Membersihkan laman...

Membersihkan laman kat depan rumah baru...dah nak naik hutan simpan la....hehehe...tapi takper la...sekali sekala tuan rumah menjengah...ko dibersihkan.....Yang rumah sebelah tu ada penghuni....pemilik rumah bagi sewa...tapi mungkin dia tak ada masa lagi untuk membersihkan lalang2 dan rumput2 tu..
Ni pulak kat belakang rumah rumah....kat sini nanti boleh la letak pasu2 pokok cili,kari,halia,pokok2 herba dan bla2....


Ni pagar jiran sebelah...aku rasa dia tak pernah bukak pintu dapur...sebab mangga tu dah berkarat...
kucing tu pun dah buat rumah dia kat situ...kalau kucing jer takper la...kalau benda lain buat rumah dia kat situ...adesss...naya gak kami...pokok2 yang dah memanjang masuk kat pagar rumahku dah dipotong semua...
tapi yang tu aku tak kisah la...yang aku kisah.. takutnya binatang yang tak diundang pun nak menumpang gak..mintak dijauhkan....
ni tak kisah la lagi sebab aku belum pindah....kalau aku pindah nanti,lagi teruk dari ni macamna....takkan aku lak yang nak gi tebas semak2 tu....
susah gak kalau bagi kat orang sewa ni...
Takper la...Pikir positif dengan jiran....Tapi kalau macam ni gak sehingga aku pindah...macamna?Ada Idea tak?Huhuhuhu.....

6 ulasan:

Fakhrur Razi berkata berkata...

bahaya nih owh...
betul juga
tapi susah owh
kalau nak tegur jiran suruh bersihkan juga o.O"
harap2 hati dia tergerak nk bersihkan halaman rumah dia ;D

teratai berkata...

biasalah kalu yg duduk tu penyewa, sepatutnya tuan rumah gaji je org bersihkan!

~eZmALiZa~ berkata...

rindu nak gotong royong bersihkan uma sendiri.. :)

Iman berkata...

Fakhrur Razi:
Tu la...harap2 hatinya tergerak nak bersihkan semak kat belakang tu...
takut gak...semak tu sebelah pagar rumah jer...huhuhu

Iman berkata...

teratai :
Tapi rasanya penyewa patutnya ada kesedaran untuk membersihkan rumah yang didiami...bahaya tu...semak sangat dah...

Iman berkata...

~eZmALiZa~:
Rindu gak...rindu nak masuk rumah baru...nak berkebun dan bla2 bla2...:)