Nak Beli Baby Walker...Yeyya!!!!Dapat Baby Baru.....

Pic Google
Tengah mencari baby walker yang sesuai....aku dah ada baby ke?Hehehehe...semestinya......

Takder la....untuk dihadiahkan pada anak buah....Rasa2 elok tak hadiahkan baby walker....
Aku buntu la....hari tu aku dah terlepas cakap kat mak dia nak bagi walker....Bukan menyesal sebab kena keluarkan duit tapi aku dengar walker ni banyak gak keburukan dari kebaikan....macammano ni?

Tinggalan Sejarah : 
Atau perlukah aku tukar dengan barangan lain....tapi tak best    lak.....Fuhhh...poneng...poneng....Meh picit kepala aku jap....aku bagi 0.40 sen saper yang rajin...kikikik

Semak Saman....Huwaaaa....

Jap tadi jengah blog amnybelle2606....Entry pasal semak saman....tiba2 dup dap jantungku...naper erk?

Ntah2 ada saman....tu la...takut gak...balik kampung masa raya cina ari tu bukan main lagi hubby aku pecut kat highway LPT...Pantang jer aku terlelap....mula la dia tak sedar diri...Ishhhh....ermmmm....

Dan ayat aku bagi kat dia "Yah...kalau kena saman...ayah bayar la..ibu taknak tolong...huhuhu"
Tu jer ayat aku bagi...ayat yang satu lagi yang pasal2 tak baik tu aku tak sebut.....Sendiri mau ingat....Ya Allah...Mintak dijauhkan dari segala bencana....

Jom kita sama2 semak saman kat sini...portal.jpj.gov.my

klik kat semak saman yang dalam bulatan tu...

Dan Hasilnya....
Alhamdulillah....Syukur.....

Oh Heartbeat.....Alhamdulillah

Hari Rabu buat entry pasal lajunya hearbeat kat sini  Lajunya heartbeatku.....Sehari selepas itu..... Inilah jumlah earning heartbeatku....Terkejut gak la...Alhamdulillah...syukur.....terima kasih pada yang sudi join di bawah heartbeatku...sayang kamu!!!!Dan juga kepada yang mengklik heartbeatku....terima kasih bebanyak....

Aku tahu bagi orang lain tak heran dengan jumlah earning yang aku dapat ni...takper la...aku bangga dengan jumlah tu...beberapa hari dapat banyak tu...sapa nak bagi kat kita....syukurlah...

Kepada kengkawan yang belum join heartbeat....jom la join sekarang....mudah jer...cuma letak kat blog dan ia tidak menyusahkan....Tutorial ada kat bawah....Jom!!!!

Jangan lupa klik sini dulu....



Ngehngeh : Motip kumpul duit Heartbeat dan Nuffnang nak pi Kuching bulan Mei

***Entry pasal RM jer 2/3 hari ni....huhuhu....bukan tamak cuma berusaha.....

BE baru.....Yeahhhhh


Alhamdulillah.....Dapat BE baru yang ke 3 untuk tahun ni....BE terbaru dari Maxis CNY 2011...Dah 3 hari dapat BE ni...Tapi dari mula2 tengok hari tu sehinggalah hari ni jumlah banyak tu jer...bermakna iklan BE aku tak keluar...ni kes malu nak keluar ni...asyik menyorok jer....tak bertambah2...takper la...bukan menyusahkan aku pun...aku pun tak heran sangat kalau dapat BE ni (bukan bongkak yer)...sebab aku tahu earning BE hanya sikit untuk blog ku ni...jom geledah earning BE aku...hehehe

***Paling banyak RM 6....Alhamdulillah...dapat gak kan....

Opps...tapi aku sayang gak kat nuffnang ni sebab nuff sayang kat blog aku ni...buktinya dengan menghadiahkan BE untukku...

Kan bagus kalau dapat BE dan dapat earning macam blog kengkawan semua....satu earning cecah seratus....huwaaa....(Ayat nak bodek nuff supaya sentiasa menunjukkan iklan BE aku)...Duhai iklan BE...jangan la duk menyorok...buat macam rumah sendiri jer kat blog aku ni...

Pssst....Motip nak duit lebih....hahahhaha....nak gi Kuching bulan Mei....kuikuikui

Nak Menipu Tak Pandai!!!!

Pic Pinjam Dari En.Google
*****************
Terima Sms dari No : 628991826464


     Simkad anda menang PROMOSI RM;17,000 dr Power Root SDN BHD KL
     No Seri : 254777
     Sila call Office ; 6285229132678


*****************
Dah 3/4 kali dah aku terima sms macam ni....Selama ni aku buat tak tahu jer....kali ni buat tak tahu juga tapi nak kongsi gak dengan kengkawan semua....Mesti korang pun pernah dapat sms macam ni kan......


Nampak sangat penipu ni tak sekolah.....keluar no tel pun dah tahu dari itu negara....bahasa pun kita tahu dari mana....Ejaan pun salah....huhuhuhu
Power Root syarikat bapak dia kot kat KL tapi no telefon dekat itu negara....
Takper la....mungkin diorang ni tak berapa nak pro lagik kot....
dan aku harap sedara mara dan kengkawan semua tidak terpengaruh dengan penipuan yang amat jelas sekali ni...


Pesanan : Sama2 beringat.....Semoga kita semua dilindungi oleh Nya....Insyaallah

Lajunyer.....Heartbeat

Alahai.....tajuk tak leh blah....
Tapi bagi aku memang laju gak la Rmnyer...saper nak bagi...register heartbeat petang khamis 17/2/2011.....Sabtu dan Ahad cuti...Isnin dan Selasa kursus....4 hari memang tak bukak blog lansung...bila bukak blog pagi tadi (Rabu)....ni lah hasilnya.....




Hah...saper nak bagi....walau banyak tu...aku bersyukur sesangat....sikit2 lama2 jadi bukit....berapa hari jer baru register heartbeat...dah dapat banyak tu.....BE aku pun tak pernah mencecah angka tu...tapi aku bangga gak dengan nuffnang....sayang heartbeat....sayang nuff gak...



Refer friends to register : RM 2.00 - Dah dapat RM 12.00
Maknanya dah 6 orang register bawahku....kepada kengkawan yang register tu...terima kasih bebanyak2....muahhhh...sayang kamu....

Banner / text link clicks : RM0.04 setiap klik - Dah dapat RM1.64 (takper....walau orang yang sudi klik ni tak ramai...tapi lama2 terkumpul gak....tq...muahhh gak...)

Note : Menghargai setiap sen yang masyuk....


Hujung Minggu Yang Sibuk!!!!!



Siyes cakap hujung minggu ni adalah hujung minggu yang paling sibuk rasanya....hari minggu ni adalah hari minggu pertama aku di Kl setelah 1/2 bulan di kampung....Jadi banyak sesangat kerja rumah yang tersadai.....huwaaaaa.....
  • Lipat Kain
Kain baju memang dah siap basuh semuanya tapi tak sempat berlipat lagi.....huwaa.....menimbun tu menanti dikemaskan.....
  • Kemas rumah 
Nak kemas rumah....rumah tak berapa nak kemas sebab tuan rumah penat lagikkk!!!Sampai malam dari kampung dan esoknya dah keje.....huhuhuhu....cuti Maulidul rasul lak takder kat rumah sebab terlibat dengan Sambutan Maulidul Rasul peringkat kebangsaan di Putra Jaya....
  • Mop Rumah
Memula sampai hari tu memang dah sapu satu rumah dah....bukan sampah tapi habuk....tinggal lama berhabuk satu rumah....huhuhuhu....
Tak sempat nak mop lagi...jadi hari minggu ni kena mop satu rumah...Dapur sekali.....
  • Kemaskan Pokok Bunga
Kesan sejarah dari sepeninggalan ku ke kampung.....ada beberapa pasu pokok tanamanku kering kontang....huwaaa...yang ni takleh tahan ni...sedihnya...Pokok kari,pokok pandan,misai kucing dan pokok cili ( hanya tinggal buah jer ) semuanya kering kontang......
Tapi tak tahu mati ke hidup lagik...tetiap pagi hubby siram gak...harap2 ada keajaiban...insyaallah.....nak kemas dan gemburkan balik tanah dalam pasu tu.....

Pstttt : Malasnya nak pi kursus hari Isnin dan Selasa ni...

Ally Iskandar Dah bertunang.....Tahniah!!!!!

Sumber kat Sini
Hehehe...Tahniah yer Ally Iskandar .....
Terkejut den semalam bila dapat tau awak dah bertunang....ingatkan tak nak kahwin lagi...hehehehe...jangan marah yer....Yo la....senyap sunyi....tup2 bertunang...pandai mereka menyimpan rahsia yer....
sampaikan menurut Ally,kawan2 sekerja pun tak tahu dia bertunang....cuma bos jer yang tahu....(permintaan keluarga supaya tidak dihebohkan pasal pertunangan tu)



Nur Aishah Zainal merupakan naib juara untuk program pencarian Gadis Melayu musim pertama sekitar tahun 2009 dahulu.


Psssttt : Semoga kebahagiaan kalian berkekalan hingga ke jinjang pelamin dan ke akhir hayat....
Congrats Ally! Cepatlah naik pelamin. Tak sabor nak tgk. Huhu.



Heartbeat Oh Heartbeat

Hari ni baru terhegeh2 nak register benda alah tu...ala....benda tu la...Heartbeat.my tu la...Entry2 kengkawan yang menggegar jiwa ku telah merobek hatiku untuk mendaftar jugak...akhirnya....tengok kat atas tu....dah ada kan....


Dan kepada kengkawan semua....hehehe....seperti biasa...boleh dermakan untukku satu klik untuk satu hari yer.....


Klik banner kat atas tu yer....Tq....

Setelah 1/2 bulan di Kampung

Baru masuk opis setelah 16 hari di kampung halaman.....bestnyer dapat bercuti panjang macam ni....hilang segala tekanan di Kl....

Lamanya aku cuti kan...sekali sekala....
Hari tu masa cuti Tahun Baru Cina,aku apply cuti 4 hari sampai selasa lepas...tapi terpaksa sambung cuti sebab ada hal yang terpaksa diselesaikan dan hari khamis lak mak masuk hospital sebab terjatuh...Ada hikmah aku sambung cuti sebab kalau dah datang Kl susah lak aku nak balik....Dapat la aku bersama2 mak masa dia sakit...Semalam baru keluar wad dan baru semalam
aku datang Kl balik......Semoga mak cepat sembuh...Kami semua sayang mak....

Nota Tinggalan ...... Tuan tanah penat sesangat!!!!!Rindu kat blog kengkawan semua....
Dr.Fadhilah Kamsah menulis ....

Assalammualaikum. .....

Masa saya kecik-kecik dulu,mak selalu sangat suruh saya habiskan belen-belen( sisa-sisa) nasik yang dia makan ...dan pagi-pagi sebelum pergi sekolah,mak akan tuangkan air teh untuk saya minum itu dan macam biasa,mesti ada sikit belen .... tapi taklah everytime secara puratanya seminggu sekali mesti ada mak suruh buat macam itu ...

Dan sampailah saya dah besar panjang nie pun situasi ni still berjalan ....either belen makanan mak atau abah ... tapi kalau belen makanan anak-anak memang jadi satu kepantangan bagi mak atau abah untuk habiskan... kami kena habiskan sendiri atau akan dihabiskan oleh adik beradik yang lain ... samada kami perasan atau tidak ....so satu hari itu tergerak nak tanya pasal isu ini kat mak ...

Akhirnya mak dedahkan bahawa memang purposely dia buat macam itu sebab itu petua yang dia dapat dari arwah mak mentua dia sendiri ...arwah tok perempuan kami lah sebelah abah ...mak kata,supaya hati anak-anak sentiasa melekat kat mak bapak....dan saya sendiri akui kesannya .....makin umur kita meningkat,hati kita senantiasa belas tengok mak bapak kita yang makin tua itu..

Kalau kena marah ke kena tengking ke memang kami adik beradik diam membisu..jer lah namanya nak menjawab balik memang tak dak walaupun kita tahu yang kita betul dan mak pesan,dah ada anak sendiri esok ...jangan sekali-kali makan lebihan makanan anak... samalah ceritanya ..dan mak kata jugak, pagi-pagi jumaat masa dia bancuh air untuk kami semua,dia akan selawat 3 x dan berdoa semoga kami selamat pergi dan selamat balik ...dan guru saya pesan, antara kesan terbesar bagi ibu bapa yang tidak menunaikan solat maghrib ialah,mereka- mereka ini akan Allah cabut rasa hormat anak terhadap mereka ... solat berjemaahlah dengan anak-anak tiap kali waktu maghrib ... kalau ada lebih dari sorang anak,suruh sorang azan dan sorang Qiam ... kemudian berganti-ganti bacakan doa lepas solat... ini yang kami sekeluarga amalkan sampai sekarang ...

Saya personally memang cukup malu kalau tak sempat solat jamaah maghrib dengan mak abah secara praktiknya,inilah yang paling paling paling berkesan sekali ....tak caya try buat ...solat jamaah dengan anak-anak tiap kali maghrib .... dapat semua waktu lagi baik ...sangat besar 'rahsia' dan peranan dapur rupa-rupanya. ..dan jugak kesan solat jamaah walau hanya bagi waktu maghrib.

"Apabila kita kejar dunia,dunia akan lari; tetapi apabila kita kejar akhirat, dunia akan mengejar kita". Just to ambil iktibar untuk mendidik diri & family.Usia dunia sudah terlalu hampir ke penghujungnya, terlalu! So,it's good if we can remind each other because in Rasulullah's last sermon,baginda pun did mention that all those who listen to him (on shall pass on his words to others,and those to others again; and may the last ones understand his words better than those who listen to him directly...

Yang baik datang dari Allah & yang kurang itu is from my weaknesses. Do impart this knowledge; you'll lose nothing. Wallahu A'lam... Terima Kasih,

DAH ABIS BACA TU FORWARD LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU PUN DAPAT PAHALA GAK

Ciri2 Isteri Solehah





" Barang siapa diberi Allah seorang isteri yang solehah, sesungguhnya telah ditolong separuh agamanya. Dan hendaklah bertakwa kepada Allah separuh lainnya." (HR Baihaqi)

* Isteri yang sentiasa mencintai dan menghormati keluarga suaminya seperti mana ia menghormati dan menyayangi keluarganya sendiri.

* Isteri yang sentiasa menjaga aurat dari pandangan yang bukan mahramnya dan pandangan matanya sendiri. Tidak membenarkan lelaki bukan mahram memasuki rumahnya ketika ketiadaan suami.

* Isteri sedia menjadikan suami sebagai ketua dalam rumah tangga mereka. Ini kerana sifat semulajadi itu Allah anugerahkan kepada lelaki.

* Isteri sedia memberikan kesetiaan, ketaatan dan kepatuhan kepada suaminya selagi suruhan suami tidak bertentangan perintah agama.

* Isteri sedia memberikan layanan dan kasih sayang yang sepenuhnya sehingga membuatkan suami berasakan rumah tangganya adalah tempat untuk mendapatkan ketenangan dan kebahagiaan dari sebarang masalah kerja.


* Isteri yang sentiasa menjaga rahsia dan maruah suaminya, begitu juga dengan maruahnya sendiri ketika ketiadaan suami. Isteri mestilah memohon keizinan suaminya untuk keluar dari rumah atau untuk mengerjakan puasa sunat.

* Isteri mestilah bijak menguruskan harta suami dalam berbelanja dengan kadar sederhana dan tidak membazir. Cara ini dapat menyelamatkan suami daripada masalah kewangan.

* Isteri yang sedia menerima pemberian suami dengan penuh keikhlasan dan kerelaan. Isteri tidak meminta sesuatu yang suami tidak mampu menunaikannya.

* Isteri yang sentiasa bersyukur dan tenang, sama ada menerima nikmat atau dugaan daripada Allah. Sedia melaksanakan tugas dan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan ibu serta perintah Allah dengan tabah dan sabar.

* Berdiam diri sambil mendengar bila suami bercakap.

* Isteri yang sedia melayani dan memenuhi kehendak batiniah suami bila diperlukan.

* Isteri yang sentiasa menghias diri bila di hadapan suami dan
sebaliknya pula bila ketiadaan suami.

* Isteri yang sentiasa mendahulukan keperluan suami dari keperluannya sendiri.

* Isteri yang sentiasa bersikap malu terhadap suaminya, bersopan santun dalam perkataan dan juga perbuatannya.

* Isteri yang menemani suaminya ke muka pintu bila ia hendak keluar dan menyambutnya dengan senyuman bila ia pulang.




Note.....aku ingin sekali menjadi isteri yang solehah dan mendapat keredhaan dari seorang suami...Insyaallah...


**Autopublish.....Kat kampung....

Isteri Solehah


Isteri yang solehah itu disamping patuh kepada perintah Allah dan RasulullahNya, ia juga patuh terhadap suami dan tidak membohonginya. 

Daripada Imam Ahmad dan Imam Muslim, daripada Ibnu Umar ra. Rasulullah SAW bersabda:
"Bermula dunia ini ialah kesukaan dan keseronokan, dan sebaik-baik kesukaan itu adalah wanita yang solehah".

Dalam Hadith yang lain Rasulullah SAW bersabda:

"Mahukah kamu, aku beritahukan dari hal sebaik-baik barang yang perlu disimpan oleh seseorang lelaki?' Iaitu isteri yang solehah. Jika suami melihat kepadanya dia akan gembira, jika suami menyuruh sesuatu dia akan taati dan jika suami tiada di rumah dia akan menjaga harta suaminya dan memelihara akan kehormatan dirinya".


(Riwayat Ibnu Majah)

Berbohong kepada suami adalah berdosa apatah lagi berbohong kepada suami kerana ingin berjumpa doktor yang seandainya lelaki hukumnya jelas haram dan dosa besar. Jika suami tidak redha dengan sikap pembohongan itu maka akan berkekalan dosa seorang isteri terhadap suaminya.

Sabda Rasulullah SAW yang maksudnya:

"Aku melihat dalam neraka tiba-tiba ramai diantara ahlinya adalah wanita. Maka seorang wanita bertanya: "Mengapa ya Rasulullah ?". Rasulullah SAW menjawab: "Mereka banyak bersumpah dan tidak berterima kasih kepada suaminya".


(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Dalam hadith yang lain diterangkan, dari Ibnu Abas ra. sesungguhnya seorang wanita dari suku Khat'am datang menemui Rasulullah SAW dan bertanya:

"Wahai Rasulullah, sampaikanlah kepadaku keterangan apa hak suami terhadap isteri. Baginda bersabda: Sesungguhnya hak suami terhadap isteri iaitu jika suami menghendaki dirinya sekalipun ia berada di atas kenderaan ia tidak menolak dirinya untuk memenuhinya, dan hak suami atas isterinya iaitu isteri tidak boleh puasa sunat tanpa izin suaminya, jika ia terus melakukannya itu hanya akan mendapatkan lapar dan dahaga dan tidak diterima puasanya itu, dan tidak boleh keluar rumah tanpa izin suaminya, jika ia tetap keluar maka malaikat langit dan malaikat rahmat serta malaikat azab akan mengutuknya sampai ia pulang."


(Riwayat Thabrani)


Kecemburuan seorang suami terhadap isteri merupakan fitrah yang dituntut oleh agama, kerana jika suami tidak cemburu dengan kemungkaran dan kesalahan yang dilakukan oleh isteri maka suami akan tergolong dayus (golongan yang dilaknat Allah dan diharamkan syurga keatas mereka). Ada juga sabda Nabi SAW yang bermaksud:

"Kecemburuan itu termasuk sebahagian dari iman, midzak (membenarkan lelaki lain ke dalam rumah (juga rumahtangga) kemudian dibiarkan bersama isterinya ) itu termasuk sifat munafiq."


(Riwayat Bazar)