Nak mati da.....


Minggu lepas dengan tak malu mintak dengan makcik tukang kebun opisku anak pokok tu....tu yang gambar kat atas tu....aku tak tau nama dia.....
Tengok kat laman orang cantik jew....katanya cepat membiak kan....aku pun nak try gak...nak letak kat penjuru laman rumah....
Bersusah payah aku bawak balik naik tren (letak dalam plastik hitam)...ngeeee...tak per...kepayahan dan cabaran tu satu kepuasan....
Besoknya baru aku tanam.....dan sedihnya macam nak mati jer pokok tu...
Kalau aku potong dan buang semua daun2 tu,rasanya hidup tak pokok tu?

6 ulasan:

Yan berkata...

Tak pe..biar kan je.. lama2 nanti dia ok.. Siram je...Merimbun nanti.

Haire Iskandar Ahmad berkata...

jgn buang.... potong aja daun2 kering tu.... pokok nie senang tumbuh. seeloknya seblm tanam rendam dulu dlm air beberapa hari sehingga tumbuh anak2 akar baru, lps tu taman..... rumah sya ada pokok nie.....

Iman berkata...

Yan:

Oh yer ke?
Tu la nasib baik tak buang lagi...
harap2 dia ok balik...huhuhu...
terima kasih...

Iman berkata...

Haire Iskandar Ahmad:

Terima kasih atas nasihat tu...nasib baik tak buang lagi....huhuhu...
moga dia idup balik...

Salina@IbuAqil berkata...

Siram je dear.. Nanti dia segar le blk tu.. Insya'allah!! Sis, Selamat Hari Raya AidilAdha dari EmIenAqil!! ;D

Ayu Rashid berkata...

Ayu beli yg dah besar. Tanam dalam pasu. Ni dah nak mati sbb letak kat kene cahaya panas sgt.. huuu sedih. Nk kene potonf daun mati tu semua la ni