Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2010

Rezeki Makan Malam

Imej
Ni cerita malam semalam punya...hehehe....Makan Free....Bukan aku masak dan bukan aku beli kat kedai...hehehe...layan jer la... Ini lah rezeki makan malam kami sekeluarga Ayam masak aper ntah...hehehe... Sambal sotong Kailan goreng Gulai Udang Kerabu Mangga

Hadiah GA dari Mrs Nor dah sampai...

Imej
Terima kasih bebanyak kepada MrsNor kerana menganjurkan GA ni...tak pernah lak terpikir aku akan jadi peserta bertuah.....hehehe....Ambo suko...Rezeki ambo tuh...Dah berminggu sampai kat tangan aku...tapi tak ter entry jer...hehehe...bukan lupa tapi tak ingat... Banyak gak kan...aku cuma tambah bekas kuih lompang yang kecik tu jer 4 biji... Tetiba teringin lak nak kumpul koleksi bunga kangkung ni bila dah ada kat depan mata... Tinggal lah ko di sini bersamaku sebelum di bawa ke rumah baru...

Berhati-hatilah Sekalian Umat Islam

Entry ini aku pun tak tahu kesahihannya... ikut korang semualah nak percaya ke tidak... yg penting kita semua kena berhati hati ye.. * PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM* * RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, *PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & * JABATAN KASTAM MALAYSIA . * KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP. * SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI :  1. MINYAK MASAK LAM SOON ( CAP HELANG & BURUH )  2. UBAT PEARL CREAM ARCHE ( THAILAND )  3. AJINOMOTO ( THAILAND )  4. AIS KRIM HARGA RM1.00 KE ATAS  5. SEMUA TAUHU BUATAN ORANG CINA  6. SABUN LUX & LOTION BADAN BUATAN MALAYSIA , USA , & THAILAND  7. SABUN FAB BERBUKU  8. LOBAK JERUK  9. MEE & KUETEOW BASAH ( BUATAN CINA)  10. KRIM MUKA HAZELINE SNOW * SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI*  ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)  1. SEMUA JENIS SERBUK MEE SEGERA TERUTAMA MAGGI  2. PUCUK , KULIT POPIA,

Facebook / Muka Buku

Imej
Terima kasih pada muka buku sebab telah menemukan aku dengan kengkawan lama semasa tingkatan 6 2000/01 di SMKTI....Persahabatan yang kian merenggang bertaut kembali. Tak sangka dapat bertemu kembali setelah sekian lama terputus hubungan(putus kah?).... Doa aku...moga persahabatan kami kekal berpanjangan....amin... Gambar yang dibulatkan tu adalah kengkawan hasil jasa fb...kalau ikutkan aku memang tak layan sangat fb ni..tapi bila dapat jumpa kawan2 lama...baru lah ada angin nak bukak fb nih... Dan sekarang ni,tengah sibuk nak adakan re-union lak.....harap menjadi kenyataan....

Mencari Decal Corak Old Country Rose

Imej
Tetiba aku teringin nak buat decoupage....kat rumah ada teko,pinggan dan balang kaca kosong (baru beli dan nak beli lagi)...aku nak make up barang2 ku itu....tapi mana nak cari decal yang sama corak dengan koleksiku sebelum ni...Corak bunga Old Country Rose... Rasa2 sama tak bunga kat pinggan atas dengan decal yang kat bawah ni?

Sukan Tahunan Sekolah Balqis

Imej
Pertama kali nak menyaksikan anak bermain sukan....hehehe...teruja Ibu!!!!!!! Teruja aku nak pi stadium mini cheras nak nengok Balqis menyertai sukan tahunan sekolahnya peringkat wilayah persekutuan... Malam sebelum hari sukan tu dia demam...badan panas sesangat...terus bagi ubat...bangun pagi tu,ok sikit tapi rasa lagi panasnya....Ingat tak nak bagi dia pi main sukan,tapi kesian la pulak....Bagi jer la...bukan selalu,setahun sekali...inipun pertama kali...aku pun teringin gak nak tengok anak main sukan...hehehe... Tapi sampai kat stadium tu,aku terus bagi ubat....takut melarat lak,ditambah cuaca hari tu sememangnya panas... Ceria gak walaupun badan tak berapa sihat...semangat kesukanan yang tinggi...Caiyyok anak ibu!!!! Senyum dalam penat.... Gelak ketawa bersam ayahnya.... Main2 elok2 yer anakku...Menang bukan keutamaan...yang penting semangat kesukanan... Kemesraan persahabatan yang dipamerkan Moga kamu semua menjadi anak yang berguna pada keluarga,bangsa dan negara...Amin

Main Badminton

Imej
Sekarang ni tengah giler main badminton lak...setiap hari sabtu pasti turun kat Sungai Besi nak menghancurkan lelemak den yang makin nak membeku ni...hehehe Bawak anak...bawak hubby...Opps..hubby bawak aku.....hehehe Sempat lagi tu...hehehe Seronok beb main badminton nih....sampai tak ingat nak balik....sedar2 kol 1.00 Hubby ku yang sememangnya tak boleh blah dengan badminton Main Bang...main....jangan angkat...Smash terus!!!!Huhuhu Mereka dengan dunia mereka sendiri...biarkanlah..... Kreatif dan inovatif....hehehe Dan seorang rakan opis yang sudi dan tak jemu 2 melayan karenah Balqis...

Makan Durian

Imej
Lepas balik main badminton kat Sungai Besi tengahari sabtu lepas,aku ke pasar...nak cari pisang,nak buat kerepek la....tapi tak jumpa...yang ada pisang dah masak....Oooo,kesian kat aku...nampaknya projek aku akan tergendala...Wuaaaa... Dalam dok mencari pisang tu...aku jumpa lak buah durian...pakcik tu jual dengan van dan baru sampai dari pahang..huhuhu...panas2 lagi...hehehe Tak dapat pisang,aku rembat la buah durian... Semenjak dua menjak ni...aku asyik dengar korang bercerita pasal korang makan durian jer...terliur aku ... dan tiba masanya aku lak melantak durian tu...hehee Balqis pun duk bising nak makan durian dari minggu lepas lagikkk.. Di antara gambar yang sempat aku snap sebelum di nyam2...hehehe 2 plastik ni Rm20.00..8 biji tu..... Puashati dapat makan. Alhamdulillah.Memang sedap duriannya...nyam nyam. Di antara aksi2 hantu durian....tak padan dengan kecik... Baki buah durian setelah dibedal oleh hantu2 durian...Meh la nak merasa...ada lagik ni...hehehe...tapi kena minta