Penangan Kopi Janda

 Adessssssssss!!!!Tolong aku.........Nilah akibat penangan iklan kopi janda....Tak mau....tak mau...

                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
                                                                          ^^ ** ^^
(Gambar ni tiada kena mengena dengan aksi di bilik air...Ni aksi mandi di Ulu Yam tahun lepas...)

Masa aku tengah masak kat dapur semalam....tiba2 aku terdengar dengan kuatnya dari corong bilik air lagu kopi janda....Macam ni bunyinya...
"Kopi janda.....kopi janda...yang menggoda...."
"Rasa hebat pasti bergelora...."
"Kopi janda.....kopi janda...yang menggoda...."
"Rasa hebat pasti bergelora...."

Adesssss!!!!Dari mana lak anak aku dapat lagu ni?
Adoiiii....Setengah jam dia mandi kat bilik air tu,setengah jam la dia melalak nyanyi lagu tu...berulang..ulang...dan ulang....Aku biarkan je...
Tapi makin lama...makin menjadi lak aku dengarnya...
Malu lak kalau jiran mendengarnya...Lantas aku takder cara lain nak suh dia berhenti dari nyanyi lagu tu...Terus aku pi dekat bilik air dan buat ayat..."takleh nyanyi lagu tu la dik....tak baik.."bla2....
Uhh..nasib baik takder bantahan...takder pertanyaan kenapa,mengapa dan bla...bla...selalunya akan ada kenapa tak boleh?mengapa tak boleh?dan banyak lagi la soklannya.

Nota kaki tangan : Lagu tu ada kat tv kan?Adoii...Betapa kuatnya pengaruh tv dekat kanak2...

20 ulasan:

Hezesuze berkata...

budak zaman skrg mmg clever sumenye...lagik bab2 lagu nie cepat btul hafal hehe

Kamsiah berkata...

kopi janda...bkn nak mengoda...cuma nak meniaga hehe...kopi duda takde la pulak...

Iman berkata...

Hezesuze:
Yupp...Pening kepala lak dengan anak2 zaman sekarang ni...kita tak ingat pun apa2 pasal lagu tu,dia dah ingat semua dah...adoii...Ceoat sangat...ekspress...

Iman berkata...

Kamsiah:
yang tu ke lagu dia kak...saya pun tak perasan...tapi dari mana dia dapat lagu tu...huhuhu...

SUZIE APAI berkata...

salam singgah..

mcm2 ragam ank sekarang! terlebih advance..

saya link kamu!

zalin berkata...

salam..

wah! kopi janda! hihi..
kanak-kanak memang cepat terpengaruh..

ammboi.blogspot berkata...

hehehehe... ok ler tu.. bakat terpendam.. soklan tu biasalah, bebudak makin cerdik skrg.. brgntg pd ibu bapa nak mmbentuknya jer..

diana berkata...

hahhaah..
pandai nye dia..
budak2 ni kalau dia menyanyi bukan dia paham pun maksud lagu tu..
hafal di mulut je..
mesti comel je bunyi..

Iman berkata...

SUZIE APAI:
Betol tu...kadang2 pening dibuatnya..terlebih lajak...huhuhu

Iman berkata...

zalin:
Huhuhu....Kopi janda yang menggoda...ibu dia pun tak pernah minum...tiba2 dia lak yang nyanyi...adesss...

Iman berkata...

ammboi.blogspot:
Betol tu...anak2 zaman sekarang ni...Huhuhu :)

Encik MamaT berkata...

nanti keluaq kopi duda pulak... haha

Iman berkata...

diana:
Muahahaha...memang dia tak fham apa yang dia nyanyi tu...tapi kalau dengar nyanyian dia tu dengan gaya dia tu...adusssss...boleh buat iklan kopi jand akat tv.....huhuhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

Adoii dah bersuami takleh minum kopini..gerunnnn

~terataibungaindah~ berkata...

haha...bahaya gak ek..

Iman berkata...

Encik MamaT :
Hehehe...kalau keluaq kopi duda...harap bukan dia yang nyanyikan...Ngehhhh

Iman berkata...

Lydia Miza(Aidyl Azim):
Hehehe...dengar pun dah gerun...tak pernah nak try kopi2 macam ni...Takut...:)

Iman berkata...

~terataibungaindah~:
Yuppp..pengaruh kuat tu...huhuhu

noor afzan berkata...

adeh la..
sabar je la kak.
lawakpun ada.

caliph shuriken berkata...

dgr nama kopi ni pun dh stres.. siap budak tu nyanyi ulang2, msti lg stres kn, hukk...