Bunga....bunga.... dan bunga....

Jom berkebun di hari minggu....keluarkan peluh....angkat pasu.....susun pasu...tukar2 tempat....Taraaaa....tiktik...peluh pun keluar....

Pokok2 bunga yang memenuhi laman rumahku sementara waktu ini.....


pokok cili hiasan....pokok kecik tapi berbuah lebat....

Pokok yang beli kat pameran landskap Bangi ari tu....sudah selamat digantung.....

Pokok yang mak bagi ....

Pokok  ni pun pemberian mak jugak....dah membiak dah...kalau beli kat nursery mahal ni....

Berat woo angkat pasu2 besar bunga kertas ni.....dah la angkat sorang2....Hubby takder masa kerajinan melanda diriku.....Aku memang rajin sentiasa...Cuma masa jer yang terbatas....Angkat dari sebelah hujung kiri ke sebelah kanan....Semua teknik aku praktis....Angkat....tarik....tolak....goyang gerudi pun aku dah buat...
Penat toksah cakap la....sakit pinggang aku......tapi lepas tu hubby balik....terkejut....hairan macamna aku boleh alihkan sorang2 pasu besar tu....(besar yer pasu tu....)...akulah supermak!!!!!Ngeeeee.....
Tapi kena ngomel jugak sebab angkat benda berat sorang2......huhuhuhu....Tapi yang paling best dia ckp laman nampak lain....lagi menyerlah sinar dari sebelum ni....penatku berbaloi beb!!!!

Tapak semaian anak pokok bunga......

2 ulasan:

Sya berkata...

Salam iman...

untung la kalo dok umah sendiri ni kan...bleh tanam macam2 pokok..sya pun suka berkebun...tp terpaksa limitedkan pokok2 yg ada...sebab umah kecik

cinta damia... berkata...

semai anak pokok gapo tu...???