Pemandu Wanita (Entry Bengang!!!)


Nak cerita pasal aku bengang sesangat dengan seorang pemandu wanita masa aku balik keje petang semalam...

Aku datang keje memang dengan motor...Bukan aku yang bawak yer...Hubby aku yang bawak...memang kami tak naik kereta la sebab jarak rumah dengan opis cuma 6 km jer...Faham2 sendiri la kan,kalau bawak kereta kat tengah2 Kl ni...alamatnya yang sampai 15 minit mau pi 45 minit....buat sesak nafas jer...tapi kes aku ni dapat jimat masa,jimat duit dan bla2.....
Tapi....ada tapi woo....
Risiko kemalangan tu amat tinggi la....Ya Allah...Mintak dijauhkan la...Amin....
Berbalik pada cerita aku petang semalam...
Aku seikhlasnya menyatakan hubby aku tak pernah memecut laju kalau bawak motor masa balik keje...kalau masa datang ada la..tu pun melalui jalan pintas yang jarang2 ada kenderaan...Balik keje ikut jalan biasa yang sememangnya jem nenas punya...
Tengah hubby bawak motor dengan kelajuan yang sememangnya slow kat tengah2 lorong tengah antara kereta yang bersusun tu,tiba-tiba satu kereta marcedec kat depan terus jer masuk barisan kanan tanpa bagi signal...bayangkan hubby membrek motor tu betul2 berenti seinci jer rasanya dengan bontot kereta tu...Aduh....pucat lesi muka aku masa tu...kalau laju sikit jer....aku takleh bayangkan macamna nasib kami masa tu...Paling sikit pun mesti ........ Ya Allah,minta dijauhkan kami dari segala kemudaratan....
Mengucap panjang aku masa tu....terus terkeluar dari mulut aku...ni mesti perempuan yang bawak kereta ni...Memang sah perempuan!!!!Eiiii...rasanya nak tendang jer kereta Marcedec perempuan tu masa melepasi keretanya.Ko ingat ko ada kereta besar,pangkat besar aku heran ke????walau apa pun pangkat ko,pandulah dengan berhemah!!!Aduhh....Masa aku melepasi keretanya,dia boleh buat muka selamba jer macam takder aper2 yang berlaku...
Memang tak dinafikan sesetengah pemandu kereta menyalahkan pembonceng motosikal yang bawak motor macam pelesit....selit sana,selit sini...tapi aku memang tak pernah bagi hubby aku bawak laju2...aku takut!!!


Aku tahu bukan semua perempuan bawak kereta macam tu...korang tak...aku tahu....tapi aku selalu terkena dengan pemandu perempuan...nak memotong tak bagi signal,nak ke lorong kanan pun tak bagi signal...main redah jer...Mintak maap yer...bukan semua...Aku bengang sesangat sebab ni melibatkan nyawa...Ingat la nyawa orang lain....tu la orang kata...kalau kita bawak berhati2 pun,kalau orang lain bawak macam hantu..kena gak!!!!

26 ulasan:

NARDtheNERD berkata...

marahnya.
hehe.
apa apa pun.. berhati hati.
itu yang kita mampu.
:)

Ayeem Jemain berkata...

pompuan memang. lagi bangsa yang yang satu tu. bawak cam haram.

feyus berkata...

nasib baik tiada kejadian yg teruk berlaku. Apapun,selepas ini dihrpkn semoga saudari&hubby sentiasa selamat dimasa perjalanan..Amin.

Batu berbentuk Hati terpacak dengan seimbang

Iman berkata...

NARDtheNERD:
huhuhu...memang rasa marah sesangat semalam...Pemandu yang tak memikirkan nyawa orang lain...
Insyaallah...akan sentiasa lebih berhati2 lagi..Terima kasih...

Iman berkata...

Ayeem Jemain:
Tu saya tak sangkal la..ada yang terlebih berhati2 dan ada yang terlebih eksyen kat jalan raya...
dan bangsa yang lagi satu tu lagi la...huhuhu

Iman berkata...

feyus:
Terima ksih bebanyak...Insyaallah..Syukur tiada apa2 yang berlaku semalam...cuma terkejut giler ah...

Lelord berkata...

hehheh seb bek takde pape kan...tp btul gak selalu kite dgr "ni mesti pompuan yg bawak" pasal kdg2 lela bengang gak ngan yg driver2 pompuan ni..kite pom pompuan gak kan tp xde la bawak keta cam dorang bawak

sz | m.s.s berkata...

hadoiii..blh dibayangkan perasaan iman masa tu..mahu gugur jantung kan...tak kira lah pemandu wanita ke lelaki ke, jgn lah "lokek" sgt nak pasang lampu signal tu..harap je keta bahal...takkan lah mentol signal rosak kan...

Iman berkata...

Lelord:
Tu la...nasib baik takder aper2...Tak kira lelaki ke perempuan,pandulah secara berhemah...tak sayang nyawa anda..sayangilah nyawa orang lain...

Dhiaqiud berkata...

sabar je la yer..kdg2 kite dh cukup berhati2 tp dsebabkan kecuaian org lain kite pun terbabit sm..

kakcik berkata...

Sepanjang menggunakan lebuhraya/jalanraya dan yang sewaktu dengannya memang sering terserempak dengan pemandu wanita yang memberikan masalah!

Iman berkata...

sz | m.s.s:
Betol tu...rasa mcm nak tercabut jer jantung...pucat lesi tau...
Ye la..selalu diorang ni loket nak bagi signal...selalu gopoh2....bawak guna kaki...tak pakai otak...huhuhu

Iman berkata...

Dhiaqiud:
tu la...adoi...memang hubby awak perlahan...kalau bawak laju...masyaallah...

Cik PUan Mr Shaiful.. berkata...

alhamdulillah selamat

Iman berkata...

kakcik:
Yupp...setuju sesangat dengan pendapat akak tu...

Iman berkata...

Cik PUan Mr Shaiful:
Alhamdulillah...terima kasih bebanyak...

S..U..D..@..I..S berkata...

ya sapa pun akan marah kes cam ni...syukur x apa2

aSmiDar berkata...

eda tak tau drive.
en edo y drive..bila die drive boleh dgr la die bebel kt pom y bawak kete..
kdg2 ade yag terlalu penakut..
ade ya terlalu berani pon ramai..huhu

Iman berkata...

S..U..D..@..I..S:
Terima kasih...Betol tu...memang dah terbayang kami akan terbang la...nasib baik takder aper2..rasanya seinci jer dari bontot kereta dia yang mahal tu...

Iman berkata...

aSmiDar:
hehehe...semalam mulut saya yang bising...en hubby senyap jer...cuma geleng kepala jer...selalunya mcm tu la...dia tenang jer...
Betol tu..yang bagus pun ramai...yang tak bagus pun ramai...kalau yang eksyen pun ramai..lagaknya mcm dia jer yang ada kereta...huhuhu

SYaMiLa berkata...

alhamdulillah semuanya selamat....ni la bahayanya bila ada pemandu yg pentingkan diri sendiri...

Iman berkata...

SYaMiLa:
Terima kasih...alhamdulillah...memang bahaya kalau ada pemandu yang pentingkan diri sendiri macam ni...kalau nak cepat pun,tak ke mana nya...apa salahnya bagi signal..bawakla berhemah sikit...masa nak dapat lesen dulu...pandai lak belajar bagi signal apa semua...
walau setinggi mana pun pangkat,belajar la menghormati hak orang lain...nyawa tiada galang gantinya...

AngahSayang2314 berkata...

tenang2 jgn marah ye.... hehehe

angah singgah sini nie.. apa2 pun banyak bersabar okiesssss

Iman berkata...

AngahSayang2314:
Hehehe...dah tak marah dah...tapi bila diingat balik...rasa mcm terkilan sesangat dengan sikap pemandu2 yang pentingkan diri sendiri ni...

alinac lover berkata...

bahaya nyer..yong tkut naik motor

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

salam.. yg penting sebagai pemandu kita kena hati & waspada.. itu saja caranya.. untuk keselamatan bersama..