Gaji Naik Bulan 6



Dongar khabor gaji gomen nak naik bulan 6 ni....Ada betoi ka?Kata diorang (tapi tak tahu saper yang kata) gaji gomen naik 15% bulan Jun nanti....
Kita tunggu dan lihat jer la....kalau dapat alhamdulillah.....kalau tak dapat meh kita kerjakan orang yang buat citer tu....Ngehngeh.....Tak pun kita bako jer...

Semoga apa yang didengar tu menjadi kenyataan.....Dah la nak pindah rumah ni...bajet tak cukup....huwaaa....ada tak jutawan yang baca blog aku nak bagi derma kat aku barang 10 ribu.....huhuhuhu...

Nota Tinggalan : Orang jugak kata....kalau jadi la gaji tu naik...maknanya Pilihanraya dah nak dekat....Cer citer...Cer citer....Tapi satu lagi yang tak best....Gaji naik barang pun sama2 naik :(


Yahuuuuu......berita terbaru lagi sensasi.....Dengarnya...lagi sekali ..dengarnya hari ini akan ada mesyuarat di JPM pasal gaji kakitangan awam ni...tunggu jelah keputusannya nanti....Tq Kak Zures atas maklum....

24 ulasan:

Ilhamny.com berkata...

tu arr, de dgr2 gak...alhamdulillah, kalauuu lah betull gaji naik, leh la bukak kilang balik, rasanya ilham dah layak dpt adik lg tu...skrg dok pikir2 sbb pruntukan x cukup..huhuhu

Pupel Liyana berkata...

yeke kalau ada alhamdulilah. emmang tengah sesak tapi kan. hurm T_T gaji saya dari tahun 2009 tak naek2.. kewangan tak buat kenaikan gaji gred baru, tak buat pergerakan gaji tahunan. T_T

PUANSTOBERI berkata...

Kenaikan ni utk kump sokongan kan? Tp rasanya effect jugak tuk lain2 gred. kut tak kang ada yg jawatan 22 sama gaji ngan gred 41 kang. teheheheh

To Pupel Liyana yg kat atas ni
(keja govt ker? tetap ke? apsal tak naikkan gaji. Mana leh camtu. Kena tnya balik kat HR tu.

Iman,
sori..ter buat cam kat porem lak. hksss...

bujal X berkata...

macam bohong je~~presiden cuepacs pagi ni cakap benda tu khabar angin sebab najib takde jumpa dia untuk bincang pun~~tapi tak tau la kalau najib memang saja buat keputusan tanpa rujuk cuepacs~~

*tapi kalau betul ya syukur~~~

Iman berkata...

Ilhamny.com:
hahaha....tu la linda...kalau betoi alhamdulillah....
Boleh la tu bukak kilang balik....tapi kiter ni tak tutup pun kilang tapi tak berjaya lagik...huwaaa...

Iman berkata...

Pupel Liyana:
Eh naper boleh macam tu....rugi la...patutnya tiap2 tahun naik kenaikan kan...
Try rujuk kat HR...Rugi banyak tu...

Yan berkata...

Kerja sendir, maka gaji naik sendiri lah. Adjust pulak tu macamana kalau tak perlu kena tax..hee

Iman berkata...

PUANSTOBERI:

Tu la...harap untuk semua gred....Kalau betul alhamdulillah...

Hehehehhe...takper...baguih....tolongjawab....kalau komen banyak2 lagi saya suker...hehehee

Iman berkata...

bujal X:

Huwaa....Harap2 betoi la ada kenaikan gaji tu...

Iman berkata...

Yan:

Kak...kalau tak naik gaji bulan 6 ni...saya nak keje dengan akak boleh?Hehehhe...

Best nyer dapat keje sendiri...Alhamdulillah...

mOoN berkata...

hope betul ada kenaikan...sesak jugak ngan gaji skang ni..mana x,, barang2 semua naek harga...isk!! kadang2 nak beli barang umah pun pikir 2, 3 kali...

aanie berkata...

ye ke??baru dengar ni....harap2 jadi kenyataan la...xkisah la sb pilihanraya pun, janji gaji naik..hahaha....

Ila berkata...

betul lah agaaknya pilihan raya dah dekat..salah satu cara pancing undi
Jom Baca KFC Chicken Chop

zures berkata...

Dengarnya...lagi sekali ..dengarnya hari ini akan ada mesyuarat di JPM pasal gaji kakitangan awam ni...tunggu jelah keputusannya nanti. Confuse juga dgn kenyataan presiden ceupacs tu...jangan percaya khabar angin...habis tu nak dengar khabar sapa?? Harap2 jdlah ye...

Iman berkata...

mOoN :
Yupp..betul tu....kalau pergi pasar....Ntah aper2 dapat dengan Rm50.00...huhuhu....memang sesak...

Iman berkata...

aanie:

Tu la...dah kecoh diorang bercakap pasal ni...tapi tak tahu la betol ke tak...tapi takkan pokok bergoyang kalau takder angin kan...kan...

Harap betol la apa yang kite dengar ni...hehehe

Iman berkata...

Ila:
Yezza....yer la tu kot...tak kira nak pancing apa sekalipun,harap gaji tu tetap naik....Hehehe

Iman berkata...

zures:

Hahahha...betol ke kak...harap2 ada berita gembira untuk kita semua...insyaallah..

CT NoArIzAh ArIs berkata...

Assalam..menyinggah kt cni tgk keseronokkan org gomen naik gaji... jenguk2 le ke RKTS lak yea !!

IdaShazana berkata...

huhuhu.....
orang yang tak naik gaji nih rasanya nak pngsan

Pencinta Alam & Penciptanya berkata...

Kalau betul ada pelarasan gaji baru, alhamdulillah... bertuahlah sahabat-sahabat yang berkhidmat untuk negara... banyak-banyaklah berdoa berita tu jadi kenyataan...

Mama Gee berkata...

eh yeke? kalaulah betul alhamdulillah...dgn gaji sekarang ni agak 'sakit' juga sbb semua brg naik..kalo dulu pi pasar cukup bawak rm50..skrg nk dekat rm100 abes kt pasar saje..Beli sayur pun dh rm20...adussss

Mama Syamil berkata...

kalau betul gaji naik..
alhamdulillah..

cikceriacorner berkata...

arap2 betul la kan..hehhe