Hadiah Kahwin.....Boleh Ke?

Kebelakangan ni banyak undangan kahwin....ada idea nak bagi apa tak?Asyik2 hadiah sama jer kan...pinggan mangkuk....Apa kata kalau bagi lain dari yang lain sikit....Macam.............
.....................^ ^..........................  
                                                 ....................^^...........................
                     ....................^^...........................
.......................^^.......................... 

Gambar terambil kat Pakcik Google
Lesung batu merupakan lesung yang diperbuat daripada batu yang sering digunakan pada suatu masa dahulu bagi menumbuk ramuan untuk memasak. Ia merupakan satu kemestian bagi setiap rumah untuk memilikinya, dan sering kali digunakan bagi menumbuk antara lain,sambal belacan.Penggunaannya mudah, cepat dan tidak memerlukan kuasa eletrik. Ia juga boleh dijadikan senjata.

Hadiah pinggan mangkuk ni memang selalu sangat orang bagi....Tapi mesti ramai rasa macam tak logik jer kan...Tapi ramai yang tak tahu betapa pentingnya lesung batu ni kan.Sedap woo sambal belacan ditumbuk pakai lesung batu berbanding sambal belacan yang diblend guna blender elektrik....
Lesung Batu lah yang bisa membuat masakan menjadi sedap dan enak rasanya!!!!Ermmmmm...sedapnya sambal belacan.....tetiba rasa lapar....

Sambal belacan dan lesung batu yang terambil di google

Nota : Tapi aku rasa tak sampai hati lak nak bagi hadiah lesung batu ni...  

Kalau korang rasa lapar...meh klik Heartbeat ni....
                                  

17 ulasan:

aDisH.sHidA berkata...

as'salam....shida penah bagi hadiah kahwin lesung batu utk housemate..sebab dia suka sambal belacan...dia kata kalau leh dia nak hadiah lesung batu..so shda bg la :)

Iman berkata...

aDisH.sHidA:
Wslm...Tu la...sentimental value tu...huhuhu...rasa nak try bagi gak ah sekali...

zulkbo berkata...

salam..
boleh je kalau nak kasi
bergantung pada anda bagaimana anda melihat si pengantin..kalau saya tak sanggup nak bagi..he he

zul permatang badak berkata...

BOLEH....Mengapa tidak...?orang tua kita dulu lesung batu menjadi hadiah selepas berumahtangga....jika berselisih kata dengan mertua....tengok lesung batu....sejuk hati untuk berbaik kembali.....

kedua...kekal diwarisi hingga keanak cucu....

ketiga....hai....berat nak bawa....
awak lah yang bawa......he..he...

Ila berkata...

ok gak tu bagi hadiah lesung batu...hehehe..simbolik tu

kak long berkata...

boleh saja...jimat duit pengantin!!
hahahah!!!

mimi berkata...

pun pernah seloroh ngn kawan2 nk bg lesung batu hadiah kawin. unik kan??
Tapi tula.. packing x lawala... bendanya kan berat..;)

bujal X berkata...

saya kalau bagi hadiah kawin mesti beli pembakar roti~haha~~ntah da berapa puluh bijik saya da bagi kat kawan2~

Wanzi berkata...

Bagi apa2 pun boleh janji apa yg kita bagi tu biar ikhlas... jangan ada maksud yg tersirat....

AngahSayang2314 berkata...

uittt sedaplak tengok sambal belacan tueee

LyNn HaMzAh berkata...

sepupu lynn dapat hadiah lesung batu waktu wedding dia...tp dalam lesung batu boleh plak diorang letakkan duit...hehehe...

Mama Likha berkata...

hihi... bagus gak idea ni, tp berat lah nk usung dlm kotak hehe

itu.aku. berkata...

penah tengok my senior dapat tong gas yg diikat riben on her wedding day..haha

Lan Antique Collection berkata...

boleh apa pakai lesung batu ni..saya dah banyak kali buat..ok apa..surprise tu..sebab lesung batu ni lebih berharga tau..sebab hari2 leh pakai...

ct N honey berkata...

bagilah apa-apapun asalkan iklas,tapi sambal belacan tu mmg menyelerakan..mmm...

fyna berkata...

nice gak adiah nih ...
hehehe...



jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Rama2Ungu berkata...

gulp! telan ayaq liuq sy tgk sambai blacan tu...sedap giler pulak nmpaknya..tp mmg sedap jdnya kalau ramuan tu ditumbuk guna lesung..nyum22...lapar22