Apa Nama Pokok Ni?

Ermmmmm.....lupa lak nak tanya orang yang jual masa beli pokok ni kat Sambutan hari lanskap negara kat Bangi hari tu....nampak cantik dan tertawan terus  beli...lupa nak tanya nama dia siapa....tak sempat nak berkenalan.....huhuhuhu....nanti ada masa aku nak search internet....nak godek2 sampai aku tau nama dia apa....
Kalau ada yang tau apa nama dan apa2 pasal pokok ni tolong bagitau aku yer....

Daun pokok ni buat aku tertarik dan tertawan....Cantik sangat!!!!!Merah menyala......Macam warna bilik aku.....ngeeeeee...

3 ulasan:

Sue-Rya AQ berkata...

style la pokok ni..unik!!

kakngah berkata...

kalau tanam kat laman.. boleh membesar lagi tu tak??

kyas berkata...

nama dia 'kastuba' atau 'poinsetta'... berasal dari mexico kalau tak silap.

aku ada beli kat hari lanskap aritu... lama dah usha pokok ni... try tanam kat luar.

tapi rasanya elok tanam kat pasu utk hiasan... sbb daun dia mudah rosak kalau terkelepet atau koyak... jadi tak chun.