Zuriat


Nak baby lagi....huhuhu

Entry untuk beberapa hari ni dalam mood nak baby lagi...jadi dalam blog kepunyaan tuan rumah akan ada entry berkaitan anak.....gambar2 baby dan seangkatan dengannya...Insyaallah aku akan tetap bersabar menunggu anugerah yang tak ternilai dari Ilahi untuk yang ke 2...
Kepada kengkawanku yang ramai tengah peknen tu,tahniah...jagalah kesihatan anda...amalkanlah amalan2 yang sepatutnya dibuat semasa mengandung...Tapi untuk kengkawan yang sukar untuk peknen,bersabarlah...
Semoga impian kita mahukan zuriat segera termakbul...Aku akan sentiasa mendoakan untuk kalian jua...Insyaallah...
Semoga kita terus sabar menanti, yakin dan terus berusaha..

Walaupun aku dah ada seorang permata hati pengarang jantung yang kini berusia 5 tahun...aku pun agak tertekan bila ada yang menanya bila lagi Balqis nak dapat adik?Dah besar sangat dah tu..Apa perasaan korang bila ada yang menanya soklan begitu?
Dalam hati aku..."boleh tak ko tanya soklan lain"
Tapi kat luar aku jawab dengan sopan la...takder rezeki lagi...belum rezeki lagi...
tapi kadang2 pertanyaan2 dan kata2 dari sedara mara,kawan2...boleh buat kita serba salah kan?nak jawab balik...kadang2 takut menyinggung mereka...tak jawab...kita yg tersinggung.....
masalah nya kalau sekali dua tanya tak mengapalah... 

 Tapi aku amat bersyukur kerana aku telah diberikan rezeki yang tak ternilai itu...Cuma untuk yang ke2,masih dalam penantian...
 aku akan sentiasa berpikiran positif...Insyaallah...
Aku akan tetap berusaha...
percayalah.. ujian kehidupan nie pelbagai kan...kita tak tahu kita kene ujian yang mana satu..
Ya allah.. ujian yang diturunkan adalah semampu yang kita terima..


so.. bakal ibu2 yang masih mencuba..
jangan putus asa dan putus harap..

Ada hikmah kan atas segala yang berlaku..
kita tak tahu..
tapi kita boleh berdoa dan bermohon kan..

rezeki kita lain2..
Ada yang allah bagi kekayaan harta..
ada yang allah bagi kekayaan kasih sayang..
ada yang allah bagi kekayaan kesihatan..
Ya Allah ya tuhanku,
kau kurniakanlah aku dan suamiku zuriat yg sempurna zahir dan batin,
Yang cemerlang akal dan sifatnya,
Mengikut ketentuanMu yang terbaik)
sebab hanya Dia yang tahu bilakah masa yg terbaik utk kita menimang cahayamata.

Allah hanya menguji hambanya yang diingati,
Allah sayangkan kita, dia uji kita supaya kita lebih dekat pada dia....
P/s:Insya-Allah usaha sambil berdoa,dan jangan menyalahkan taqdir andainya lambat dimakbulkan.Setiap org akan dikabulkan permintaannya cuma bezanya lambat/cepat...
Aku masih mahukan anak2 kecil mengelilingi aku...aku tetap mahu insan kecil yang akan membesar depan mata ku.. menunjukkan segala kebijaksanaannya dan kepetahan di hadapan aku dan Encik Hubby....
Buat Siti Mariam,Mar,Kak Oja,Kak Syahriyah, Zetty,Ann,Azlina dan beberapa teman opis lagi....semoga impian kita mahukan zuriat segera termakbul...Aku akan sentiasa mendoakan untuk kalian jua...Insyaallah...
Semoga kita terus sabar menanti, yakin dan terus berusaha..

Anak Ibu....Iman Balqis....Semoga dirimu menjadi anak yang berjaya,cemerlang,solehah di dunia dan di akhirat.....Amin...
 

 

23 ulasan:

sz | m.s.s berkata...

alhamdulillah syukur kita atas rezeki yg Allah bagi kan... sekurang2nya iman ada sorang pengarang jantung yg bambam (rasa nak gegettt lengan dia, comei sgt) ... yg masih menanti belum ada rezeki lg la tertekan kan...
seboleh mungkin saya takmo gak tanya2 kat orang lain bila nak tambah anak ke atau soalan2 sensitif setara dengannya..ye la kdg2 kita paham gak mungkin itu pertanyaan "biasa" bila bersua kan...

LiNda berkata...

Salam iman ..

Belum rezeki lagi utk kedua . Takper awak masih muda , banyak masa lagi .

Actually, saya pun sdg usaha nak dpt baby .. tapi taklah stress sbb umur pun dah 37 ..

Yan berkata...

Iman,

selalunya kalau kita terllau mengharap mmg susah..mcm akak dulu.. tp bila buat tak kesah..tup2 ada.ALHAMDULLIALH..

hajarus berkata...

wahhhh... comelnyer anak dara akak ni.... geram hajar tgk nyer... tembam + kiut...

anyway btl tu kak rezeki sumer ditangan Tuhan... cpt dan lambat hanya Dia yang maha mengetahui... oleh itu kita sebagai hambaNya perlulah bersabar, berusaha & sentiasa berdoa kepadaNya... hajar jg berdoa moga dikurniakan zuriat suatu hr nanti... Insyaallah... ;)

Mama JnJ berkata...

salam..wa sihatnya dia..geram tengok..
insyaAllahh amiinn..

Jia Sensei berkata...

comel la..geramnyeee nengok..

MASZ berkata...

comey nyer..nak cubit2 je pp tu..

HaNTwO berkata...

comelnya..nak cubit2 je pipi dak kecik tu hehehe..

pN.rOs berkata...

tomeynya dia... cubby...
seronokkan tgok baby besar depanm ata

Diela Zaimi berkata...

sabar ye kak...
akak masih bertuah sbb dah ada sorang buah hati sbg pengikat kasih...
sy masih lg menanti kehadiran buah hati pertama setelah 2 tahun lebih berkahwin...
berat mata memandang, berat lg bahu memikul...
ape pun kita kena redha...insyaallah ade hikmah di sebalik sume ni... ;)

fawwaznuha berkata...

salam..comey n gebunya anak akak..hopefully saya dapat melahirkan baby yg sihat..tgh walking2 cari blog yg berkongsi pengalaman kehamilan dan tips mengatasi simptom2nya..

Iman berkata...

sz | m.s.s:
Terima kasih...tapi kadang2 terasa gak ah bila orang asyik bertanya bila Balqis nak dapat adik...huhuhu

Iman berkata...

LiNda:
Yupp....saya akan tetap berusaha dan terus berusaha....:)

Iman berkata...

Yan:
saya pun selalu gak dengar orang cakap macam tu....
kadang2 nak buat biasa jer...tapi terkadang tertekan gak....huhuhu
Insyaallah...saya akan bertenang selalu dan tidk putus berusaha...

Iman berkata...

hajarus:
Terima kasih...Insyaallah...bersamalah kita berdoa dan berusaha tanpa mengenal putus asa...
saya pun akan sentiasa mendoakan untuk hajar jua...Insyaallah..

Iman berkata...

Mama JnJ:
Insyaallah....Amin...

Iman berkata...

Jia Sensei:
Terima kasih...cubit jer...hehehe

Iman berkata...

Jia Sensei:
Terima kasih...cubit jer...hehehe

Iman berkata...

MASZ :
hehehe...cubit jer...takper...tapi kat luar takleh la...

Iman berkata...

HaNTwO:
hehehe...cubit jer...takper...tapi kat luar takleh la...

Iman berkata...

pN.rOs:
Terima kasih...yupp...betol tu...seronok sangat bila nengok baby membesar depan mata...tu yang tak sabar nak yang ke2 tu...huhuhu

Iman berkata...

Diela Zaimi:
Terima kasih...betol tu...bila saya pikir balik...dan pikir kengkawan lain yang belum berjaya lagi...saya rasa saya masih bertuah kerana telah dikurniakan seorang cahaya mata...walaupun terpaksa menunggu untuk yang ke2...
bersabarlah...
saya akan sentiasa mendoakan untuk Diela jua..Insyaallah..

Iman berkata...

fawwaznuha:
terima kasih...nanti saya akan berkongsi infonya...