Bersantai di Sungai Congkak....Hulu Langat


Pemergian yang tidak dirancang....Tetiba bangun pagi tadi,terasa nak gi mandi sungai...hehehe...aku pun ada perasaan tau nak mandi sungai...Ngehngeh...
Ditambah dengan ajakan Balqis yang nak gi jalan2...memujuk sang ibu ke Tasek Titiwangsa...penat la pi sana...sikit2 sana...sikit2 sana...
Terus jer mengajukan cadangan pada En.Ayah dan cadangan diterima...Alhamdulillah...Love you...Muahhh...
Terus masak ala kadar untuk makan tengahari di sana...Bertolak dari rumah dalam kol 11 lebih dan perjalanan mengambil masa sejam...
Terus jer nak lompat dalam sungai tu...nasib baik sempat tukar baju...aduyai....anak aku ni pantang jumpa air...tak kira la laut ke...sungai ke...kolam ke...dialah hantu air...
Percaya tak Balqis berendam kat dalam sungai tu dekat 6 jam...kami sampai kat sana dalam kol 12....dan dia naik kat atas pondok yang kami sewa (RM5) untuk makan jer...tu pun tak sampai 15 minit...lepas tu terjun balik....aku kira dalam 6 jam tu dalam setengah jam jer dia kat atas darat...Adesss...ni yang tak nak bawak ni...kalau tak tahan boleh selsema ni...
Nah..baju yang ke 2 lak...sanggup dia main sorang2 kat dalam air tu (dalam pemerhatian)...aku kesejukan...Lepas tukar pakaian untuk solat zohor di pondok kecil tu...aku sudah tidak berani nak turun lagi...sejuk!!!!Tunggu sembahyang asar dan tertidur kat pondok tu selama sejam...Adusss...sedapnya dibuai angin sejuk sungai....lena beb...
Dan terpaksalah si ayah melayan anaknya yang hantu air tu...
Bertolak balik kul 6 petang....tu pun Balqis taknak balik lagi....huhuhu
Pendapat aku tentang Sungai Congkak:
  • Pemandangan yang cantik
  • Air yang bersih...tidak tercemar
  • Pondok untuk disewa semurah Rm5(siang hari je)
  • Kalau untuk bermalam rasanya dalam Rm90
  • Ramai pengunjung
  • tapak khemah
  • Cuma parking terhad.....parking tepi jalan pun kena bayar Rm3
Dan yang pasti aku suka melalui sepanjang kampung kat Hulu Langat tu...tersangat la aman....Cantik rumah2 kat sana...terasa sesangat suasana kampung...

10 ulasan:

suzie rahman berkata...

adeh best tu,wawa lma x picnik

uncle aziz berkata...

huhu.. best tu.. dulu selalu p ctu.. semenjak dua menajk ni da jarang .. sibok....hu~`

d_LA berkata...

bestnye mandi mandi kat sungai :P

kak long berkata...

hahhhah... ialah kita berjiran...hehehe...!

Iman berkata...

suzie rahman:
Betol tu...sekali sekala pi...best woo...tapi duk kat dalam sungai tu dalam sejam setengah jer...tak tahan sejuk...Balqis sampai kat 6 jam kat dalam tu...adoi...

Iman berkata...

uncle aziz:
Best kan kat sana...kalau nak dibandingkan...Ulu Yam lagi dekat dengan rumah saya...tapi tak berapa best la kat sana...tu yang merantau jauh ke hulu langat tu...

Iman berkata...

d_LA:
Best....best sesangat...tapi sejuk!!!!

Iman berkata...

kak long:
Muahahhaha...kaklong.....kita berjiran berkelah semalam....keciknya dunia...adessss...kalau tak tengok entry kat blog akak...tak berjejak kasih lagi ni...hehehhe

kak long berkata...

kaklong dah polo..tapi tak leh masuk lagi...ank klong punya nama pulak tu yg masuk...nti kaklong try lagi yer...

kak long berkata...

dekat ruang chit chat tu tak leh masuk...adesss..!