Aktiviti hujung minggu (2)

Lepas solat subuh tadi...masuk dapur jap buat apa yang patut...aku ada agenda pagi ni...semalam tak boleh sebab banyak kerja rumah yang aku perlu selesaikan...hehehe...
Hari ni pun banyak gak agenda yang perlu ku selesaikan...Nanti ku entrykan satu2 yer...
Yang aku nak buat ni pun kira kerja rumah gak...meh tengok apa aku buat sebentar tadi...pepagi hari...Jom layanzzzz...

Tang-tang....Ni kira berkebun gak la kan...walau bukan tanam pokok buah-buahan,tapi kat rumah ku di tingkat 13 ni hanya boleh tanam benda alah ni jer la....
  • Membersihkan daun2 kering
  • Mencabut rumput2 kecil yang tumbuh di dalam pasu
  • Memotong dan membuang daun-daun kering pada pokok
  • Mengemburkan tanah dalam pasuan
  • Membaja
  • Menyiram (hari2 biasa hubby cayang yang siram)
Pokok-pokok kat bawah ni dah siap dikerjakan....tak penat tapi berpeluh gak...tu yang aku suka..dapat mengeluarkan peluh (sambil dipanahi mentari pagi yang malu2 lagi nak keluar)

Pokok bunga yang semakin membesar di rumah ku...nak letak rumah baru,nanti takder saper lak jaga kat sana....adessss...
Jangan tak tahu....pokok mangga pun ada....
Pokok kaktus ni makin memenuhi pasu....

 


 






Nota Simpul : Suka sesangat perhatikan pokok2 ni...balik keje mesti tengok pokok2 ni...sayang kamu!!!!

2 ulasan:

CaDLyNN berkata...

best ek ade hobi..saya tak tahu ape hobi saya selain shopping..haha

S..U..D..@..I..S berkata...

best nya byk pokok mesra alam tu