Sambal Mangga Muda....Arghhhh

Dah lama duk rumah....tetiba masuk keje ari ni,rasa lain macam lak...aper yang rasa lain macam lak?Korang tak kenal aku ke?Kenal lagi kan....cuma semua tegur mata aku sepet sikit...huwaa....masih bengkak lagik....
Pusing citer balik...apa yang rasa lain macam tu....perut aku la....Baru pukul 11 lebih perut dah berbunyi dah....menggelegak jer...perut aku dah mintak diisi....waa....dah tak ikut time ni...dah lari time makan aku...huhuhuhu...
Tak lari naper...duk kat rumah,asyik makan jer....duk sorang2 lak tu....masak awal2...lepas tu nyum...nyum...Tu yang masuk opis kol 11 lebih dah lapar tu....
Psttt.....teringat lak sambal ikan dengan mangga muda semalam punya...meleleh....huwaa....lapar.....jom kasi perut bunyi sama2....
Model sambal ikan dengan mangga muda dalam lesung batu...
Perghhhhh telan air liuq aku......lapar woooo....
Meh kita dekat sikit lagi....Zooommmmmm....
Lesung batu aku ni dah lama punya....masa mak baru2 kahwin dengan ayah dulu...masa anak tak ramai boleh la pakai lesung ni....dah dekat 8/9 tahun dah lesung batu ni duk dengan aku...sebelum tu duk dengan abang aku (masa bujang)...lepas tu dia kahwin bagi kat aku lak...(masa tu bujang gak...duk rumah sewa)...kira turun temurun la ni...hehehe..
Lesung ni kalau ada anak sorang dua boleh la...kalau ramai tak boleh...apa nak kata erk...ia tak dalam la...tohor jer......
Jom tengok lesung batu aku....(padahal nak tunjuk sambal mangga ni lagik...hahahha)
Dari tepi lak...Tohor jer kan....
Dan jom la....jamu selera....






Tutttt : Jap agi nak makan nasik kerabu lak....sedap punya...

18 ulasan:

Noriz berkata...

Sedapnya kerabu nie...ada resepi x...yammm..yamm..

Iman berkata...

Noriz : Hehehe...senang jer....
** Mangga muda
** Cili
** Ikan rebus
** Garam + Gula

tumbuk cili...lepas tu letak garam dan gula sikit....lepas tu tumbuk ikan rebus dan mangga....tumbuk biasa2 jer...jangan lumat...

kakcik berkata...

Cili yang sepasang tu sebagai model sahaja, ya? :)

Yan berkata...

recipe baru ni. la;au yg suka masam2 ni sure terangkat..

Norgadis Labuan berkata...

Nampak sedap je tu...

makdara TERdiva berkata...

tak pernah lagi makan nasi kerabu..tsk!

Iman berkata...

kakcik:

hahaha...kak... tu jadi model sebab beberapa bijik kawan dia dah jadi mangsa dalam kerasukan ku membuat sambal mangga...hahahha

Iman berkata...

Yan:
sedap kak...rasa masam2 manis gitew...umppphhhh

Iman berkata...

Norgadis Labuan:

Memang terangkat!!!hehehe...bukan nampak jer memang nyata sedapnyer...hehehe

Iman berkata...

makdara TERdiva:

Oh yer ke....nanti kita makan sama2 erk....(^_^)

AngahSayang2314 berkata...

sedapnyer iman bg la resepiiii

Iman berkata...

AngahSayang2314 :

Senang jer Angah...jom buat...jom makan....

Mama Gee berkata...

iskk tak pernah makan ni...tp mcm sedappp jeeeee

Iman berkata...

Mama Gee:

sedap kak....try acu cuba buat...mebelessss punya....

DaHLia berkata...

beshnyerrr manggaaaaaa

Iman berkata...

DaHLia:
memang beshhhhhhh...gedeboom...

ct N honey berkata...

terbaik.....dari dapur

~nsar~ berkata...

salam kak.. ni orang kelantan panggil apa ek??? sy dah makan masa dok ngan housemate sy orang kelatan.. memang bes... bes gila....

masa 1st dia kenalkan kat kami sehousemte.. seminggu kami buat yang ni ja.. tapi sy lupa la orang kelantan panggil dia pa...