Acara makan2..besst

Tip...tip....tetiba tel bunyi....
Pa Menteri : Jom dik...meh makan....
Ai : Makan kak?Ngeeeee......beres!!!!!!!!Jap lagi kami sampai.....(makan free tu....alhamdulillah...rezeki jangan ditolak....)

Bilik Mesyuarat yang cantik sangat......lebih2 lagi dapat makan kat dalam ni......di awangan jer rasa....



Menu yang best.....Nasi Arab......









Alhamdulillah......ai sudah kenyang....

Lepas kenyang.....kenyang....tapau lak.....ngeeee.....makanan banyak oooo.....tak baik membazir....

Pokok Siti Zubaidah...Siti Zubaidah dapat nama....

Yang ni bukan ori yer....Jangan terpedaya.....hehhehee..Hiasan kat opis....
Ada orang panggil pokok bunga 3 bulan....sebab bunga dia boleh bertahan sampai 3 bulan....dan ada gak orang panggil pokok Siti Zubaidah...Hehhehee....Siti Zubaidah gak dapat nama....tetiba teringat kawan lama masa sekolah rendah dan menengah dulu...Oh Siti Zubaidah.....

Pokok bunga ni memang selalu dan akan sentiasa menawan hatiku....cantik sesangat ciptaan Tuhan ni...Tapi pokok bunga ni yang ku belai dan ku baja kat rumahku tak jugak berbunga2....dah lama regenya mahal....huwaaaa.....Sob...sob...Sabar...sabar....

Jom cuci mata dengan pokok bunga 3 bulan ni...pakcik google punyo gambar....
Uhhhhhh....uhhhhh...cantik sungguh....
Yang luar biasa cantiknya ni mesti kat luar negara ...kat negara kita mungkin faktor cuaca kot...tak berapa nak berkenan hidupnya....

 






Cukup lah....kecantikannya tidak boleh dipertikaikan....ermmmmm.....sambil telan air liur....

Secret Recipe KLCC...... Makan Free

Alhamdulillah.........Rezeki hari Jumaat.....Ada kawan yang baik hati bermurah hati nak belanja makan....Yahooooo....tanya nak makan kat mana.....Huhuhuhu....tanya kita tu nak makan kat mana.....Tapi kami ikut tuan yang nak belanja jer....tak kisah kat mana...asalkan ianya free...ngeeeee....

Akhirnya.........Secret Recipe kat KlCC.....

Pilih2 menu....Air aku...Green apple kasturi....ada asam boi lagi....

Nikmat terasa green apple kasturi ni...ummmphhhhhh.....

Menu pilihan ku.....
THAI-STYLE FRIED RICE 

Hahahhaha...tergoda dengan udang galah itewwww?Sebenarnya udang tu ada sekor jer.....tapi tu untuk promosi jer.....

Ehhhhhh.....besar tau udang ni....


Tara....dah habis dah...licin.....alhamdulillah.....terima kasih daun keladi.....



Orang yang bermurah hati belanja kami kat sini.....

Yeyyyy....dah tau nama dia siapa.....


Ngeeeeee....ari ni dah tau dah nama pokok ni aper.....Euphorbia Pulcherrima

Ingatkan pokok berdaun merah ni satu jenis macam aku beli tu jer....rupa2 nya....mak aii banyak ghuponyo.....dah la tu cantik gilos weiii.....cantik sangat....korang tengok pun mesti akan cakap cantik jugak kan...walau dalam hati sekalipun.....

Terima kasih Google.....

Mengenai Pokok ni....(setelah ditranslatekan)

Ara pulcherrima, poinsettia, dikenali di seluruh dunia sebagai bunga Krismas. Semakin berkembang secara semula jadi di Mexico, kilang itu dinamakan selepas Joel Poinsett, yang memperkenalkan mereka ke Amerika Syarikat pada awal tahun 1800-an.

Blooming Masa: November Disember.
 Bunga Poinsettia cawan emas kecil, yang dikenali sebagai cyathia, di bahagian atas dan pusat loji. Bracts merah, merah jambu, atau putih sekitar hal berkembang menyediakan pewarna.

Budaya: Ara pulcherrima perlu, tanah yang kaya dan saliran yang baik (2 bahagian gambut kepada 1 bahagian pot tanah untuk 1 bahagian pasir atau perlite).
 Dalam tempoh berbunga, loji perlu mempunyai perlindungan dari selatan langsung atau barat matahari. Ia juga perlu dilindungi dari draf yang panas atau sejuk.Di rumah, poinsettias lebih suka suhu malam 60 hingga 65 darjah F dan suhu hari sebanyak 65 darjah F. tanah harus dibiarkan seragam lembab, mungkin memerlukan air 2 hingga 3 kali seminggu. Membajai setiap 2 minggu dengan larutan baja houseplant pada 1 sudu teh segelen. Selepas mekar mengurangkan jumlah air dan membenarkan kilang untuk pergi tidak aktif. Poinsettia Pindah ke kedudukan yang lebih sejuk tetapi tidak di bawah 50 darjah F. Pada musim bunga lewat, repot poinsettia dan prune pada masa ini untuk menghasilkan sebuah kilang yang lebih baik bentuknya. Biasanya selepas poinsettias berbunga menjadi berkaki panjang. Pastikan tumbuhan jangka pendek dan padat dengan mencubit tips pucuk baru sehingga pertengahan Ogos. Air loji dengan larutan baja (1 sudu teh segelen) setiap 2 minggu. Poinsettias adalah kuat photoperiodic. Mereka memerlukan 12 jam kegelapan setiap malam Marak. Bermula 1 Oktober, letakkan kotak cahaya yang ketat ke atas loji di 05:00 dan menyimpan di tempat hingga 08:00. Teruskan dengan air dan membajai dalam tempoh ini.Teruskan untuk menutup kilang itu setiap malam sehingga warna mula menunjukkan di daun atas. Jika keperluan ini telah dipenuhi, warna harus membangunkan daun yang menang pada minggu ketiga bulan November perbungaan membangunkan.

Perambatan: Ara pulcherrima yang dilaungkan semasa musim panas dengan membenarkan pucuk menjadi 3 hingga 5 inci panjang.
 
Pada peringkat ini, memecat mereka dan periuk mereka di pasir disterilkan.

(Fhm kew?sikit2 ok la tu)
Lagi ...lagi...dan lagi.....

Cantik kan.....

hahhhh.....warna putih pun ado.....cantik....
















Dia menang!!!!!



Tahniah.....hadiah harijadi....Hubby naik johan perlawanan badminton kat opisnya.....

Lawan jangan tak lawan......peluh....peluh....merah muka2....

Salam...salam...senyummmmm....






Apa Nama Pokok Ni?

Ermmmmm.....lupa lak nak tanya orang yang jual masa beli pokok ni kat Sambutan hari lanskap negara kat Bangi hari tu....nampak cantik dan tertawan terus  beli...lupa nak tanya nama dia siapa....tak sempat nak berkenalan.....huhuhuhu....nanti ada masa aku nak search internet....nak godek2 sampai aku tau nama dia apa....
Kalau ada yang tau apa nama dan apa2 pasal pokok ni tolong bagitau aku yer....

Daun pokok ni buat aku tertarik dan tertawan....Cantik sangat!!!!!Merah menyala......Macam warna bilik aku.....ngeeeeee...

Selamat Hari Lahir Sayang....

24/10........

myspace codes 

Tiada puisi atau lagu,

Yang dapat ku ilham seindahmu,

Nyata kau satu dalam berjuta,

Duhai Suamiku, kau istimewa..


Selamat hari lahir Suamiku...


Semoga dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki..........

Diberi ketabahan menghadapi dugaan hidup yang berliku...

Diberi kekuatan menempuhi halangan dan ranjau...

Selamat Hari Lahir.....



Ikhlas dari hati seorang Isteri.........................



Terima kasih atas setiap kebaikan...............

Jutaan penghargaan atas kebesaran jiwa yang kau hamparkan

Moga Allah memberi ganjaran...............

Syukurku pada Tuhan atas pertemuan............

Moga kebahagiaan ini akan berkekalan.................

Maafkan diri ini yang serba kekurangan..................


Yang tak sunyi melakukan kesilapan...................



Selamat Hari Lahir suamiku...............



Selamat hari lahir permata hatiku.................


berbahagialah selalu dalam rahmat Ilahi...............

di dunia dan di akhirat yang abadi.............

myspace codes 
Tiada hadiah yang paling mahal dapat ibu berikan kecuali kasih sayang dan cinta ibu pada ayah......Selamanya.........