Harga barang naik lagi....

Gambar Google

Adesss....Dengar kabor bermula kol 12.01 pagi tadi,bermula lagi kenaikan petrol RON95, sebanyak 5 sen menjadikan RM1.90 seliter, diesel naik 5 sen menjadikannya RM1.80 seliter manakala gas LPG juga naik 5 sen menjadikan harganya RM1.90 sekilogram.....
Dan harga gula pula naik 20 sen menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.

Tapi aku tak tahulah kalau ini hanya khabar angin sebab isu ni tak diumumkan kat parlimen dan aku pun tak pi isi lagi minyak pagi ni dan tak pi kedai lagi beli gula...

Aduhai....semua orang akan terkesan dengan kenaikan ini....Nampak gayanya barang2 kat kedai2 dan pasaraya akan naik lagi la nampaknya.... :(

10 ulasan:

mrs Gee :) berkata...

itu laa ibu.. dgr2nya cam tulah.. dah riuh rendah dlm fb sane sni..4 dlm 1 naiknyer.. nanti lg mahal laa mknn kat penang nih.. la nih kue2 pun dh leh pegi 50 sen 60 sen sebji..esok2 nih mau nek singgit trus.. :(

d.A.o.U.z berkata...

sy da tau, tp dok gtl p isi minyak btol2 sblom pkl 12.. tgh2 byr, trus jd rm1.90.. ah, sudah.. x penuh r minyak..

umialya berkata...

errmmmm, semua brg naik, ujan je yg turun musim tengkujuh ni. hu3

amimarz berkata...

mmg dah conpem naik hage...huhuhu

amry berkata...

mai pakat-pakat makan pasir...kerajaan...?? erk??!!

Kamsiah berkata...

nak beli/buat persiapan sekolah anak2 lagi...beli buku,baju,kasut,yuran itu ini...hmmm

Hezesuze berkata...

aduaai naik lagik ke uols?? cian abg pomen weols hehehe

bun_nee berkata...

alahai minyak naik... xbeli susu ank la gayanye

Solihin Zubir berkata...

haha.. tahniah! sy 'bangga' jd rakyat malaysia..

'bahagia' btol bila minyak naik..

nadey berkata...

tensen tol harga minyak asyek naik je!!!!!!!!!!

bak kate tun dr mahathir....betol la....'harta malaysia (belanjawan) tinggi sgt....xbalance .....

mende yg sepatotnye xbuat...dibuat...cube la gune duit tu tok kurgkan harga minyak...

seb baik nadey g keje pkai moto je...cpt....jimat je