Timbang Blog

En.Google punya Pic


Tengah nak kurangkan berat blogku....berat blog dan berat badan...ok la tu kan...

Dah timbang blog kengkawan?Meh sini...naik atas penimbang kat bawah ni jap...^_^
Jangan berebut!!!sorang2...Nanti patah lak penimbang ni kang..
1) Mula2 masukkan url blog kengkawan
2)lepas tu tekan chek...Meh aku rasmikan dulu...Bismillah....



*Blog ni tak boleh klik kanan...jadi kena tulis secara manual kat dalam kotak tu....maaf atas kesulitan...








(eg. iwebtool.com)



Huwaa.....Beratnya blog aku....248kb....

Kalau kat Maribina blog..tuan punya blog cakap berat blog yang ideal ialah 100Kb...
   Nota Kaki : Blog kengkawan berapa kb yer.... Meh la kongsi

Nasi Ayam Hujung Minggu...

Nasi Ayam di hujung minggu....tak tahu nak masak aper daa....
Ini jer yang ada.......
Ayam yang kehanggusan.....Hitam itu menawan ^_^

Tinta Tulis: Jemput makan yer....kami baru lepas makan ni...terawal sikit hari ni....Laporrrr....dan terus ngappp...^_^

Tahniah!!!!!!Piala Suzuki Milik Malaysia!!!!!!! 4-2

Setinggi2 tahniah pada skuad bola sepak Malaysia kerana berjaya menewaskan pasukan Indonesia...
Sang Harimau memang mengauuuuum kuat di Indonesia.....Sang Garuda kalah jua di tangan Sang Harimau walau kalah 2-1 pada perlawanan ke2 ni...

Korang semua hebat!!!!!Tahniah....^_^
 
Tahniah Khairul Fahmi dan Mohd Safee yang bermain cemerlang....



Nama Penuh: Khairul Fahmi Che Mat


Tempat Lahir: Kelantan
Tarikh lahir: 7 Januari 1989
Posisi: Penjaga Gol
Tinggi:172 cm
Berat: 70 kg

Alhamdulillah Khairul Fahmi berjaya menggalas tanggungjawab dengan amat baik sekali walau bolos 2 gol....Tahniah!!!!! Anda Hebat!!!!!Anda seorang penjaga gol yang terbaik....Banyak cubaan lawan berjaya anda patahkan......

Sememangnya amat layak sekali dia dijulang sebagai PENJAGA GOL TERBAIK 2010
Pic Sini
Dan kepada Elia
Boypren awak hebat la!!!!!Nanti jangan lupa kirim salam tahniah akak kat dia ...Kahwin nanti jangan lupa jemput orang kampung yer...huhuhu

Mohd Safee......Awak mengganas lagik!!!!........^_^



Nama Penuh: Mohd Safee Mohd Sali


Tempat Lahir: Selangor
Tarikh lahir: 29 Januari 1984
Posisi: Penyerang

Jom Tengok!!!!!

 
Perlawanan Akhir Malaysia - Indonesia Piala Suzuki 2010 

INDONESIA VS MALAYSIA

STADIUM : GELORA BUNG KARNO,INDONESIA

JAM : 8 MLM

SIARAN LANSUNG DI TV1 DAN ESPN STARSPORT...

MALAYSIA tak gentar yeahhh !!! Semboyan telah berbunyi !! Menuju medan bakti !! 
Jom kita ramai2 menonton siaran lansung perlawanan bola sepak di antara Sang Harimau melawan Sang Garuda malam ni kol 8 malam.....
Tapi aku yakin diorang semua dah terror menggunakan cakar harimau untuk menundukkan Sang garuda...^_^....
Praktikkan sebaik mungkin ilmu cakar harimau yang diperturunkan...hehehe

Pssstt : Tengah cari cermin mata hitam......korang semua ada tak?Jangan lupa pakai tau....Bra pun ada laser gak malam ni...


Pesanan pada pemain...jangan pandang kat dalam baju penonton....Huhuhu

Balqis Potong Rambut ^_^

Hahaha....penangan penalti (Sorak bola belum hilang lagikkk) dari Ibu Balqis....
Kan den dah kato...tangan den tak berseni macam emak den...pandai potong rambut...jiran2 kat rumah emak den selalu mintak tolong emak den potong rambut untuk anak2 dorang....
Tapi sekarang ni jarang dah la sebab dah banyak dah kedai gunting rambut tumbuh bagai kulat sisir tumbuh kat batang2 pokok mati...

Ni lah penangan ku potong rambut Balqis.... Berseni kan...Kena potong kali ke 2 baru ok...Hehehe
Tu yang sekarang ni senang gi potong kat kedai jer...tapi kalau setakat nak potong kat depan jer,aku gak la yang kena kerjakan....


Ingat pertama kali bawak Balqis potong rambut kat salon....Masa tu nak hantar dia masuk sekolah (5 tahun)
Beria2 dia taknak potong rambut....puas pujuk gak baru setuju benarkan rambut dia dipotong...kesian lak...
Tolong!!!!!Jangan potong rambut Balqis.......
Hahaha...tengok la....muka budak tak puas hati....
Dalam hati mesti dia kata macam ni"Hisss uncle ni.....tak berperikemanusiaan lansung ....sanggup potong rambut Balqis"
Kan senang potong kat kedai jer....
Senang jer nampak diorang potong....kalau aku...terkial2 nak  bagi  betul rambut tu....
Baik jer kalau potong rambut kat kedai....diam seribu bahasa...kalau aku yang potong....ermmmmmm....
Hati2 uncle...nanti terpotong hidung Balqis....huhuhuhu

Tahniah Malaysia

Video detik2 kemenangan Harimau Malaysia menumpaskan Garuda Indonesia 3-0


Sumber  Di Sini
Safee Sali : Minit ke 60,72
Ashaari Shamsudin : Minit Ke 67

Tahniah Malaysia... syabas buat team harimau. tahniah sekali lagi MALAYSIA..

Untuk perlawanan akan datang.. Doa kami semua rakyat Malaysia mengiringi pemain2 malaysia untuk bawa balik kemenangan..... Insyaallah...Amin

Ingatan Ikhlas : Selamat Pengantin Baru buat Norshahrul Idlan Talaha...inai merah di jari...

Makan2 Di Bukit Merah Laketown Resort

Betol la orang kata...duk kat hotel ni boleh buat berat badan naik dengan mendadak...yer la...asyik makan jer...lepas tu duk rileks jer....
Ngadap lak...tak henggat dunia...huhuhu ^_^...
Jom layan......zasssssssssssss!!!!!

Licin....^_^
 







Cantik Bulan....

Subhanallah...cantiknya kau bulan...betapa cantiknya ciptaan Tuhan....

Tengah temankan En.hubby menonton tv....tetiba terpandang bulan ......Cantiknya.....
Patutlah pungguk rindukan bulan....^_^


Tengah duk khusyuk snap gambar bulan ni...tetiba En.hubby tegur...
"Haaaa....ambik gambar apa tengah2 malam ni...nak kol satu dah ni....kang keluar gambar lain lak kang...."
Hehehhe....dia sodar pun kol satu....den ingat lupo nok tengok jam kat atas tu...hehehe...


**Ohhh...Dah kol 1 pagi dah.....korang tak ngantuk ker....

Cenderahati Di Bukit Merah Laketown Waterpark

Sebelum keluar dari Bukit Merah Laketown waterpark.....singgah jap kat kedai cenderahati kat depan tu....Banyak pilihan cenderahati kenangan Bukit Merah ditawarkan di sini..harganya pun murah2...berbaloi2 untuk dibuat kenangan bila duit dalam poket dah hampir menipis...hehehe ^_^
Tapi banyak gak la habis kat sini.....huhuhuhu...

Blogku Bertukar Wajah.....

Memula tu sayang gak nak tukar templete blogku yang penuh bunga-bunga matahari tu....

Entah kenapa tetiba hari ni terpikir nak tukar yang lain lak....hari tu dah sekali pikir nak tukar tapi tak jadi2 sebab sayang lagi dengan bunga matahari tu...Tapi hari ni nekad.....Nekad!!!!!!
Hijrah......^_^

Gambar2 blogku yang terakhir sebelum bertukar wajah....percayalah...aku tetap sayang kamu wahai bunga matahariku...Muahhhhh....

Tara tang....dah bertukar...takder bunga2 dah....tapi dalam proses renovation lagi.....huk...hukk..
Ada Puan Purple sekarang.....kalau ada yang tak suka warna unggu mintak maap yer....tuan rumah suka...^_^


Nota Kaki: Dalam proses renovation.....sarang labah2 belum buang.....kabinet dapur belum siap....Bilik tidur belum hias lagik....bla...bla...tambah lagi....langsir dah pilih.....tak tukar dah kot....tetap yang unggu...hehehe ^_^

Bukit Merah Laketown Waterpark (Entry Beralbum)

Entry beralbum di Bukit Merah Laketown Waterpark......Kenangan manis kami campakkan di sini...

Penting sekali kat pintu masuk...ekekkee
Ehhhh...berdua jer yer.....honeymoon......
Mana satu pilihan hati....banyak pakej yang ditawarkan ^_^
Beratur dapatkan tiket......
Pintu masuk kat waterpark










Seronoknya dia....^_^
Tak tahu mana satu yang over...muahahha
Pondok2 untuk disewa.....cantik....
Ibu...telinga Balqis masuk air....tak dengar....huahua....
Hubby yang berjaya menewaskan sang buaya yang sedang mengganas!!!!!Hebat!!!!!Sang buaya sedang meronta-ronta untuk melepaskan diri.....
Turtle yang teramat besar!!!!!
Bomoh air.....
Sempat lagi tu.....
Nota Pinta : Penatnya bermain air tadi...bestnyer tidur ni...tambah lak hujan2 ni.....ermmmmmmm.....zzzzzzzzzzzzsssssss....

Kami sudah sampai.....^_^

Status sekarang.....kami sedang bersenang lenang...muahahhaa......Gelak dengan kuat!!!!!
....sebab aku tak payah pikir kerja kat opis....hahaha....