Berbudi Pada Tanah...Akhirnya...


Betol la kan...berbudi pada tanah...ini lah hasilnya...takder la boleh jual...tapi cukuplah untuk aku...takyah la beli...Betol orang kata...hendak seribu daya,tak hendak seribu dalih...walau tinggal di rumah tinggi,bukan alasan kalau kita nak bertcucuk tanam...walau dalam pasu dan ruang yang kecik sahaja...

 Aku cukup berbangga bila pagi2 dapat menyaksikan buah2 cili ku berbuah lebat walau tak sesubur pokok cili mak di kampung...aku bangga....
Hari tu nyaris pokok cili ni mati kering penangan tuan rumah balik kampung bercuti raya 2 minggu...huhuhu...Nasib baik umur ko panjang lagi pokok cili...dapat la ko berbakti padaku...Terima kasih...

6 ulasan:

AiDa AzRyN berkata...

Akak,nak cili sebungkus boleh?:D

fendi_scropio berkata...

SALAM..MAI SKILO..HEHE

Iman berkata...

AiDa AzRyN:
Boleh...meh sini...Murah2...

Iman berkata...

fendi_scropio:
Hehehe...Sekilo mahal la..kalau ambik 2 kilo murah sikit...hehehe

sweetie2010.blogspot berkata...

betul tu Iman. tak rugi berbudi pada tanah. ha..cili dah tak yah beli dah petik jer bila nak..

McNa berkata...

xrugi berbudi pd tanah
dapat gak hasil..xyah beli kt kedai dah..
http://mcna-health.blogspot.com/