Daiso ....Kedai Barangan Jepun - Episod 1


Disebabkan terpengaruh dek geng2 group pokok bunga....bermulalah misi mencari kedai Daiso ni...Keterujaan untuk memiliki pasu berkaki dek tayangan perdana kengkawan telah merobek hatiku untuk mendapatkannya...huhuhuhu...

Tapi kalau jauh2 takder la aku nak pi jugak...tp atas maklumat yang diberikan....dan Daiso yang paling terdekat ada di IOI Mall Puchong...maka bermulalah misi menjejaki Kedai Daiso yang seumur hidup aku tak pernah jejaki di mana2.

Lepas tengok wayang citer Rio 2 ...maka bermulalah misi untuk aku pulak...
korang takyah cari tanda harga la..memang takder tanda harga...semua RM hengget

Episod bergambar ni....korang layankan jer la yer...

Meh kite masuk...Jom...:)

Bila masuk korang akan jumpa barangan lain dulu...tapi aku pertama sekali aku masuk terus melilau ke bahagian belakang ....apa aku cari?Jeng2....



Besar kecik...semua RM5..tp bagi aku tak semua murah..sebab kalau barangan besar ok la..kalau cecoit pun Rm5 aper kes?hehehehe...pandai2 la shopping yer...

Haaaaaaaaaaa....tarraaaaa....inilah yang ku cari...yeyyy...ada.....Alhamdulillah...
Cantikkan...tp hatiku tak tergoda yang ni....




Ala2 rumput tiruan....





Tengok tu...besar RM5 hengget...kecik pom Rm5 hengget..




Bapak pasu kat atas nun pom RM5 hengget....


Pagar ni cantik kan.......




Macam2 jenis pagar ada....


Akhirnya....jeng2...

Yang tersusun ni ada 11 biji.....Aku amik semua yang tersusun ni 10 biji...aku tinggalkan satu jerk....hehhehehe....takut lakan...korang marah aku lak amik semua....ekekkekee

Ok...Edisi pasu di Daiso sudah abis....

 *****Tunggu kesudahannya ....hehhehe...

 *Ni senarai Outlet Daiso
 

STORE LOCATION.........


 DAISO BUKIT RAJA
Lot F30A, First Floor,
Persiaran Bukit Raja 2,
Bandar Baru Klang,
41150 Klang, Selangor.
DAISO Kulaijaya

F47, First Floor,
PTD 106273,
Persiaran Indahpura Utama,
Bandar Indahpura,
81000 Kulaijaya, Johor.
DAISO Melaka (Ayer Keroh)

F23, First Floor,
Leboh Ayer Keroh,
75450 Melaka. 
AISO AU2 (Setiawangsa)

F06, First Floor,
Jalan Taman Setiawangsa (Jalan 37/56),
AU2, Taman Keramat,
54200 Kuala Lumpur 
DAISO Mahkota Cheras

Lot G26 & G27, Ground Floor,
AEON Mahkota Cheras Shopping Centre,
Jalan Temenggung 21/9,
Persiaran Mahkota Cheras 1,
Bandar Mahkota Cheras,
43200 Cheras,
Selangor, Malaysia.
DAISO Seri Manjung

Lot F43,
AEON Seri Manjung Shopping Center,
Pusat Perniagaan Manjung Point 3,
32040 Seri Manjung,
Perak, Malaysia.
DAISO Taman Equine

Ground Floor No. 2,
Jalan Equine, Taman Equine,
Bandar Putra Permai,
43300 Seri Kembangan,
Selangor, Malaysia.

DAISO Ipoh Station 18

Lot F28 & F29,
AEON Ipoh Station 18 Shopping Centre,
No 2, Susuran Stesen 18, Station 18,
31650 Ipoh,
Perak, Malaysia. 
DAISO Taman Maluri

First Floor,
AEON Taman Maluri,
Jalan Jejaka, Taman Maluri,
55100 Cheras,
Kuala Lumpur, Malaysia.
DAISO Rawang Anggun

F47 & F48,
No. 1 Persiaran Anggun,
Taman Anggun, Kota Emerald,
48000 Rawang,
Selangor, Malaysia.
DAISO Bukit Tinggi

S59, Second Floor,
AEON Bukit Tinggi Shopping Center,
1, Persiaran Batu Nilam 1/KS 6,
Bandar Bukit Tinggi 2,
41200 Klang,
Selangor, Malaysia
DAISO Bandar Utama

Lower Ground,
AEON 1 Utama Shopping Center,
No 1, Lebuh Bandar Utama,
Bandar Utama Damansara,
47800 Petaling Jaya,
Selangor, Malaysia
DAISO Queensbay

Lot 07 & 08, First Floor,
North Zone, Queensbay Mall,
Persiaran Bayan Indah,
11900 Bayan Lepas,
Pulau Pinang, Malaysia.  
DAISO Bandaraya Melaka

Lot S33, Second Floor,
AEON Bandaraya Melaka Shopping Center,
No 2, Jln Lagenda,
75400 Melaka,
Malaysia.


4 ulasan:

NARDtheNERD berkata...

kite pun suke gi daiso..

Iman berkata...

kan..best kan...pertama kali sampai...teruja lebih...hehhehe

eddy ipoh berkata...

Best betul daiso ni

syaira ruslan berkata...

nak tanye . daiso aeon bukit tinggi tu floor ke berapa eh ?