Pekan Batu 6,Kuala Terengganu

Bagi aku,bulan puasa ke...bulan tak puasa ke,sama jer kat pekan Batu 6 ni...beraneka kuih muih dijual di sini...Kuih muih Terengganu semua ada kat sini...semua best2 lak tu...tak caya?Try la...Tapi atas selera memasing la kan...kalau aku makan sedap,ko makan tak sedap,no komen la...hehehe...

Jom kita intai antara kuih muih yang dijual kat situ...Ni masa bulan puasa...tapi kalau sekarang korang pi pun ada gak...sama jer...



Beraneka kuih muih yang dijual

Aku yang sememangnya 'mengidam'nak makan akok dari kl lagi...Nak tu makcik....


Kuih ni warna hitam...aku pun lupa nak selidik nama apa...ada yang tahu tak kuih aper nih?




 Yang ni aku panggil buah belimbing...lebih kurang macam donat jer,ada gula kat luar...

Gulai kawah lemak....pergh!!!sedap woo...tapi aku tak beli la...nak balik makan masakan ibunda tercinta...
 Keropok....


Oii!!!Barang Panas!!!-Penjual tu la yang kata...

4 ulasan:

Dhiaqiud berkata...

blk kg ari tu 1ari b4 raye..x sempat pun nk g bazar bt6..

MaDiHaA berkata...

salam perkenalan....
akak ni nama je org ganu.. tp dok penoh gi lagi pekan batu 6 tu.. bukan apa.. kg kat dungun tu yg jarang lajok ke atas lagi tu.. seronoknya tgk kuih2 tu sumer....

suka tgk blog ni... mcm2 cerita ada... kalau sudi jom gi blog akak.. cerita2 yg lain ada juga di laman fotopages... http://mamawandiha.fotopages.com

S..U..D..@..I..S berkata...

orang kedah pun pandai makn akok ..sbb ramai mek2 kelate n ganu kat sini...time dia orang blk kg la merasa...taun ni melepeh

sweetie2010.blogspot berkata...

Kelantan dan Ganu punya banyak jenis manisan dan kueh muih. ha..macam2 ada. Sampai kadang tu kita tak pernah dengar pun nama kueh tu kat sini. pelik..