

Iman berkata...

Makbed:

Memang sedih...sedih sesangat...tak boleh nak bayangkan macamna kalau di tempat kakak tu...

Sidratul Muntaha berkata...

menitik airmata ku petang - petang ni..
mintak pnjngkan link ni dlm entry blog..

Iman berkata...

Ilhamny.com:

Sama lah kita...pergi keje bersama2 dengan hubby naik motor....

memang tak boleh nak bayangkan macamna kalau di tempat kakak tu....

Tapi nampak dari luar,memang akak tu seorang yang tabah dan kuat....tapi berat mata memandang,berat lagi bahu memikul...

semoga kak hayati tabah menghadapi dugaan ini...insyaallah...

Iman berkata...

Sidratul Muntaha:

Huhuhu...setiap kali tengok gambar tu...setiap kali tulah air mata memenuhi kelopak mataku...

Boleh....kalau sudi link...share la...

MamaYatie berkata...

masa tngk berita pun dah sedey..sebak la rasa..

nina syakina berkata...

ya allah bu... nina pon rasa sedih... klau laa one day t, jd mcm nih dkt nina... nina tak tahu laa boleh setabah wanita ini ke x... (T T)

kuma berkata...

respek ngan istri arwah.
sgt syg suami dia
al-fatihah untuk arwah

hajarus berkata...

semalam hubby hajar ade jgk cerita pasal tragedi ni... hubby bc dr metro... sedih jgk bile dgr... hr ni bc kat entry ibu... Ya Allah mengalir air mate hjr... jauhkan lah dr berlaku kat kita semua... xleh nak byngkan perasaan wife arwah niii...

abgreds berkata...

abgreds turut terkesan dengan peristiwa ini. kita disarankan berdoa agar tidak diuji dengan peristiwa sedih seperti itu..
tapi semuanya takdir dari yang Esa..

Solihin Zubir berkata...

Ya Allah.. sebaknya hati tengok gambar tu...
mudah-mudahan Allah akan terus tabahkan hati isteri tu..

Lynne berkata...

Tak sedar air mata ni menitik tgk gambar ni. Ya allah tabahkanlah hati hamba allah tu..

.:: dieylah :: berkata...

baca n3 sdeh tol...takzaih tuk keluarga arwah..tgk berita kt tv ngilu hati tgk....

Iman berkata...

MamaYatie:

Masa keluar kat tv malam tu....saya tak sempat nak tengok...pagi2 besok tu saya terpandang kat akhbar...terus rasa sebak tengok gambar tu...belum lagi baca cerita penuhnya....

memang mengalir jer air mata ni....:(

Iman berkata...

nina syakina:

Betol tu...saya membayangkan saya di tempat kakak tu...saya takkan jadi setabah dia...saya takkan mungkin sekuat dan setenang dia....

Kak Hayati seorang yang kuat!!!!

Iman berkata...

kuma:

saya pun memang respek kat kakak tu...dia seorang yang kuat...gambar2 tu menceritakan segala2nya...

nazirulhazwan~ berkata...

den yg baco paper ngn tgk bite kt tb pon raso2 air mate nak jatoh je.naseb baek air mato den kenta;.huu

Iman berkata...

hajarus:

Mula2 terpandang satu gambar kat akhbar hari pertama keluar tu pun dah sebak semacam jer...belum baca ceritanya lagi...bila dah baca,laju jer air mata ini mengalir...

Iman berkata...

abgreds:

Saya pun sama gak..memang terkesan dengan kejadian tu...sampai ke hari ni pun rasa sebak lagi....:(

Insyaallah...Berdoalah kita semua semoga kita semua dijauhkan dari segala malapetaka ....

Iman berkata...

Solihin Zubir:

Memang sebak sesangat....rasa macam kita lak di tempatnya....

Tapi sememangnya gambar tu menceritakan segala2nya....kakak tu memang seorang yang kuat dan sabar...

mungkin orang akan kata itu luaran tapi dalamnya siapa yang tahu...tapi bagi saya,luaran menunjukkan kakak tu seorang yang tabah dan kuat...mungkin tidak bagi saya...

saya mungkin tidak sekuat kakak tu...sabar yer kak...

Iman berkata...

Lynne:

Insyaallah...sedekahkanlah Al-Fatihah kepada arwah....dan semoga kak Hayati tabah menghadapi ujian hidup ini...

Iman berkata...

.:: dieylah :::

Yupp...memang sedih sesangat...saya pun turut terkesan dengan kejadian tu...

Entah untuk keberapa kali air mata ni bergenang...

Iman berkata...

nazirulhazwan~:

Yupp...yang lelaki pun nak mengalir air mata...ni kan pulak kita yang perempuan...memang terkesan la...

Semoga kak Hayati tabah menghadapi ujian ini....Insayaallah...

Sedekahkan lah Al-Fatihah untuk arwah...

HaNTwO berkata...

huhuhu sayang rase sedih sangat2....memang kesian..takziah wat keluarga arwah..

Marlina Roslee berkata...

Sayu ati nie...
M'alir air mata....
Sedih sngt...
Al-fatihah utk arwah...

Far8 budak baik berkata...

al fatihah..
sedih farid bace..
takut

Kalamhati berkata...

Innalillah..sedih sangat..

tabahnya hati seorang isteri..semoga Allah kuatkan hati si isteri utk hdapi hari mendatang..=)

Hezesuze berkata...

al fatihah buat arwah...
sedih sgt baca citer nie..
tak sanggup tgok muka isteri arwah..

Fuziani JSR berkata...

al-Fatihah buat arwah suaminya... semoga Allah bekalkan kekuatan dan ketabahan kepada si isteri...

erti hidup berkata...

al fatihah buat arwah..semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...buat keluarga arwah semoga tabah dan redha atas ketentuanNya..

ibu_BatRiSya @wardah berkata...

sedihnye...sedih sgt...terasa insaf tgk kejadian ni..bila semua berlaku secara tiba2, andai kata xsempat mintak maaf...huhuuuuuuuuuuuuu

IMANSHAH berkata...

salam

ziarah pertama kali di teratak ini

IMANSHAH berkata...

salam

ziarah pertama kali di teratak ini

bdk johor berkata...

bila tgk kat berita pon dh rase sebak. moga ALLAH bagi ketabahan pd kakak tu. Al-Fatihah untuk arwah.

Hanis Azla berkata...

sebak dan sedih sgt.. semoga arwah ditempatkan bersama golongan yg beriman.. semoga warisnya yang tinggal terus tabah mengharungi kehilangan insan tersayang.

alinac lover berkata...

*sebak T__T

Yan berkata...

Akak tgk TV kat opis semalam tu pun dah nak nangis dan asik berfikir apa yg Iman tulis tu.. Sedihh nyaaa..

ARIFFDA berkata...

al-fatihah...mmg tersentuh hati bila isteri mencium suami..

Iman berkata...

HaNTwO:

betol tu...walau tiada ikatan persaudaraan,sedih sesangat dengan kejadian ni...:(

Iman berkata...

Marlina Roslee:

Saya pun sedih gak...sama2 lah kita sedekahkan al-fatihah pada arwah...

Iman berkata...

Far8 budak baik:

Terkesan dengan kejadian ni...
sama2 lah kita sedekahkan al-fatihah pada arwah...

Semoga keluarga arwah tabah menghadapi ujian hidup ini...

Iman berkata...

Kalamhati :

Betol tu...sedih sesangat...

sama2 lah kita sedekahkan al-fatihah pada arwah...

Semoga keluarga arwah tabah menghadapi ujian hidup ini...

Iman berkata...

Hezesuze :

Betol tu kak...masa saya mula2 nampak gambar yang kakak tu cium suami dia kat paper pun saya dah sebak giler dah...Tetiba jer...

lepas tu baca lak cerita dia baru lepas hantar isteri pi keje...terus la air mata ni berjujuran...huhuhu :(

Iman berkata...

Fuziani JSR:

Insyaallah...semoga isteri arwah diberi kekuatan dan semangat yang tinggi...

Al-Fatihah...

ASSOYFINGER67 berkata...

majlis perbandaran perlu bagi sedikit bantuan kerana lalai menjalankan tugas menyelenggara(pokok itu pokok kayu mati)...walaupun takdir dari Allah..

Aboy93 berkata...

ades.. tgh dgr lagu sdih.. bce lak n3 nih.. hurm.. sdih nye..