Rezeki Makan Malam

Ni cerita malam semalam punya...hehehe....Makan Free....Bukan aku masak dan bukan aku beli kat kedai...hehehe...layan jer la...
Ini lah rezeki makan malam kami sekeluarga
Ayam masak aper ntah...hehehe...
Sambal sotong
Kailan goreng
Gulai Udang
Kerabu Mangga

Hadiah GA dari Mrs Nor dah sampai...

Terima kasih bebanyak kepada MrsNor kerana menganjurkan GA ni...tak pernah lak terpikir aku akan jadi peserta bertuah.....hehehe....Ambo suko...Rezeki ambo tuh...Dah berminggu sampai kat tangan aku...tapi tak ter entry jer...hehehe...bukan lupa tapi tak ingat...



Banyak gak kan...aku cuma tambah bekas kuih lompang yang kecik tu jer 4 biji...
Tetiba teringin lak nak kumpul koleksi bunga kangkung ni bila dah ada kat depan mata...
Tinggal lah ko di sini bersamaku sebelum di bawa ke rumah baru...

Berhati-hatilah Sekalian Umat Islam


Entry ini aku pun tak tahu kesahihannya... ikut korang semualah nak percaya ke tidak... yg penting kita semua kena berhati hati ye..

* PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM*
* RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL,
*PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA &
* JABATAN KASTAM MALAYSIA .

* KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.

* SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI :
 1. MINYAK MASAK LAM SOON ( CAP HELANG & BURUH )
 2. UBAT PEARL CREAM ARCHE ( THAILAND )
 3. AJINOMOTO ( THAILAND )
 4. AIS KRIM HARGA RM1.00 KE ATAS
 5. SEMUA TAUHU BUATAN ORANG CINA
 6. SABUN LUX & LOTION BADAN BUATAN MALAYSIA , USA , & THAILAND
 7. SABUN FAB BERBUKU
 8. LOBAK JERUK
 9. MEE & KUETEOW BASAH ( BUATAN CINA)
 10. KRIM MUKA HAZELINE SNOW

* SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI*
 ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)

 1. SEMUA JENIS SERBUK MEE SEGERA TERUTAMA MAGGI
 2. PUCUK , KULIT POPIA, FISH CAKE & BEBOLA IKAN BUATAN ORANG CINA
 3. DAGING BURGER IMPORT
 4. SARDIN, KARI AYAM DLM TIN & YONG TAUFU BUATAN ORANG CINA
 5... KASUT BOLA JENIS ' GOLD CUP'
 6. BERUS GIGI JENIS ' REACH'
 7. MEE KERING ( SANGGOL ) 15...MEE REBUS TULANG&KIUB PERASA AYAM
 8. SEMUA SABUN MANDI YANG DIIMPORT
 9. AJINOMOTO KECUALI KELUARAN KILANG LOT 5710 JALAN KUCHAI LAMA KL
 10. SEMUA JENIS SHAMPOO KECUALI KELUARAN ORANG ISLAM
 11. HAVE PEARL CREAM
 12. RAMUAN KENTUCKY FRIED CHICKEN & MC DONALD
 13. UBAT KURAP BUATAN ORG CINA
 14. BEEHON SEGERA SIAM
 16. SABUN MANDI YANG BERMINYAK

*SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN*
 ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )

> 1. BOSSET WINE GUM
> 2. DAIRY MILK COKLAT
> 3... COKLAT CADBURY/ CHEWING GUM
> 4. SUGUS STRAWBERRY
> 5. PASSER DOILY MIXTURE
> 6. TREBO MINT CHEWING GUM/ PEPPERMINT
> 7. SCOTHES VIKMIN
> 8. SHARE EXTRA ATRENGHT
> 9. BLACK CURRENT JELLY
> 10.. ROYAL GULAMAN & DECART ORANGES
> 11. VALVIS GELATIN
> 12. SARUNG KAPSUL UBAT
> 13. AIS KRIM DALAM BEKAS PLASTIK
> 14. GULA-GULA FRUITIES
> 15 CAKE METS VILBER PUNCH
> 16 COKLAT CAKE
> 17 TEPUNG KASTARD LADY'S CHOICE
> 18 SEMUA JENIS JELLY
> 19 SEMUA JENIS GINCU BIBIR
> 20 KESELURUHAN JENIS SHEISEDO
> 21 LADY'S CHOICE JELLY

*****AMARAN OLEH KERAJAAN M'SIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!*****

SNEK JENAMA CRISPY KELUARAN SYARIKAT NETWORK FOODS
> INDUSTRIES SDN BHD
> DIDAPATI MENGANDUNGI EMULSIFIER (E476) IAITU KOD UNTUK
> LEMAK BABI...YANG
*******JELASNYA HARAM DIMAKAN OLEH UMAT ISLAM...*******

> Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!

Terima kasih pada K.Munna   kerana sudi berkongsi maklumat yang sangat penting ini...Semoga apa yang dipaparkan dapat membuka mata dan minda umat islam supaya lebih berhati-hati.....Semoga kita semua dijauhkan dari bala bencana...Amin

Facebook / Muka Buku

Terima kasih pada muka buku sebab telah menemukan aku dengan kengkawan lama semasa tingkatan 6 2000/01 di SMKTI....Persahabatan yang kian merenggang bertaut kembali.
Tak sangka dapat bertemu kembali setelah sekian lama terputus hubungan(putus kah?)....

Doa aku...moga persahabatan kami kekal berpanjangan....amin...
Gambar yang dibulatkan tu adalah kengkawan hasil jasa fb...kalau ikutkan aku memang tak layan sangat fb ni..tapi bila dapat jumpa kawan2 lama...baru lah ada angin nak bukak fb nih...
Dan sekarang ni,tengah sibuk nak adakan re-union lak.....harap menjadi kenyataan....

Mencari Decal Corak Old Country Rose

Tetiba aku teringin nak buat decoupage....kat rumah ada teko,pinggan dan balang kaca kosong (baru beli dan nak beli lagi)...aku nak make up barang2 ku itu....tapi mana nak cari decal yang sama corak dengan koleksiku sebelum ni...Corak bunga Old Country Rose...

Rasa2 sama tak bunga kat pinggan atas dengan decal yang kat bawah ni?


Sukan Tahunan Sekolah Balqis

Pertama kali nak menyaksikan anak bermain sukan....hehehe...teruja Ibu!!!!!!!
Teruja aku nak pi stadium mini cheras nak nengok Balqis menyertai sukan tahunan sekolahnya peringkat wilayah persekutuan...
Malam sebelum hari sukan tu dia demam...badan panas sesangat...terus bagi ubat...bangun pagi tu,ok sikit tapi rasa lagi panasnya....Ingat tak nak bagi dia pi main sukan,tapi kesian la pulak....Bagi jer la...bukan selalu,setahun sekali...inipun pertama kali...aku pun teringin gak nak tengok anak main sukan...hehehe...
Tapi sampai kat stadium tu,aku terus bagi ubat....takut melarat lak,ditambah cuaca hari tu sememangnya panas...
Ceria gak walaupun badan tak berapa sihat...semangat kesukanan yang tinggi...Caiyyok anak ibu!!!!
Senyum dalam penat....
Gelak ketawa bersam ayahnya....
Main2 elok2 yer anakku...Menang bukan keutamaan...yang penting semangat kesukanan...

Kemesraan persahabatan yang dipamerkan
Moga kamu semua menjadi anak yang berguna pada keluarga,bangsa dan negara...Amin
Ramai gak la...18 buah sekolah....
Di bawah adalah aksi si ibu memujuk si anak bila sampai masa si anak sudah boring di padang...
"Balqis kena ikut cikgu,nanti cikgu cari Balqis nak suruh Balqis main lagi..."Tengok tu,Ayah dengan Ibu ada kat sini jer...Kami takkan tinggalkan Balqis...
"Anak ibu kuat!!!nanti ibu belikan belon dora untuk Balqis"Hehehe...ayat power untuk mencairkan hati si anak yang sudah jemu beraksi di padang...
Hahaha...Akhirnya..Si Ibu berjaya....Pergilah sayang!!!Ibu ada di sini...
Go Balqis!!!!Go!!!

Balqis tengah bersedia untuk memulakan permainan

Acara pembarisan...seronok lak melihat si cilik membuat pembarisan...Ciut miut jer diorang...huhuhu


Main Badminton

Sekarang ni tengah giler main badminton lak...setiap hari sabtu pasti turun kat Sungai Besi nak menghancurkan lelemak den yang makin nak membeku ni...hehehe
Bawak anak...bawak hubby...Opps..hubby bawak aku.....hehehe

Sempat lagi tu...hehehe
Seronok beb main badminton nih....sampai tak ingat nak balik....sedar2 kol 1.00
Hubby ku yang sememangnya tak boleh blah dengan badminton
Main Bang...main....jangan angkat...Smash terus!!!!Huhuhu
Mereka dengan dunia mereka sendiri...biarkanlah.....
Kreatif dan inovatif....hehehe
Dan seorang rakan opis yang sudi dan tak jemu 2 melayan karenah Balqis...

Makan Durian

Lepas balik main badminton kat Sungai Besi tengahari sabtu lepas,aku ke pasar...nak cari pisang,nak buat kerepek la....tapi tak jumpa...yang ada pisang dah masak....Oooo,kesian kat aku...nampaknya projek aku akan tergendala...Wuaaaa...
Dalam dok mencari pisang tu...aku jumpa lak buah durian...pakcik tu jual dengan van dan baru sampai dari pahang..huhuhu...panas2 lagi...hehehe
Tak dapat pisang,aku rembat la buah durian...
Semenjak dua menjak ni...aku asyik dengar korang bercerita pasal korang makan durian
jer...terliur aku ...
dan tiba masanya aku lak melantak durian tu...hehee
Balqis pun duk bising nak makan durian dari minggu lepas lagikkk..
Di antara gambar yang sempat aku snap sebelum di nyam2...hehehe
2 plastik ni Rm20.00..8 biji tu.....





Puashati dapat makan. Alhamdulillah.Memang sedap duriannya...nyam nyam.
Di antara aksi2 hantu durian....tak padan dengan kecik...
Baki buah durian setelah dibedal oleh hantu2 durian...Meh la nak merasa...ada lagik ni...hehehe...tapi kena mintak izin Balqis sebab dia siap pesan"Ibu...simpan untuk Balqis tau,Balqis nak makan lagi"