Komuter Oh Komuter (Part 1)

Hari ni gi kerja naik komuter....En.Hubby cuti....Balqis tak sihat...Aku takleh cuti,jadi hari ni En.Hubby jadi Mr.Mama....hehehe...
Cerita pertama masa duk tunggu komuter untuk ke tempat kerja....
Lepas beli tiket....aku berdiri jer kat stesen komuter tu walau ada kerusi yang disediakan...kat kerusi tu takder la ramai sangat orang tapi yang aku perasan berhampiran dengan aku berdiri tu,ada sepasang couple mungkin dari Sabah kot duduk kat kerusi kat situ....si lelaki asyik masyik menghisap rokok ......
Tapi aku takder la ambil tahu atau nak jeling2 kat couple tu sehinggalah ada seorang lelaki India berumur dalam linkungan 45 tahun datang menegur couple tu...
"Uncle" tu siap tuding jari kat lelaki yang tengah merokok tu sambil tunjuk kat tiang kat stesen komuter tu...Nah....
"Kat sini kawasan larangan merokok...nampak kan?"
Muahahhaa....ayat paling pedas uncle tu berikan kat lelaki yang hisap rokok tadi....sakit perut aku nak tahan gelak...padan muko ko!!!!!!...
Merah padam muka lelaki yang merokok tadi...Terus dibuangnya rokok yang tengah dihisap tadi ke belakang...Tapi nampak gak mulutnya terkumat kamit mungkin menyumpah orang yang menegur dia tadi...

bahaya-merokok-rokok1.jpg
Gambar Google
Lepas tu dengan selamba uncle tu blah dari situ...dan duk berjauhan dari lelaki tadi...  
Pengajaran dari adegan tadi....
Masih banyak lagi masyarakat kita yang merokok di tempat awam....amat tidak bersopan sekali...merokok di tempat awam tanpa menghiraukan kepentingan orang lain..
Tapi aku tabik la kat uncle tu...seorang yang berani mempertahankan hak nya dan hak orang lain...Betol!!!!harus berani....sebab udara yang ada adalah hak milik kita bersama...betol tak?

5 ulasan:

Lin Rosly berkata...

Salam Di Hulur Maaf Di Pohon....

Nak Kena Saman Dia Ni....Merokok Di Tempat Awam!

kak long berkata...

padan muko eh....!hehehe..!


adik sepupu kaklong dulu duk seremban ngn ayah dia,duk ulang alik tmpt keje kat kl...naik komuter..dia ckp dari rumah siap bau gucci...lagi...sampai kl bau bangla...hahaha...!

HaNTwO berkata...

ramai rakyat malaysia ni xde kesedaran sivik...lagi 1 contoh suka buang sampah merata2 huhuhu memang saya xleh nak terima..

Hezesuze berkata...

ermm mmg masyarakat mesia nie sengal tau uuols..lagi2 bab2 yang melibatkan rokok & sampah huhu

suka ati mak bapak dowang jek buang merata2 kan...nak kata tak sekolah..sekolah kt mesia ni tinggi2 belaka huhhu

Melati Qistyna's Mummy berkata...

muehehehe, hambik ko :P