Wanita Dan Atm

Gambar Google
Cerita ni masa aku balik kerja petang semalam....Tau kan semalam kan...kan...kan...25 hb....gaji beb...Menjelang tengahari 3 mesin atm berhampiran opisku semua 'out of service'.....
Ada sale ke sampaikan semua atm kosong ni...Huwaa....aku tak heran la...(ayat penyejuk hati sebab aku sekarang kena cut bajet...demi rumahku syurga duniaku...huhuhuhu)
Jadi balik kerja baru ku menyinggah kat mesin atm berhampiran opis untuk operasi menyucuk duit...
Dalam duk beratur tu...beratur gak la walau petang dah.....seorang wanita tengah mengeluarkan duit...lepas keluarkan duit,dia terus blah....jap tu terus nampak dia berlari mendapatkan balik mesin atm tu...hehehe...kad atm tu masih melekat kat mesin tu....huhhhhh...boleh dia dapat duit dan terus blah jer...huhuhu...
setahu aku sebelum duit tu keluar,kad tu keluar dulu kan...Boleh pikir tak macamna kita boleh biarkan kad tu kat situ dan ambil duit dulu...
Mungkin dia terlupa...tak mengapalah...tapi yang pasti kad dan duit dia masih selamat...Alhamdulillah...
Dan aku masih teringat kes kakak aku dulu....dia pun boleh tertinggal kad kat mesin atm masa hari gaji lak tu...keesokan harinya baru dia perasan kad atm dia takder kat beg duitnya....kelam kabut la kakak ku ke bank yang dia ambil duit kat atm tu...nak cut apa yang patut la...chek2...kad atm dia dah ditelan oleh mesin tu...tak tahu lah macamna...mungkin takder orang dah selepas dia gunakan kot...kalau tak...
Alhamdulillah selamat....
Tu kes yang kita boleh pikir balik dan banyak2 kali...tu belum masuk kes pukau,tepuk bahu dan sebagainya...
mintak dijauhkan semua tu...
Banyak gak kes terbaru dengan cara menaburkan wang di lantai untuk mengalihkan perhatian kita sebelum menukarkan kad ATM di mesin. 
Kalau ada orang cakap duit awak jatuh masa awak nak keluarkan duit tu....buat tak tahu jer...tapi kalau betol lak macamna?
hehehe...Apapun....berhati2 lah dalam semua perkara...Ingat orang yang tersayang...

13 ulasan:

Melati Qistyna's Mummy berkata...

uiks, cemana leh jd cenggitu??? xcited amek gaji ke :P

Nasir Bravo berkata...

xper kena telan ngan mesin..leh ambik balik...jgn kena telan ngan org jer....
Ibu Kita dan Kita Sebagai Ibu

Ms Nury berkata...

eh! terkena batang idung sendiri plak baca entri ni, hehehe... Nury pon slalu tertinggal kad kat mesin atm! ada la 5-6 kali ganti kad atm!!

kekadangn staf 7e tolong simpankan, sebab slalu kuar duit kat atm 7e, tapi kekadang tu kena kebas dengan orang yang beratur kat belakang Nury!

Iman berkata...

Melati Qistyna's Mummy :
Tak tahu la mcmna....mungkin keterlupaan atau kelalain sendiri..apapun...kita semua perlu berhati2...

Iman berkata...

Nasir Bravo:
Betol tu...nasib baik kena telan dengan mesin atm...kalau kena telan dek orang...kenyang la...

Iman berkata...

Ms Nury:
Hehehe...nasib baik disimpankan...kalau jenis yang cepat tangan,habislah...

wmaziati berkata...

wanita dan ATM memang tak boleh dipisahkan..

Iman berkata...

wmaziati:
Hehehe...maksud di sebalik tajuk...:)

Hezesuze berkata...

ishh kes bahaya tu uols...kalo org yg baik ati tentu dah terjerit nama dia tuk amik kad kan...kalo yg sengal tu diam kan jek haha

Iman berkata...

Hezesuze:
hehehe...orang tu bertindak pantas la kak...orang yang beratur kat belakang dia tu tak sempat sampai kat mesin tu dia dah zaszzzzzzzzz....
hahaha...langkah yang bijak...hehhee

Iman's Umi berkata...

Sy penah gak tertinggal kad dekat mesin cash deposit, seb baik org yg beratur blkg sy tu amik dn hulur...hmmm...kena beringat sllu benda2 simple cenggini yg blh mengomplekskn hidup kita...satu hal plak nk buat kad lain, g bank apa semua.

:~:Budak Degil :~: berkata...

haha..kelakar la..
dak degil kalo dah dpn mesin atm mgkin amik mase lame sikit..
sbb nk berhati2..hehehe

Rama2Ungu berkata...

hohoh....kene hati2 lebih lagi22 kita ni pompuan kan....