Hukuman Mati Kes Buang Bayi

Gejala pembuangan bayi yang dilahirkan hasil kehamilan luar nikah semakin menjadi-jadi .....
Bagaikan bermusim...Itulah yang boleh diungkapkan kini...
Di manakah perikemanusiaan umat dan masyarakat kita pada masa & hari ini...sehingga sanggup sebegitu kejam & sewenang lenang mengorbankan nyawa di mana ia adalah dari darah daging sendiri...sesungguhnya balasan tetap akan diterima walau ke mana saja pesalah pergi..Allah Maha Mengetahui...Maha Melihat.....Tidak di dunia....di akhirat...pasti ada balasannya...
Dan terkini.....
Kabinet memutuskan kes pembuangan bayi disiasat sebagai kes bunuh atau percubaan membunuh bagi memastikan perbuatan tidak berperikemanusiaan itu menerima hukuman berat.
Tindakan dianggap cubaan bunuh boleh dipenjara 20 tahun.....Polis guna ujian DNA kenal pasti ibu bapa bayi....Aku sokong sesangat...
Kes bunuh disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati, manakala kes percubaan membunuh mengikut Seksyen 307 kanun sama membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun.

Tidak ada berita yang lebih menggembirakan selain tindakan tegas kerajaan untuk membenteras jenayah2 berkaitan pembuangan bayi...

Terlanjur bukan alasan untuk membuang atau membunuh bayi yang telah dilahirkan. Hukuman setimpal menanti mereka yang tidak berperikemanusiaan.

********************************
Penemuan kes terbaru seorang bayi lelaki yang masih hidup serta bertali pusat telah ditinggalkan oleh mereka yang tidak berhati perut semalam dalam keadaan berbogel tanpa sebarang pakaian ditinggalkan di atas rumput depan pintu pagar sebuah rumah. Jika terlambat diselamatkan kemungkinan meninggal dunia disebabkan kesejukan.

********************************






Semestinya, bayi yang tidak berdosa ini tidak sempat pun merasai susu ibunya apatah lagi azan dan iqamah sebagaimana lazimnya, belaian, kasih dan sayang

Korang sendiri boleh menilai gambar ni....Alangkah bertuahnya anak2 kucing ni....

14 ulasan:

kakcik berkata...

Tak sanggup nak tengok gambar2 tu.. macam2 perasaan bercampur baur - sedih, marah, geram - rasa nak maki hamun pun ada... :(

Iman berkata...

kakcik:
Betol tu kak cik...bila tengok gambar2 bayi kena buang sama ada hidup atau meninggal terpampang kat paper tiap2 hari...rasa sayu sesangat...Zalimnya diorang ni...tida punya perasaan lansung!!!

amira berkata...

sakit mata dan sakit hati melihatnya

Iman berkata...

Tak dapat nak digambarkan dengan perasaan....huhuhu

Hezesuze berkata...

ish ish ish..tak sanggup weols tgok picta nie...nk nanges dah tapi sib baik teringat bulan pose.....huhu

mmg patut kene hukuman gantung jek pada yg bersalah ...geyam nie...

p/s suka lagu background blog uols nie..ngee

Iman berkata...

Hezesuze:
tu la...orang yang susah nak dapat anak...nak sesangat...tapi diorang ni,main campak macam kain buruk jer...takder hati,limpa ,hempedu semua la diorang ni...huhuhu

P/S:Suker erk?Saya pun suka gak....hehehe

ateyn berkata...

huu~tak sggup rsenye tgk gmba2 ney...kejam!

Iman berkata...

ateyn:
Yupp!!!kejam yang teramat....

LiNda berkata...

Kalau dpt orang yang buang bayi tuh, nak jek saya tenyeh2 muka dia , pastu lempang 4-5 kali . pastu lempang lagik . baru puas hati !

kemma berkata...

sedihnya tengok pic ni...x sanggup tgk.klo dlm paper mmg avoid tengok sbb x tahan, marah, benci..suma adela..kesiannya ank2 yg x berdosa ni.

eynda berkata...

Ya Allah...semua cukup sifat..moga yg melakukannya dapat hukuman setimpal dunia akhirat!!

Iman berkata...

LiNda:
bukan setakat tenyeh jer...kita baling ikat kat pokok dan kita pakat baling batu....

Iman berkata...

kemma:
Saya pun saya...setiap kali melihat gambar dan berita terpampang di akhbar2,rasa cam nak nangis time tu gak...

Iman berkata...

eynda:
takleh nak bayangkan macamna azab nyer bayi2 ni diperlakukan...zalim sesangat...dibuat macam kain buruk...