Pokok Mangga Kelapa...

Hehehhe...baru nak tunjuk pokok mangga kelapa kesayangan ku ini...ini gambar masa mula tanam hari tu....Hubby buang pokok perbandaran yang hidup segan mati tak mau tu yang kat depan pagar rumah betoi2 antara rumahku dan rumah jiran sebelah....
Korek kasi buang semua sekali dengan tunggul2 pokok tu dan masukkan pokok mangga ni...jadi duk kat tengah2 gak la antara rumah jiran dan rumahku...takper la...kami pun niat....kalau pokok tu berbuah....
Insyaallah buahnya nanti boleh la dihulurkan dekat jiran...boleh la merasa sama2 daripada duk nengok pokok perbandaran yang takder hasilnya tu....

Jangan terkejut...memang pokok tu aku beli besar macam ni...penuh satu keta bawak balik ari tu dari sepang...Ceritanya di Sini.... gara2 terliur buah mangga kat Azid - Inspirasi Alam.....

Cangkul bang...jangan tak cangkul....
Sebelah sana ruang rumah jiran....

Moga sejuk tangan hubby tanam.....Insyaallah....
Nanti kalau berbuah boleh la dibuat.....
****Sambal mangga....****
****Ais blended Mangga***
Dan apa2 lagi la....yang penting pokok mangga ku berbuah....Insyaallah....

4 ulasan:

kakcik berkata...

InsyaAllah, sampai waktunya berbuahlah ia. :)

Tina Othman berkata...

insyaallah, murah rezeki

Iman berkata...

kakcik:

Isyaallah....Akan tunggu hasilnya....

Iman berkata...

Tina Othman :

Insyaallah....terima kasih....