Pokok manggaku sudah berbuah....

Seronok bukan main lagi bila pokok yang kita sayang dah menampakkan hasil....Alhamdulillah...tapi dalam proses nak belajar berbuah lagi ni...berbunga pun satu tangkai jer....tapi takper la...sekurang2nya ia dah membuatkan daku tersenyum....

Masa berbunga tak sempat nak ambik gambar....huhuhuhu....dan yang terkini tinggal 2 biji jer putik mangga kat tangkai tu....

Bertahan yer buah manggaku...jangan kau gugur sebelum tiba masanya.....huhuhuhu...

3 ulasan:

Ila berkata...

bestnyer bila rumah ada tanah kan..huhuhu..nanti dah masak,boleh minta satu...

Pencinta Alam & Penciptanya berkata...

Begitulah perasaannya.... Tapi, kalau gugur sebelum waktunya pun takpe(harap2 melekatlah), yang penting dah tahu pokok mangga tu cukup matang utk berbuah... lagipun pokok mangga jenis ni kalau dah berbunga sekali, akan berterusanlah musim bunganya... insyaallah..

apa2 pun, jgn dibaja masa berbunga & berputik ni...

izfanora berkata...

wah, teruja sungguh bunyinya.. :)