Tak sanggup aku.....



Malam tadi demam hubby makin menjadi2.....chiken pox dah makin memenuhi badannya...besar2 lak tu....aku yang menyapu ubat kat badan dia pun terasa ke ngerian.....setiap kali jari aku menyentuh bijik2 tu....setiap kali tu lah aku terasa seriau nya....berat mata memandang...berat lagi bahu memikul....
Balqis hari tu takder la teruk macam ni...kecik2 jer....Tuhan tu Maha Kaya....Dia tahu Balqis takkan mampu menanggung kalau lebih daripada tu....tu yang Dia bagi lebih kat ayahnya.....Ya Allah...semoga hubby cepat sembuh...
Amin....
Kol 4.00 pagi tadi bangun bagi dia makan ubat....badannya panas membahang.....
Bangun pagi tadi suaranya dah tak berapa nak keluar....sakik tekak....benda tu dah naik kat dalam tekak dia gak...adussss kesiannya....
Terus cakap dengan hubby....
 " Yah...pagi ni ibu tak pi keje la...ayah demam ni"....
Tak sampai hati nak tinggalkan dia keseorangan kat rumah...
Tapi dia tak bagi....Dia cakap dia ok ...boleh tahan lagikk...
Takper la kalau dia dah cakap macam tu...tapi ketidaksampaian hati aku masih menebal...berbelah bagi hati dan perasaan aku....huwaaaa....
Lepas mandi dan solat subuh tadi....terus blanderkan daun semambu untuk hubby buat mandi....
Lepas tu buat bubur nasik + sup meatball....kasi dia makan bubur sebab sakit tekak....nak menelan pun susah...
Hari ni datang opis dengan komuter...dengan berat hati melangkah ke opis....huhuhuhu....
Tapi pesan kat hubby...kalau masih demam dan tak larat lagi,suh dia sms....nanti nak balik rumah tengahari....atau mungkin aku kerja separuh hari jer ari ni...aku takder pilihan....

Di saat dan ketika ini....aku amat merindui insan berdua ini....
Tinggalan......Semoga hubby cepat sembuh...

27 ulasan:

niesz berkata...

mesti kecik2 dulu x pernah kena lg chicken pox ni kan..insyaALLAH, semua nye akan baik nnti..niesz doakn semoga mereka cpt sembuh yer..

SeMaLu SK berkata...

kak imah...dun wery...mudah2an lokman cpt sembuh n soh dia pantang k...kang bparut..kulit tua nih bkn mcm kulit baby....pastu amalkan tdo baring atas daun mambu...supaya hilang minag sbb campak nih miang tau..pengalaman mar kena kayap lglah tak leh dlupakan...huhuhuhu....sama2 doa balqis n lokman cpt smbuh k...

Iman berkata...

niesz:

Yupp...tak pernah kena lagik masa kecik....tapi ada gak kawan cakap dia dah kena 3 kali dah...huhuhu...

terima kasih yer....

Iman berkata...

SeMaLu SK:

Terima kasih Mar....tu la kesian lak...demam lak tu...
akak cuma blender daun mambu tu...buat mandi...

kak long berkata...

BEGITU LAH HATI SEORANG ISTERI DAN IBU...
WALAU DIMANA BERADA,KELUARGA TETAP NO.1 KANNNNN....?!

LyNn HaMzAh berkata...

semoga cepat sembuh yer...

Gen Fujita berkata...

Tengok orang jugak, biasanya orang yang pernah kena masa kecik susah nak kena lagi, ada jugak yang pernah kena berkali-kali. Yang pastinya, benda ni memang mudah berjangkit. Apa pun semoga cepat sembuh.

HaNTwO berkata...

moga suami dan anak akak cepat sembuh :)

Iman berkata...

kak long:

Yuppp kak long....walau di mana dan setiap ketika mereka tetap di ingatan...

Psstt...kak long...lama tak nampak kak long ...miss u lah....

Iman berkata...

LyNn HaMzAh:

Insyaallah Lynn...Terima kasih...

Iman berkata...

Gen Fujita:

Tu la...apapun terima kasih yer...

Iman berkata...

HaNTwO:

Terima Han...(^_^)

MY SouL My HeArt berkata...

harap your hubby akan sembuh cepat.. :)

Sunah Mohammad berkata...

huhu..kesiannye..dulu saya kena masa nak exam...terus tak dapat gi exam...dapat no 0 dalam kelas...wawawa...

Cik Yana berkata...

Semoga cepat sembuh ye :) Cik Yana dah pernah kena dulu mase kat UPM. Malu gak besar-besar baru kene chicken pox. Hahaha~

Ila berkata...

nasib baik ila dah kena kecik2 dulu..hubby dulu kena chicken pox masa faiz 3 bulan..mmg time tu rasa letih sgt kena jaga dua org..hubby kena kuarantin dalam bilik..seminggu lah gak...sib baik faiz tak kena sbb sy dah kena..so,dah ade antibodi tu kat dia

kakcik berkata...

Semoga suami Iman segera sembuh. InsyaAllah. Amin.

Iman berkata...

MY SouL My HeArt:

Terima kasih...Insyaallah...

Iman berkata...

Sunah Mohammad:

Kesian kan...Tu la pasai...saya belum kena lagikkk..orang kena kalau kena masa tua2 ni susah nak hilang parut...huwaaaa...

Iman berkata...

Cik Yana :

Ala kesiannya...tu la pasai...kalau kena masa besar2 ni mesti lagi teruk drpd kanak2 kan....huhuhu

Iman berkata...

Ila:

tu la...bila kena dah tua2 ni berat sikit la....huhuhu

Iman berkata...

kakcik:

Terima kasih kak cik...sayang akak....muahhh

Melur Jelita berkata...

Salam kenal Iman jelita,
jelitanya Iman...
semoga Mr Jelitawan Iman segera sembuh

miss chekleen berkata...

semoga asben akak cepat sembuh..sweetlah akak n asben..moga murah rezeki selalu...

-kak LiMaH- berkata...

salam singgah sini.......

baca n3 ni tetiba nak komen...
awak......nak habaq nie....DEMAM ni bejangkit keh....=(

demam ni nak BENDA SEJOK
bg EN.SOMI awak mandi ngan DAUN BAYAM DURI...pastu gatal kibas ngan daun semambu....... jgn kopek nanti lekat parut..dh tak ensem..ehhehehehehe

=nice to meet u =)

n@jwamz berkata...

get well soon!! may Allah bless..
InsyaAllah... ade hikmahnya Allah turunkan pnyakit ni.. moga tabah menghadapi & menjaga husband akak.. u're good wife :)

Norgadis Labuan berkata...

Saya pun pernah kena mcm tu, waktu tu tengah mengandung 8 bulan anak ke dua, tiga hari selepas kena campak, tiba2 saya rasa nak bersalin, akhirnya saya bersalin dgn selamatnya di rumah. Kenangan yg tak dapat dilupakan.