Selamat Hari Raya....





Khamis 25/8/2011....kami sekeluarga dah bertolak balik ke kampung.....Doakan kami semua selamat sampai ke kampung halaman....insyaallah....


Kepada semua yang mengenali ku.........Maafkan segala kesalahan ku andainya daku ada 


terkasar bahasa...terkata2....



dan ter yang sewaktu dengannya samaada di sengajakan atau tidak disengajakan.....



Mata kadang salah melihat....

Mulut kadang salah berucap....

Hati kadang salah menduga.....

Maafkan segala kesilapan yang pasti ada....

Sebelum cahaya surga padam, Sebelum hidup berakhir,

Sebelum pintu tobat tertutup,

Daku mohon maaf zahir dan batin....



===== Mohon Maaf Zahir dan Batin ======



Berbuka Puasa Di Warung Dusun Gearbox....Bangi

Alhamdulillah.....Tercapai gak hasrat nak makan sup gearbox kat sini....tapi sebenarnya tak rancang nak bukak pose kat sini....bila2 la....tapi rezeki bulan pose...dapat makan kat sini....Akhirnya....

Last minit cakap dengan hubby nak gi makan kat situ...Ai nak belanja....hehehehe....ala...ala....ala.....cadangan diterima....yeyyy haaaa....dah la balik keje naik komuter terlajak satu stesen.....(hukhukhuk...takyah tau sebab nyer....)...dah terlajak...tunggu tren nak patah balik lak lambat lak tu....huhuhu huwaaaa....
Sampai kat Warung Dusun dah kol 7.00...
Cerita bila sampai di Warung Dusun...
Mak bapak.....ramai sesangat orang kat sana...sampaikan parking macam orang pi kenduri kawin....nak nangis pun hado sebab takut takder tempat nak duduk...
Pikir punya pikir....naik gak ah...melilau cari tempat kosong...dan akhirnya ada satu jer meja kosong...mungkin rezeki kami hari tu...alhamdulillah....

**********************************
Rezeki kami...ada satu jer tempat kosong....ramai yang booking dulu baru datang...makanan dah tersedia tapi tuan empunya baru sampai...
*******************************
Mebelessssss.....order yang besar punyo......
***************************************************
Sup gearbox....siakap 3 rasa....kailan ikan masin....tu jewww....
******************************************************
Siakap 3 rasa.......
******************************************************

Azan berkumandang.......terus jer Balqis ngurpppppppp......

******************************************************

2 orang yang masih lagi dapat bertahan dengan godaan sup gearbox.......

******************************************************
1......2.......3........Aktiviti menyedut sup gearbox bermula........Ayah yang rasmikan dulu.....
******************************************************
Balqis lak.....pestime sedut sup gearbox....
********************************************
Yummmmm.....yummmmmmm.....

*******************************************************
Akhirnya............mangsa keadaan.....
***********************************************
fuhhhhh....lepas ni boleh datang lagi mengerjakan sup gearbox kat sini ni....puas hati....

Sotong Oh Sotong.....

Nak masak menu apa yer .....dengan sotong....


*Kerabu Sotong?
*Sambal Sotong?
*Singgang Sotong?
*Kari Sotong?
*Ketupat Sotong?
*Dan banyak lagi......


Aper2 lah...nak cari idea jap....hehehehe....
***************************************


***********************************


***********************************



Ulangtahun Perkahwinan ke 7




Hari ni 23/8/2011....Genaplah usia perkahwinanku yang ke 7 tahun...

Kepada suamiku....

Insyaallah....aku akan menyayangi , menyintai , mentaatimu dan aku sanggup

lakukan apa sahaja untuk mempertahankan rumahtangga yang kita bina

ini...Tidak akan sesekali aku menggoyahkan kepercayaanmu sayang...

Insyaallah...


****************************************************************************


Pssstttttt : Rasa macam baru jer tahun ni kawin......ngeeeee....Muahhhhhh8

Buka Puasa Di Rumah Kakak...

Dapat jemputan dari kakak kat Puchong...........bukak pose kat rumah dier....terlambat sampai....jem...huhuhuhu....


Sampai2 dah kol 6.30....ngeeeee...
 Kakak masak nasi kerabu.....yeyy...bulan pose ni tak makan nasi kerabu lagi....merasa la....
Ayam percik abang yang bawak...aku bawak air dan buah jo....
Pssstttt...ada solok lada tu.....best....
**********************************
*******************************************
***************************************
******************************************
Buah melaka yang sodappppp.....

Eksiden....kesian...

Aktiviti jengjalan dan shooping menyoping hari sabtu....dah la jalan sesak....jem....semua orang keluar nak shooping raya....dah la lambat....dalam 5 km nak sampai rumah,sekali lagi kami harungi jem yang teruk....tengok jam dah nak kol 6.30 petang....huhuhuhu.....juadah berbuka pun tak masak lagi....


Dalam kepala otak..aper yang jem kat tengah2 ni....rupanya ada eksiden.....motosikal dengan kereta....
Memang remuk la depan kereta tu...dan aku tak nampak lak mana motosikal yang terlibat .jadi tak tau macamna keadaan motosikal tu....tetiba nampak mangsa kemalangan....sepasang suami isteri bergelimpangan atas jalan raya....YaAllah...kesian nya....apa yang terlintas di fikiran aku....dah nak bukak puasa dah ni...sejam jer lagi...macamna la keadaan anak2 mangsa menunggu ibu bapa diorang tak sampai2 kat rumah....menunggu untuk berbuka puasa bersama2....berlinangan air mata aku....Ya Allah...semoga suami isteri ni selamat dan tiada apa2 yang memudaratkan....



Lauk pauk untuk pose...

Edisi lauk untuk puasa lak....


Ayam....daging....ikan merah..hati lembu...
Daging lembu...
Ayam....Kepak yang dipotong kecil2......atas permintaan hubby tersayang....takmo bahagian lain...jemu katanya....dan kataku jua....ngeeee...
Ikan merah dan ikan jenahak....
Daging tetel.....
Hati lembu.....

Stok sayur seminggu untuk pose...

Hari sabtu lepas jengjalan kat pasar malam Bandar Baru Bangi....nak cari lauk dan sayur untuk stok seminggu....aku suka pasar malam kat sini...Macam-macam ada.....sekarang ni dah tak boleh pegi Pasar Borong Selayang...jauhhhhhhhhhhhhhhhhh......

Pelbagai pilihan ikan....daging...ayam.....dan sayur yang segar2 boleh didapati di sini....
Satu ikat singgit jewww...beli 3 ikat aku mintak free satu....ngeeee...dapat wooo.

Apa yang aku beli?


Sayur2 yang dirembat kat pasar malam...
Timun dan labu air = Rm3.00
Cili merah =Rm 1.00
Cili hijau = Rm 1.00
Sayur kangkung = Rm 1.00
Sayur sawi = Rm 1.00
Sayur bayam = Rm 1.00 + free satu ikat...
Sekian laporan terkini harga sayur di pasar malam...ngeeeee....

Nasi Kukus Ayam Dara

Huwaaaa....tetiba hari ni teringat nasi kukus ayam dara lak......dara kew?Ntah lorrrr....tak dapat dipastikan....Tapi yang boleh aku pastikan dan jamin bahawasanya nasi kukus ayam dara yang aku makan ni memang terbaik wokkkk....sedap hingga menjilat jari.....pasti licin......

Meh kita lihat kelazatan nasi kukus ayam dara ni....mabelessssss.....tambah2 lak lepas tu minum dengan ais blended....huhuhu.....
Panas...panas.....lagikkkkk....

fuhhhhhhh...makan depan pc.....

Hah...yang ni lak....hari lain...model nasi kukus ayam dara dengan ais blended mangga...


nota tinggalan.....tak sabar nak balik kampung merasa nasi berlauk yang rege Rm1.50 / Rm 2.50....sedap......
Nasi berlauk ni best kat kuah kari dan sambal belacan nyewwww.....perghhhhhh.....

Miss Rose.....

Mood nak raya....ngehhhhh....ngehhhh....






Miss Rose....akhirnya tewas jua....huwaaaa....terpedaya  dan terpengaruh dengan kawan opis....
Tengok diorang pakai cantik jewww....tu yang tergoda ai tu...hukhukhuk...



Mak aiii...banyak lak warna nya....takper....kita campur2 warna biar mata kasi terang sikit....huhuhu...

Kalau dapat kat anak dara ku ini....habissssss.....

Oh nasi.....Mood ingat kat kampung...

Semakin dekat nak raya makin terasa rindu kat kampung laman....Rindu kat Ayah...Mak...adik2....rindu untuk berkumpul dan makan ramai2....tak sabar rasanya nak makan masakan dari air tangan mak tersayang....Rindu nak makan nasi kerabu dan nasi dagang yang mak masak....dan yang paling tak sabar nak rasa mee rebus yang mak buat......tiada siapa boleh tandingi masakan mak.....mee rebus kat kg bukan macam mee rebus kat sini....mebelesssss....

Mak.....tak sabar nak balik kampung.......

Nasi kerabu yang best.....kat tepi Kwsp
Nasi dagang.....ni kat Pasar malam Bandar Baru Bangi...

Gulai ikan tongkol......
Kari ayam....

Sogo Yang Pasti Sesak....

Salam Nuzul Quran....Hari ni Kelantan, Pahang, Perlis, Penang, Perak, Selangor & Terengganu bercuti....

Kl?Keje beb.......
Hari ni hubby cuti.....sebelum ni dia cakap la nak turun Kl hari ni nak gi Sogo....tapi memandangkan aku memang keje kat Kl dan dan duk dekat2 dengan Sogo....aku tau dan aku boleh bayangkan macamna keadaan "meriah" kat Kl hari ni....hari2 biasa bulan Ramadhan pun penuh sesak dengan orang.....

Ni keadaan sesak Sogo masa member card Sogo awal Ramadhan hari tu....Lemasssss wooo....
tiada ruang kosong.....
Tetiba kakak ni terposing lak....halal kan yer kak...

penuh sesak wooo.....





Kat tepi tangga pun jadik.....penat weeeei....
Psssttt.....Saper yang turun Kl hari ni memang berani arrrr....berani menempuh jem yang teruk dan sesak....semoga berjaya....banyakkan bersabar.....ngeeeee....