Nasi Lemak...ooo...nasi lemak..

Citer masak....citer makan la dulu yer.....

Hujung minggu punya citer...Nak amik adik kat Hentian Putra...nak hantar ke UPSI....dalam kol 5.30 pagi dia dah sampai di hentian...tp awal2 lagi aku dah cakap...takdor la akak kou ni nak gi amik pepagi buto kat sano...suh yer gi duk kat surau...boleh solat subuh terus kat situ...

Kol 5.30 bunyi sms..baca msg..tutup...kol 6.00 baru bangun...
Tetiba terdetik nak masakkan nasi lemak untuk bekpes pagi tu...solat subuh...turun bawak...keluarkan ayam.keluarkan santan..kopek bawang semua...

*Buat sambal nasi lemak
*Goreng ayam
*Goreng ikan bilis (takyah kopek sebab beli ikan bilis yang dah kopek)
*Rebus telur
*Potong timun
 *.........................................

**Agak2 korang rasa apa yang tertinggal dalam menu nai lemak aku ni...

                                                           ^
                                                           ^
                                                           ^
                                                           ^
                                                           ^
                                                           ^
  ****Nasi la belum masak...semua dah masak tetiba teringat nasi belum masak...ngehngehhhhh...
tapi disebabkan aku ni jarang2 masak nasi lemak ni...jadi aku kena tel mak untuk tanyakan banyak mana nak letak air kalau nak masak nasi lemak (malu aku...nampak sangat aku tak pandai masak nasi lemak...hehehehe)

**** Tel mak tak angkat....tel adik lak..tak angkat...lauk semua dah siap masak....telur jer tengah menggelegak kat atas dapur...macamna ni...dah la nak gi amik adik lagi kat hentian putra....

- Sambil tu dah basuh beras semua.tunggu nak letak air dan santan jerk..

****Tel kakak lak kat Puchong....dia bagitau caranya....
Lepas cakap dengan kakak,adik lak sms bagitau...lps tu mak lak tel...hihikhik...malu ai tau..satu kampung tel nak tolong....muahahahhaa...bukan apa..takut kang nasi lembik,tak sedap lak nasi lemak aku.(ok..ayat cover di situ).........

Akhirnya pukul 8.00 pagi siap jua nasi lemak bersantan ku..gigihkan aku...ekekekeke....8.15 pagi bertolak ke Hentian Putra...
Amik adik terus ke Taman Tasik Titiwangsa...

****Kelas tak mak jemah???Sarapan pagi di Taman Tasik Titiwangsa ....dari Bangi...gigih kan???

Ok?Nampak macam nasi lemak tak?Dengan periuk2 nasi aku angkut sekali...Baru ada feel berkelah...:)


Waa cakap lu...sedap...Hubby cakap sedap...adik cakap sedap...Balqis cakap sedap....kalau ada orang lain cakap tak sedap ...aku tak heran...ekekkee....

Jom makan...Bismillahirrahmanirrahim....

Ok...kami makan dulu....di situ ada tangan hubby kesayangan...tangan adik aku dan kaki anak aku...ok ..tangan aku tukang amik gambor...
***Psttt...hubby cakap boleh bukak kedai dah ni.....hehehhee...tu lah ayat yang selalu hubby aku cakap lepas masuk suapan pertama makanan yang aku masak ke dalam mulutnya....ermmmmm...teknik memikat hati isteri...


Tiada ulasan: