Operasi menyelamat pokok bungaku....

Operasi untuk meneruskan kelansungan hidup pokok Rose Jepun ku bermula...pokok JR yang diserang bena semuanya dibuang...

Akibat serangan bena putih...rj aku yang bertingket 2 dah layu di tasik madu...Aku buang semua yang kat luar tu takut nanti jangkit kat pokok kat dalam lak...nanti nak tanam,amik pokok yang kat dalam jer...sihat2 lagi...subur gitew...



1-Mula2...

*potong itu pokok...buang dalam plastik terus pokok yang dipotong tu..jangan bawak masuk rumah...virus...hehehe

*tp sayang lak nak buang skali dgn tanah...

*buang sikit tanah yang kat atas tu...amik separuh yang elok...buang semua akar2...

2- Kumpul tanah dalam besen ***ni bab nak senang keje...gaul dalam besen besar..baru tak bersepah***

Campur tanah dalam pasu tu dgn tanah baru...sayang lak nak buang semua...amik separuh tanah tu....separuh tanah kat atas tu buang...


3- Lepas tu cuci pasu2 tu semua...
***Dalam pasu dah berlumut ijoooo....

Lepas tu jemur tengah panas
 ***Tak bersih mana pun aku cuci...malas..hehehhe..panas terik wooo...Sebenarnya aku tak sabar nak siapkan pasu ni..tak sabar nak cucuk2 pokok bunga kat dalam ni...
Tunggulah biar dia kering dulu...biar mati kuman2 tu..hikhikhik (mati ke kuman tu)

Ok...sekarang sebab tak  sabar....meh kita siapkan cepat2 pasu ni..
**Kebetulan sabut yang amik kat rumah mak ada lagi...letakkan kat bawah untuk elakkan tanah keluar ikut lubang pasu...

****Taraaaaa.......lebih kurang cenggini la..

***Dah siap isi sabut tu...meh kita gi potong pokok ros jepun lak..potong batang dia...

Bismillahhirrahmanirrahim....

JR Oren...

JR Putih

JR Pink

JR Peach

JR Merah....

Dah...Jom masuk..panas lit....lit...berpinau mataku....

Ok...lps berpinau mataku di tengah panas tadi...jom isi tanah dalam pasu lak...

Anak dara menawarkan diri nak menolong....Alhamdulillah...ada gak minat nak menanam...

Cenggini la rupanya dah selesai isi tanah dalam pasu...

Ok...dah selesai isi tanah dalam pasu...kita cucuk lak batang pokok bunga kat dalam tanah ni..

***Tarra...dah siap...nanti kita sambung lagi...

5 ulasan:

CikLily Putih berkata...

senang betul semai bunga ni ek

Ania berkata...

Salam kenal! Saya Dewi dari team Kumpulbagi. Saya baru menemukan blognya. Nice. Fotonya bagus. Saya lihat bahwa Anda upload banyak foto.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang, saya bisa membantu. Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Coba servis kami tanpa registrasi:)
Tolong balas

Najib Ariyan berkata...

Salam kenal... baru tau yg ni nama dia rose jepun... maklum rose ni pun kecik kecik kemetot gitu... tapi pokok ni cepat tumbuhnya kan... (pun macam perangai Jepun masa perang dunia kedua tu... cepat je sampai kat sini hahahaha)

salam kenal dan salam singgah

sherlina halim berkata...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini

PAk RUDI DI SEMARANG berkata...

Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di 🐣PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL🐣