Memasak di hujung minggu

Pukul 12.30 duk kat depan tv lagi tadi...Lepas kemas rumah,rasa malas la pulak nak masuk dapur awal...huhuhu....
Ditambah pulak dah tak tahu nak masak menu apa untuk makan hari ni...
Tetiba terus buat pengumuman ala2 pengumuman kat sekolah....
"Hari ni nak masak aper ye"soklan tu untuk umum yer...tetiba anak daraku terus menjawab...
"apalagi....masak kari la"....
Adussssssssss.....Semalam dah masak kari pi makan kat sungai,hari ni kari lagi...dia tak tahu ibu dengan ayah dia dah nak terjeluak dah dengan kari...Si Balqis ni,kalau ada kari mau 2 pinggan sekali ngadap....
*****************************
Masuk dapur 15 minit nak kol 1....tu pun tengah pikir nak masak menu apa...
Tetiba teringat dah lama tak makan air asam....tak kisah la cicah dengan ikan bakar ke...ayam bakar....
Nah...bakar ayam....buat ala2 macam nak buat percik...tapi nak cicah dengan air asam....bakar ikan sekali...

Ada gambar ikan bakar jer.....ayam bakar tak sempat nak snap....hehehe

Ikan bawal ala-ala 3 rasa....sos/kuah ni feberet Balqis....makan nasi dengan kuah jer...lauk tak der pun takper....

Ni cendawan goreng...tak tahu orang lain panggil cendawan apa...aku panggil cendawan sisir..kat kampung banyak...dia tumbuh kat pokok2 getah yang dah tumbang...ni pun stok dari kampung lani...rasanya kat pasar malam kat sini pun ada.....
Dan Sup fish ball...tiada dalam gambar......

14 ulasan:

Barami-Chan berkata...

terus lapar... nak masuk dapur la sekarang

Kalamhati berkata...

perggh meriah lauk..trus rasa lapo tengok..bestnyeee

amirah berkata...

enzim amylase saya dirembes dgn kencang.hehe...nyum2

Iman berkata...

Barami-Chan :
Muahaha...rasanya air asam tu yang buat terliur kan...:)

Iman berkata...

Kalamhati:
takder la meriah sangat...sebab takder idea nak masak aper...tu yang buat gitu jer tu...masuk dapur pun lambat sikit hari ni..buat yang mana sempat jer...:)

Iman berkata...

amirah :
Heheheh..kalau gitu...kena cepat selamatkan ia...jom ngap....:)

:: Zanna :: berkata...

wah!! sedapnya air asam dh lama x mkn...hehe :)

kak long berkata...

yer la iman...
kaklong puas perati...anak kaklong cakap betul la...adik tu kan duk sblh kita...rupa nya kecik jer sungai congkak tu kan...hahahah!

kak long berkata...

iman...
kalau kaklong panggil cendawan tu cendawan kukur...masak lomak sodap...!

kak long berkata...

nape ruang shoutmix tu tak leh masuk erk.?

Izan berkata...

terliur tgk air asam tu.. =)

Shahrizah berkata...

Wow!! sedapnya tengok air asam tu, cicah ngan ikat jeket, fuh!!!

Lin Rosly berkata...

Ikan Bakar Cicah Air Asam....Sedapnya....

HaNTwO berkata...

wahhh memang terbaik..tgk gambo pun dah selera apatah lagi kalo makan :)