Budak Perempuan 12 tahun Buat Maksiat!!!

Gambar Google

Cabaran Membesarkan Anak Masa Kini..

**********************************
Ketika umat Islam menahan lapar dan dahaga kerana menunaikan ibadah puasa, murid sekolah rendah berusia 12 tahun bertindak di luar dugaan apabila berkhalwat bersama dua lelaki sekali gus pada siang hari.

Usianya baru menjengah 12 tahun, namun gelora nafsu seorang gadis sunti yang juga murid tahun enam, tidak dapat membendungnya daripada melakukan maksiat.

Gadis sunti itu baru mengenali lelaki berusia 23 tahun terbabit sebelum mereka melakukan hubungan seks.

Difahamkan, polis mengklasifikasikan kes sebagai rogol kerana membabitkan remaja perempuan bawah umur dan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.
Berita dari Mymetro...

Cuma di sini bukan mencari salah siapa atau menuding jari pada satu pihak sahaja...Tapi mengambil iktibar bahawa betapa mencabarnya dalam membesarkan anak2 pada masa sekarang...Nauzubillah....Semoga anak2 kita semua dijauhkan dari segala kemaksiatan dan
menjadi anak yang soleh dan solehah di dunia dan di akhirat...

Tiada apa yang nak diulaskan...Cuma banyak pengajaran daripada kes ini...Dan kita patut merenung apakah punca terjadinya semua ini...
Dan akan semakin menularlah kes pembuangan bayi dewasa ini...

12 ulasan:

cheqna berkata...

salam
12 tahun??
kes cheqna hari tu usia 6 tahun dah pandai melancap...
dugaan zaman skang

zaza berkata...

salam iman..

kot ya pun jgn ler ditembak kucing tu..hehehe.. itulah... betul ckp cheqna tu , zaman skrng ni budak lelaki ke pompuan ke, semuanya agar mencabar utk mendidik dan menjaganya...

sz | m.s.s berkata...

mintak dijauhkan! huhuhu
risauuu sangat... :(

ozzy berkata...

Masyaallah...risau dengar kes mcm ni.

sweetie2010.blogspot berkata...

Memang dugaan nak membesarkan anak2begitu berat sekali, terutamanya anak yang sedang meningkat remaja.Mohon pada Allah swt jauhkan perkara yang tak baik pada anak2 kita.

Iman berkata...

cheqna:
Glurppp!!!Lagi teruk kan?Masyaallah...Terlalu besar dugaan memebesarkan anak zaman sekarang ni...

Iman berkata...

zaza:
Hehehhe...Kucing tu tak bersalah...
Mereka dan keluarga mereka yang bersalah...huhuhu
Betol tu zaza...Banyak sangat cabaran memebesarkan anak zaman sekarang ni...

Iman berkata...

sz | m.s.s :
Insyaallah..semoga keluarga kita semua dijauhkan dari segala kemaksiatan dan bala bencana...amin

Iman berkata...

ozzy:
Semua ibubapa pasti gerun mendengar kes macam ni kan...nauzubillah..mintak dijauhkan dari segala bala bencana ini...

Iman berkata...

sweetie2010.blogspot:
Insyaallah...Mohon Yang Esa jauhkan kita semua dari kemaksiatan dan bala bencana ini...Amin

EiJa ZaQuaN berkata...

cute pic kucing tu..hehe

ermmm..minta dijauhkan dr family kita..itu la pasalnya mencabar betol nak didik anak2 zaman skrg..anak2 kita akan dtg..lg la mencabar n advance..nauzubillah..sama2 la kita berdoa agar dipermudahkan segala urusan..n dijauhkan segala perkara2 yg tidk diingini berlaku..

Iman berkata...

EiJa ZaQuaN:
Insyaallah...sama2 lah kita berdoa dan berusaha ke arah kebaikan....