Pokok Siti Zubaidah...Siti Zubaidah dapat nama....

Yang ni bukan ori yer....Jangan terpedaya.....hehhehee..Hiasan kat opis....
Ada orang panggil pokok bunga 3 bulan....sebab bunga dia boleh bertahan sampai 3 bulan....dan ada gak orang panggil pokok Siti Zubaidah...Hehhehee....Siti Zubaidah gak dapat nama....tetiba teringat kawan lama masa sekolah rendah dan menengah dulu...Oh Siti Zubaidah.....

Pokok bunga ni memang selalu dan akan sentiasa menawan hatiku....cantik sesangat ciptaan Tuhan ni...Tapi pokok bunga ni yang ku belai dan ku baja kat rumahku tak jugak berbunga2....dah lama regenya mahal....huwaaaa.....Sob...sob...Sabar...sabar....

Jom cuci mata dengan pokok bunga 3 bulan ni...pakcik google punyo gambar....
Uhhhhhh....uhhhhh...cantik sungguh....
Yang luar biasa cantiknya ni mesti kat luar negara ...kat negara kita mungkin faktor cuaca kot...tak berapa nak berkenan hidupnya....

 






Cukup lah....kecantikannya tidak boleh dipertikaikan....ermmmmm.....sambil telan air liur....

5 ulasan:

kakngah berkata...

arwah mak dulu ada tanam pokok 3 bulan ni...

ibunaznoy berkata...

cantiknya pokok ni mcm namanya jugak..

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

orang putih panggil ni hydragea kan?
akak pun minat pokok bunga ni.. tp kalau tanam sendiri.. payah benar nak keluar bunga.. hehe.. mak akak dulu pun pernah tanam..
1st time akak tgk bunga siti zubaidah yang kembang lebat giler masa pegi ke Cameron Highland.. mmg teruja sungguh masa tu.. almaklum.. sebelum ni kalau nampak pun.. adalah 3, 4 ketul jer bunga.. hehe..

sam sunshine06 berkata...

bunga nie klu duduk luar dri luar negara.. dia sangat comman.. dan dianngap macam bunga tahi ayam di tepi jalan jew kalau kat malaysia.. agak2 kalau bunga tahi ayam tue di comersialkan sebagai bunga hiasan atau lanskap .. mesti cantik jugakan..

Ayu Rashid berkata...

Laaa ini namanya yer... i ada beli yg tiruan punya hahahha. Kaler putih dan pink. I mmg gila bunga ni. Bulat2 mcm i jugak hehehehehe