Bougainvillea ku kembang di laman...

Alhamdulillah...........Bunga kertas ku di laman berbunga lebat dan berkembang mekar.....yeyyyyyhaaaaa.....hari tu pening gak aku.....tanam2 tapi bunga cecuit jer...macam taknak berbunga jer......tengok laman orang berbunga sakan jewww....Jelesssss tau...
Habis tu aku ngomel2 la kat pokok2 tu...aku cakap kalau ko tak berbunga gak....aku taknak ambil tau dah lepas ni....taknak jaga dah...bla...bla.....bla...(membebel panjang gak la aku....lepas tu dengan nada sayu aku cakap la....berbunga la....kesian kat aku....aku jaga elok2 tak berbunga gak...)

Sambil tu....aku cantas2 dahan dia....

Seminggu selepas kejadian....


Yang ni ok la...dah berbunga jua walau sedikit.....
Yang dalam pasu tu bukan rumput yer....
Gebussssss......


Jangan jelessss.....

Yang ni letak kat dalam pasu pokok bunga kertas....menambah seri....



Kalau pokok bunga kertas aku berbunga macam ni....mau tak lena tidur dibuatnya.... (Gambar Google)

10 ulasan:

kakngah berkata...

hhmm mendengar kata jugak pokok bunga tu...
tau dia cuak..
hihihi!!!

Iman berkata...

kakngah:

Hahhaha...geram sangat kak....kita jaga dia betoi2...dia main2 lak...hehehehe...kan dah kena marah...tau lak dia nak pujuk....kuikui...

Salina@IbuAqil berkata...

Wewetttttt!!! Cantek!! Pic last tu yg x tahan tgk tu.. Tu kalo berfotogedit kat situ cantek gak tu.. Mengintai dari balik Potok Bunga Ketas mu.. ;p

Haire Iskandar Ahmad berkata...

menarik jika semua pokok tu berbunga & bermacam-macam warna.

Iman berkata...

Salina@IbuAqil:

weeeeeeweeetttt....cantik oooo...pic yang bawah tu la...yang atas tu semua dalam proses pembikinan...ngeeeee

Iman berkata...

Haire Iskandar Ahmad :

Yuppp...memang cantik...lebih2 kalau berwarna warni...

hajarus berkata...

bestnyer sumer berbunga... mcm2 warna pulak tu... tau pun pokok2 tu nak pujuk tuan dier... ikikiki... ;d

Amiizaa2001 berkata...

gemokkkkkkk:)

zures berkata...

Ingat dulu masa arwah ayah ada paling suka tanam bunga...dan bunga kesukaan dia adalah bunga raya dan bunga kertas ni....pelbagai jenis ada...tapi sekarang dah tinggal kenangan shj...

Ayu Rashid berkata...

Nak kena ugut baru nak berbunga yer. Sajer jer kan hahaha.

~KALAU pokok u berbunga byk camtu. Awas! I kidnap nti hahaha